Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopettakaa auringonotto. Nyt heti.

Vierailija
08.06.2021 |

Pilaatte kauneutenne ja vaarannatte terveytenne. Kesästä voi nauttia varjossakin.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätään listaan: Lakatkaa viiletelmästä itseänne! Lopettakaa tupakan poltto! Lopettakaa huumeiden käyttö! Älkää raiskatko! Älkää tappako!

Hienoa ap, melkein kaikista ongelmista päästiin eroon.

😁👍

Vierailija
22/56 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri on sellainen auringonpalvoja että heti kun alkaa ensimmäiset auringonpaisteet niin ollaan grillaamassa itseään jossain puistossa tai rannalla. Koko kesän sitten ruskistaa itseään. On vielä suht nuori 26v mutta saa olla miltä näyttää 50 vuotiaana. Ihmeellisintä on se että on kiinnostunut kosmetiikasta ja haluaa näyttää hyvältä mutta ei tajua että parasta kasvoille olisi suojata se auringolta. 

Ihmetellyt myös näitä nuoria julkkisnaisia jotka laukkaavat rantakohteissa grillaamassa itseään. Halutaan näyttää hyvältä mutta ei osata ajatella (tai ei välitetä) miten se aurinko vaikuttaa ihoon ajan myötä. 

Nuori ei varmaan useinkaan osaa miettiä asioita noin pitkällä tähtäimellä, ja joku 50 vuoden ikä kuulostaa niin kaukaiselta, ettei sitä osaa edes kuvitella, joten varoitukset voivat helposti mennä toisesta korvasta sisään ja saman tien toisesta ulos. Ja auringonottoa on totuttu pitämään normaalina. Lisäksi, jos puhutaan tietyntyyppisistä julkkisnaisista, niin heille lienee tärkeää näyttää hyvältä nyt. Jos haluaa saavuttaa asioita ulkonäkönsä avulla ja löytää se rahamies, lätkäjätkä tms., niin siinä uran luomisessa miljonäärin vaimona on usein ratkaisevaa se miltä tyttö/nainen näyttää 18-25-vuotiaana eikä 50-vuotiaana.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan lopeta! Kalmankalpea olemus on ruminta ikinä.

Ihosyöpä on taatusti rumempaa.

Vierailija
24/56 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa tehdä mitä haluaa mutta olen täysin eri mieltä tuosta. Rusketus rumentaa.

Miksi kaikki maisatjasiepit sit käyttää ruskettavia aineita jos rusketus rumentaa?

Miksi ne ottaa silarit kun ne on niin kamalia?

Vierailija
25/56 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa tehdä mitä haluaa mutta olen täysin eri mieltä tuosta. Rusketus rumentaa.

Miksi kaikki maisatjasiepit sit käyttää ruskettavia aineita jos rusketus rumentaa?

Miksi ne ottaa silarit kun ne on niin kamalia?

Ehkä nuoret jannut arvostavat isoja? Saa nuorten miesten huomion?

Vierailija
26/56 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri on sellainen auringonpalvoja että heti kun alkaa ensimmäiset auringonpaisteet niin ollaan grillaamassa itseään jossain puistossa tai rannalla. Koko kesän sitten ruskistaa itseään. On vielä suht nuori 26v mutta saa olla miltä näyttää 50 vuotiaana. Ihmeellisintä on se että on kiinnostunut kosmetiikasta ja haluaa näyttää hyvältä mutta ei tajua että parasta kasvoille olisi suojata se auringolta. 

Ihmetellyt myös näitä nuoria julkkisnaisia jotka laukkaavat rantakohteissa grillaamassa itseään. Halutaan näyttää hyvältä mutta ei osata ajatella (tai ei välitetä) miten se aurinko vaikuttaa ihoon ajan myötä. 

Mulla on samanlainen ystävä. Rypyt tuli jo 30-v. Nyt ollaan 5kymppisiä ja minua luullaan hänen tyttärekseen! Välttelen aurinkoa täysillä, verhotkin pidän kiinni paisteella. 50 spf ja aurinkovarjo jos pakko liikkua auringossa. Uimassa käyn vasta illalla.  Ei ole ryppyjä.

Pahimmilla kärtsäjillä iho näyttää mustalta kuin nuotiomakkaran mustaksi kärähtänyt kuori, yhdelläkin kaverilla dekoltee oli niin mustassa karstassa että olisi voinut raaputtaa karstaa pois. Eikö hän itse näe sitä?

Vierailija
27/56 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta kuuntelin kun radiossa juontaja kihersi että kyllä sitä aurinkoa on ihana palvoa. Ei ole kuulema pahasti palanut ja välttelee keskipäivän polttavaa aurinkoa. Mietin että miten joku voi sanoa noin tyhmiä asioita radiossa. Kyllä se aurinko ja itsensä grillaaminen on epäterveellistä myös iltapäivällä ja tekee huonoa iholle ilman palamistakin. 

Ällöttävää! Yks kaveri sanoo että se on just oikea tapa ottaa aurinkoa että vähän punoittaa iho illalla. 

Vierailija
28/56 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tietänee jo riskit. Ottakoon aurinkoa ken haluaa.

Sitä kyllä joskus ihmetellyt olen, että miten ihmiset sietää ottaa aurinkoa, minua se paahde alkaa ahdistaa. Makaaminen noin muuten sujuu kyllä 🙄

Vierailija
29/56 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auringonottajien ihosyöpiä ei pitäisi hoitaa verorahoilla. Ite hommattu, ite maksettu.

Hyvää päivää taas. Jätetäänkö hoitamatta myös muut syövät tai sairaudet, jotka voivat johtua jostakin itseaiheutusta tai joiden riskiä voi omalla toiminnallaan nostaa?

Urheilussa tapahtuneet onnettomuudet, rintasyöpä, kakkostyypin diabetes, korkea kolesteroli…

Vierailija
30/56 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samanlainen ystävä. Rypyt tuli jo 30-v. Nyt ollaan 5kymppisiä ja minua luullaan hänen tyttärekseen! Välttelen aurinkoa täysillä, verhotkin pidän kiinni paisteella. 50 spf ja aurinkovarjo jos pakko liikkua auringossa. Uimassa käyn vasta illalla.  Ei ole ryppyjä.

Pahimmilla kärtsäjillä iho näyttää mustalta kuin nuotiomakkaran mustaksi kärähtänyt kuori, yhdelläkin kaverilla dekoltee oli niin mustassa karstassa että olisi voinut raaputtaa karstaa pois. Eikö hän itse näe sitä?

.. ei tämäkään terveeltä kuulosta. Verhot kiinni kun aurinko paistaa, wtf?! Ihme olmi.

Vierailija
31/56 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sää oot määräilemään?

Veronmaksaja joka kustantaa sinunkin ihosyöpähoitosi.

Vierailija
32/56 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.. ei tämäkään terveeltä kuulosta. Verhot kiinni kun aurinko paistaa, wtf?! Ihme olmi.

Tuossa kommentissa on esitetty kaksi täydellistä ääripäätä - mustunut nuotiomakkara vs. aurinkoa pelkäävä ihminen.

Onneksi suurin osa menee tuohon välille ja osaa elellä suhteellisen järkevästi.

Vierailija
33/56 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääntyneet ihosyövät johtuvat osittain etelänmatkailusta. Suomalainen iho ei ole mukautunut suojautumaan esimerkiksi päiväntasaajan paahtavaa aurinkoa vastaan. Jos haluat helliä ihoasi, niin älä tee aurinkomatkoja tai vähintään suojaudu kunnolla.

Vierailija
34/56 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on aina ollut kova auringonpalvoja, mutta hänellä on kyllä edelleen 60-vuotiaana ihan ikäisensä iho. 50-vuotiaaksi asti häntä luultiin aina nuoremmaksi ja taivasteltiin, että miten hän voi olla jo isoäiti. Toki hän on aurinkoa palvonut paria ulkomaan matkaa lukuunottamatta vain Suomessa.

Eli ei se ihan yksi yhteen mene, että runsas auringonpalvominen = vanha iho. Siihen vaikuttaa palamiset, ihotyyppi, aurinkorasvan käyttö ja ihan geenit. Mutta tietenkin, jos nuoren ihon haluaa, ei kannata auringossa itseään käryyttää.

Vierailija
35/56 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan lopeta. Just lähdössä taas rannalle makaamaan ja uimaan, en tiedä mitään ihanampaa. <3 Ja kyllähän kaunis rusketus kääntää päitä ja saa aikaan kivaa palautetta. Ei auta vaikka hysteerikkomammat miten vinkuisivat että rumaa on.

Vierailija
36/56 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä älysin lopettaa vasta nyt, kun viime talvena laikattiin ihosyöpä. Onneksi se ei ollut missään tärkeässä paikassa vaan päässä ja anakin osa järjestä jäi jäljelle!

Vierailija
37/56 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ihmiset veikkaa ikää reilusti alemmas ettei käy niin että vahingossa sanoisi liikaa. Sitten naiset luulevat että näyttävät 10 vuotta nuoremmilta :D

Aina tämä sama tällä palstalla. Miten on niin vaikea uskoa että jotkut näyttävät nuoremmilta? Minulla oli 38v työkaveri jota luulin 25v ikäiseksi. Enkä minä ainakaan ikinä veikkaa ikää reilusti alemmas, vaan ihan suurinpiirtein veikkaan sen mukaan mitä oletan.

Vierailija
38/56 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki saa tehdä mitä haluaa. Jos haluaa löhötä auringon paahteessa, niin siitä vaan. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että kaikki itse aiheutetut sairaudet ja niiden hoito tulisi myös yksilön itsensä kustantaa.

Tupakoitsijan keuhkosyöpä, auringonpalvojan ihosyöpä, alkoholistin sisäelinsairaudet jne..

Joka ikinen aikuinen tässä maassa tietää omien valintojensa mahdolliset riskit.

Vierailija
39/56 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin parikymmentä vuotta poissa auringosta ja vasta viime kesänä pitkästä aikaa tajusin, että kehoni ihan oikeasti tarvitsee niitä hormoneja ja aloin ottaa hallitusti aurinkokylpyjä. Sääli, että niitä saa Suomessa todella pienen osan vuodesta.

Vierailija
40/56 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisääntyneet ihosyövät johtuvat osittain etelänmatkailusta. Suomalainen iho ei ole mukautunut suojautumaan esimerkiksi päiväntasaajan paahtavaa aurinkoa vastaan. Jos haluat helliä ihoasi, niin älä tee aurinkomatkoja tai vähintään suojaudu kunnolla.

Ei vältttämättä liity matkailuun. Pohjoisella pallonpuoliskolla on ollut nyt muutaman vuoden välein isoja repeämiä otsonikerroksessa, ja auringon uv-säteily on ollut silloin voimakasta. Ihon palamisia on raportoitu enemmän kuin muina vuosina kotimaassa silloin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi