Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen mummon toimintatapa- Mitä mieltä?

Vierailija
08.06.2021 |

Lapsen oli tänään mummonsa luona hoidossa. Sovittiin perjantaina, että lapsi saa tulla hoitoon mummonsa luo. Lapsen mummo ilmoitti, että jääkaappi on aikalailla tyhjä eikä lapselle ole juurikaan syömistä. Päätimme tehdä ruuat mukaan taas. Lapsen mummo ei ikinä tarjoa lämmintä ruokaa. Mitä ajattelisitte? Mielestäni on kummallista, ettei lapsenlapselle ole mummolassa ruokaa vaan vanhemmat raahaavat ruuat joka kerta itse mukaan.

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi on jatkuvasti äidilläsi hoidossa, on tuo ymmärrettävää, mutta jos hän hoitaa lapsenlastaan vain harvoin, on tuo kummallista. Minun äitini suhtautuu asioihin samalla tavalla. Ei kyllä ole ikinä oma-aloitteisesti tarjoutunut, että voi hoitaa lapsia. Lapset ovat jo isoja ja on hoitanut heitä kaiken kaikkiaan alle 10 kertaa ja kun on hoitanut, on hän useasti sanonut, että hänellä ei nyt ole mitään ruokaa. Kyllä minusta on outoa ja itsekästä, että jos lapsenlapset ovat mummollaan harvoin hoidossa, niin mummo ei halua/voi tehdä teille ruokaa. Eikä tämä ole hänellä rahasta kiinni.

Ehkä tuo mummo on ollut jo nuorempanakin ns. Uusavuton ja kasvattanut lapsensa valmismaksalaatikolla? Ellei, niin omituinen asenne. Suorastaan vihamielinen. Eipä ihme, ettei tuollaiseen mummolaan tee mieli mennä kuin alle 10 kertaa hoitoon. Muistavat varmaan lapsenlapset aika vähin kyynelin tuommoista mummoa haudallaan.

Vierailija
42/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan kehtaisi maukua, että kaapit on tyhjänä. Pieni lapsi syö todella vähän, vaikka vaan itselle tekisi niin siitäkin riittää kyllä lapselle se pieni annos ja leipää tms. kylkeen. En veisi lasta hoitoon tuollaiselle moukalle, ties mitä opettaa lapselle. Jos menet kylään niin kyläpaikassa tarjotaan ja piste. Rakastan itse vieraita ja tykkään suunnitella tarjottavia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis syökö tämä mummo itse lämmintä ruokaa päivän aikana? Tuskin nyt itse on mitään syömättä. En ole vielä eläessäni tavannut omassa lähipiirissäni tai tuttavienkaan sellaista mummoa, jolle ei olisi tärkeää, että lapsenlapsi saa syödäkseen, kun kylään tulee. Tuntemilleni vanhoille ihmisille on kunnia-asia, että on tarjolla ruokaa ja kahvileipää. Rahasta ei siis tässä tapauksessa asia ole kiinni, kuten ap totesi. Kuulostaa tosi oudolta jutulta. Jos mummo itselleen tekee (lämmintä) ruokaa, niin luulisi siitä riittävän vähän lapsellekin eivätkä pullanleipomistarpeet maltaita maksa. Outoa myös tämä leipomisen lupailu. Itse sanoisin ihan suoraan, että jos pyytää lasta hoitoon, niin pitäisi kyllä jotain pientä syötävääkin varata ja puheet lapselle pitää kyllä pitää eikä luvata sellaista, mitä ei sitten tapahdukaan.   

Ollaan kyllä sanottu nätisti että joskus voisi tehdä ruuan. Ei se helppoa ollut toki. Nämä ruokailupaukset " mummo tekee sitä ja tätä ruokaa" on kyllä todella erikoista. En ymmärrä miksi sanoo noin. Sekin tuli mieleen, että tekeekö ihan tahallaan ärsyttääkseen.. Kerran kun lähdettiin kotiin niin sanoi lapselle " ei se mummo taaskaan tehnyt ruokaa" . En ymmärrä moista käytöstä ja mielestäni tuo on ilkeää käytöstä.

Ap

Vierailija
44/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan kehtaisi maukua, että kaapit on tyhjänä. Pieni lapsi syö todella vähän, vaikka vaan itselle tekisi niin siitäkin riittää kyllä lapselle se pieni annos ja leipää tms. kylkeen. En veisi lasta hoitoon tuollaiselle moukalle, ties mitä opettaa lapselle. Jos menet kylään niin kyläpaikassa tarjotaan ja piste. Rakastan itse vieraita ja tykkään suunnitella tarjottavia. 

Mä en tiedä, ajattelenko liian syvällisesti, mutta mun mielestä tuollainen käytös kertoo arvostuksen puutteesta. Lupailee ja lupailee..

Ap

Vierailija
45/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin itse lapsi niin oma mummoni teki aina ruokaa. Sanoi aina äidilleni, että ei tarvitse ottaa kotoa mitään. Koskaan ei ollut kaapit tyhjinä.

Ap

Vierailija
46/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mummossa on vielä lihaa luiden ympärillä, niin pataan vaan!

Vierailija
47/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi parka.

Nälissään ja kylmissään raakalaismaisen isoäidin hoivissa.

Jospa se paha susi tulisi ja söisi.................

Vierailija
48/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä vähän loukkaakin tuo vaikkei kai saisi loukkaantua..en oikeastaan tiedä, mitä pitäisi ajatella tai miten suhtautua..

Ap

Vierailija
49/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

LASU

mummo  kaltoinkohtelee lasta ja syö lapsen ruoat

rajaton mummo nälkiinnyttää viattoman lapsen

Vierailija
50/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo haluaa hoitaa lasta ja olla mukana hänen elämässään mutta hoksauttaa teitä vanhempia että on teidän tehtävä ruokkia itse perheenne eli joko viette lapsen (ja mahdollisesti myös muun perheen) osuuden mukananne tai tarjoatte aina ruokiin menevän osan rahana. Ilmeisesti mummoa kovasti pelottaa että alatte käyttää häntä hyväksi jos alkaa teitä ruokkia ja olette sitten jatkuvasti vailla ilmaista ruokaa.

Vierailija
51/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska äityli lapsensa lykkää mummon lihapatojen ääreen. Ei ihme että isoäiti paralla ei enää raha riitä ruokaan.

Vierailija
52/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo ressu nälkäisenä hoitaa lasta.

Tekohampaat varmaan jo louskuu väljinä lihan puutteessa :(

Vierailija
53/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma miten isovanhempien pitäisi vielä eläkkeelläkin ruokkia lapsia.

Vierailija
54/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa on mummon käytös, ei ole luonnollista. Mummon rooli on hoivata jälkipolvia, hyvät sapuskat laitetaan ja huolta pidetään, tietysti voimien mukaan.

Vierailija
55/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole reilua tehdä palvelus puolin ja toisin. Mummo hoitaa lapset ja sinä ruokailut siltä ajalta.

Vierailija
56/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokajonossa mummo itkee ja valittelee kohtaloaan. Itse vielä eläisi kaurapuurolla ja leivällä.

Mutta kun miniä tuo lapsetkin ruokittavaksi, eikä kehtaa vatsa kuristen kieltäytyä!

Vierailija
57/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis syökö tämä mummo itse lämmintä ruokaa päivän aikana? Tuskin nyt itse on mitään syömättä. En ole vielä eläessäni tavannut omassa lähipiirissäni tai tuttavienkaan sellaista mummoa, jolle ei olisi tärkeää, että lapsenlapsi saa syödäkseen, kun kylään tulee. Tuntemilleni vanhoille ihmisille on kunnia-asia, että on tarjolla ruokaa ja kahvileipää. Rahasta ei siis tässä tapauksessa asia ole kiinni, kuten ap totesi. Kuulostaa tosi oudolta jutulta. Jos mummo itselleen tekee (lämmintä) ruokaa, niin luulisi siitä riittävän vähän lapsellekin eivätkä pullanleipomistarpeet maltaita maksa. Outoa myös tämä leipomisen lupailu. Itse sanoisin ihan suoraan, että jos pyytää lasta hoitoon, niin pitäisi kyllä jotain pientä syötävääkin varata ja puheet lapselle pitää kyllä pitää eikä luvata sellaista, mitä ei sitten tapahdukaan.   

Ollaan kyllä sanottu nätisti että joskus voisi tehdä ruuan. Ei se helppoa ollut toki. Nämä ruokailupaukset " mummo tekee sitä ja tätä ruokaa" on kyllä todella erikoista. En ymmärrä miksi sanoo noin. Sekin tuli mieleen, että tekeekö ihan tahallaan ärsyttääkseen.. Kerran kun lähdettiin kotiin niin sanoi lapselle " ei se mummo taaskaan tehnyt ruokaa" . En ymmärrä moista käytöstä ja mielestäni tuo on ilkeää käytöstä.

Ap

Pitää siis lasta nälissään? Tämä on jo paha!

Vierailija
58/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lupausten pettäminen (ja vieläpä siis LAPSELLE tehtyjen lupausten pettäminen!) on kyllä törkeää 😩 Seuraavalla kerralla sanokaa mummolle ihan suoraan, että hei, älä enää lupaile lapselle noita ruoanlaitto- tai leipomisjuttuja, kun et näköjään ole aiemminkaan pystynyt pitämään lupauksiasi.

Ja minä kyllä pidän muutenkin todella ihmeellisenä, että mummoa ei kiinnosta ruokkia lasta, kun tämä on hänellä hoidossa. Hyvin merkillistä (siis kun kyse ei ole rahanpuutteesta, heikosta toimintakyvystä tms.).

Kuinka hyvin/huonosti mummo muutoin huolehtii lapsesta? Mitä tekevät yhdessä, kun lapsi on siellä hoidossa?

Vierailija
59/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyl veis lasta mummolle jos noin nälissään on

Vierailija
60/114 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että mummo on ap:n miehen äiti. Onko mies kertonut, saiko koskaan lapsena lämmintä ruokaa kotona?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi