Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopettakaa auringonotto. Nyt heti.

Vierailija
08.06.2021 |

Pilaatte kauneutenne ja vaarannatte terveytenne. Kesästä voi nauttia varjossakin.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on, että auringon liiallinen otto vanhentaa ihoa, sen voi jokainen nuori todeta sitten parinkymmenen vuoden päästä. Katsokaapa vaikka Ruotsin kuninkaan sisarta, joka tunnetusti auringonpalvoja. Luulen jopa, että aurinko on nyt raaempaa kuin sata vuotta sitten, pitääkin ottaa selvää, mitä muutoksia ilmakehässä tapahtunut.

Vierailija
42/56 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri on sellainen auringonpalvoja että heti kun alkaa ensimmäiset auringonpaisteet niin ollaan grillaamassa itseään jossain puistossa tai rannalla. Koko kesän sitten ruskistaa itseään. On vielä suht nuori 26v mutta saa olla miltä näyttää 50 vuotiaana. Ihmeellisintä on se että on kiinnostunut kosmetiikasta ja haluaa näyttää hyvältä mutta ei tajua että parasta kasvoille olisi suojata se auringolta. 

Ihmetellyt myös näitä nuoria julkkisnaisia jotka laukkaavat rantakohteissa grillaamassa itseään. Halutaan näyttää hyvältä mutta ei osata ajatella (tai ei välitetä) miten se aurinko vaikuttaa ihoon ajan myötä. 

Totta puhut! Auringonpalvojat: katsokaa vain kuvia Ruotsin prinsessa Birgitasta, niin näette mitä auringonotto ihmisen ulkonäölle tekee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fakta on, että auringon liiallinen otto vanhentaa ihoa, sen voi jokainen nuori todeta sitten parinkymmenen vuoden päästä. Katsokaapa vaikka Ruotsin kuninkaan sisarta, joka tunnetusti auringonpalvoja. Luulen jopa, että aurinko on nyt raaempaa kuin sata vuotta sitten, pitääkin ottaa selvää, mitä muutoksia ilmakehässä tapahtunut.

Ihan googlaamattakin tietää, että otsonikerros on ohentunut. Mielikuva auringon ”raaistumisesta” ei siis ole väärä.

Vierailija
44/56 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan lopeta! Kalmankalpea olemus on ruminta ikinä.

Jokainen saa tehdä mitä haluaa mutta olen täysin eri mieltä tuosta. Rusketus rumentaa.

Miksi kaikki maisatjasiepit sit käyttää ruskettavia aineita jos rusketus rumentaa?

Miksi Aasiassa käyttävät "whitening power" voiteita jotta eivät näytä ruskettuneilta.

Vierailija
45/56 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kautta aikain päiväntasaajilla ollut heimoja auringossa 24/7 ja ihosyöpää ei ole ollut heillä lainkaan. Ootteko miettineet että melanooma lähti rajuun nousuut kun nämä voiteet joista kemikaalit imeytyvät ihon läpi tulivat?

Vierailija
46/56 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kautta aikain päiväntasaajilla ollut heimoja auringossa 24/7 ja ihosyöpää ei ole ollut heillä lainkaan. Ootteko miettineet että melanooma lähti rajuun nousuut kun nämä voiteet joista kemikaalit imeytyvät ihon läpi tulivat?

Mustaihoisillakin on ihosyöpää, vaikkakin meitä muita harvemmin. Ihme väitteitä sinulla.

Vierailija
47/56 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri on sellainen auringonpalvoja että heti kun alkaa ensimmäiset auringonpaisteet niin ollaan grillaamassa itseään jossain puistossa tai rannalla. Koko kesän sitten ruskistaa itseään. On vielä suht nuori 26v mutta saa olla miltä näyttää 50 vuotiaana. Ihmeellisintä on se että on kiinnostunut kosmetiikasta ja haluaa näyttää hyvältä mutta ei tajua että parasta kasvoille olisi suojata se auringolta. 

Ihmetellyt myös näitä nuoria julkkisnaisia jotka laukkaavat rantakohteissa grillaamassa itseään. Halutaan näyttää hyvältä mutta ei osata ajatella (tai ei välitetä) miten se aurinko vaikuttaa ihoon ajan myötä. 

Mulla on samanlainen ystävä. Rypyt tuli jo 30-v. Nyt ollaan 5kymppisiä ja minua luullaan hänen tyttärekseen! Välttelen aurinkoa täysillä, verhotkin pidän kiinni paisteella. 50 spf ja aurinkovarjo jos pakko liikkua auringossa. Uimassa käyn vasta illalla.  Ei ole ryppyjä.

Pahimmilla kärtsäjillä iho näyttää mustalta kuin nuotiomakkaran mustaksi kärähtänyt kuori, yhdelläkin kaverilla dekoltee oli niin mustassa karstassa että olisi voinut raaputtaa karstaa pois. Eikö hän itse näe sitä?

.. ei tämäkään terveeltä kuulosta. Verhot kiinni kun aurinko paistaa, wtf?! Ihme olmi.

Asut itse maantasalla ja varjossa? Katsopa näin helteellä kerrostaloja, kyllä niiden verhot on kiinni siltä puolelta minne aurinko paistaa. Täällä korkealla asunnossa jonne aurinko porottaa suoraan, lämpötila on 26 joka on minulle tukala(sairauksia). Jos pitäisin verhot auki ja antaisin auringon porottaa suoraan sisälle ja itseeni olisi varmaan 30 astetta ja vielä kuumempi. 

Ei sillä ole väliä makaako auringossa ulkona vai sisällä, uv-säteet tulee ikkunoistakin sisälle. 2 kärpästä yhdellä iskulla, viileämpää ja säästyy rypyiltä kun pahimman auringonporotuksen blokkaa verhoilla. Sälekaihtimia kun ei ole.

Vierailija
48/56 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samanlainen ystävä. Rypyt tuli jo 30-v. Nyt ollaan 5kymppisiä ja minua luullaan hänen tyttärekseen! Välttelen aurinkoa täysillä, verhotkin pidän kiinni paisteella. 50 spf ja aurinkovarjo jos pakko liikkua auringossa. Uimassa käyn vasta illalla.  Ei ole ryppyjä.

Pahimmilla kärtsäjillä iho näyttää mustalta kuin nuotiomakkaran mustaksi kärähtänyt kuori, yhdelläkin kaverilla dekoltee oli niin mustassa karstassa että olisi voinut raaputtaa karstaa pois. Eikö hän itse näe sitä?

.. ei tämäkään terveeltä kuulosta. Verhot kiinni kun aurinko paistaa, wtf?! Ihme olmi.

Tuossa kommentissa on esitetty kaksi täydellistä ääripäätä - mustunut nuotiomakkara vs. aurinkoa pelkäävä ihminen.

Onneksi suurin osa menee tuohon välille ja osaa elellä suhteellisen järkevästi.

Mulla onkin sädehoidettu iho ja se pitää suojata auringolta. Myöskin ihoni on vaalea eikä kestä aurinkoa ja lapsena tuli jo palettua. Ennen syöpää ja sädehoitoa makoilin kyllä rannoilla ja uin kun oltiin etelänlomilla, mutta silloinkin oli pakko suojata iho 50 sfp ja aurinkovarjolla ja siltikin iho oli punainen ja ärtynyt lomaviikon kuluttua eikä kestäisi toista aurinkoviikkoa. Näin me ollaan erilaisia. Ihoni on kuin posliinia sanovat ulkom.miehet enkä häpeä sitä että olen valkea kuin "olmi".

Vierailija
49/56 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auringonottajien ihosyöpiä ei pitäisi hoitaa verorahoilla. Ite hommattu, ite maksettu.

Mihin vedetään raja auringonotossa? Miten se todennetaan?

Vierailija
50/56 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään ottaa aurinkoa ihan vain ottamisen takia. 

Vierailija
51/56 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

UVA-säteily tulee ikkunalasin läpi

Vierailija
52/56 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihanaa sitten hieman vanhempana, kun naama on kuin rusina? Silloin ei enää rusketus kaunista...

Vaatteita päälle, aurinkorasvaa ja aurinkolasit, voi vanhanakin olla ihan siedettävän näköinen.

Vierailija
53/56 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ottaa aurinkoa kesäisin palamiseen saakka. Ei aurinkovoiteita. Eikä usko, vaikka sanon.

Vierailija
54/56 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄhestyn jo kuutta kymppiä, joten ihan sama. Ryppyinen olen kumminkin. RAkastan aurinkoa, joten kärtsään

Vierailija
55/56 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan tälläkin hetkellä aurinkoa ilman bikineitä ettei tule rajoja. Rusketus on kaunista.

Vierailija
56/56 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan lopeta! Kalmankalpea olemus on ruminta ikinä.

Jokainen saa tehdä mitä haluaa mutta olen täysin eri mieltä tuosta. Rusketus rumentaa.

Miksi kaikki maisatjasiepit sit käyttää ruskettavia aineita jos rusketus rumentaa?

Tekorusketus on aina nätimpi ja tasaisempi kuin oikea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä