Apua! En halua seurustella koskaan!!
En tiedä mikä minua vaivaa, mutta en ole koskaan ollut kiinnostunut seurustelusta (tai seksistä).
Vielä muutama vuosi sitten pystyin kertomaan itselleni että olen ehkäpä myöhäisherännäinen, kyllä se siitä, sitten olen ”kuin kaikki muutkin”.
No eipä kiinnosta. Mietin voisinko olla lesbo, ei naiset on kyllä mukavia, mutta eivät hekään sillä lailla kiinnosta.
Nyt kaikki ympärillä on jo jalat vahvasti seurustelu/seksi alueella ja minä tunnen itseni täysin kummajaiseksi!
Tykkään olla yksin. Kaipaankin paljon omaa rauhaa.
Mutta jumantsuikka , kuinka ääni mun päässäni huutaa mikä friikki minä olen!
Onko täällä ketään jolla olisi (ollut) samaa tuntemusta?
Kommentit (9)
Elä omaa elämääsi, ei se muille kuulu mitenkään jos et halua seurustella.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olet aromanttinen aseksuaali.
Onko näitä muitakin?!?
Minulla on myös joku kummallinen juttu. Kun olen sinkkuna, minulla on tarvetta usein tyydyttää itseäni. Mutta kun kiinnostun jostakusta romanttisesti, seksuaaliset tarpeeni katoavat kokonaan.
Tuntuuko sinusta usein siltä, että haluaisit lukea kirjaa?
Häiritseekö sinua se, että olet erilainen, vai se että ajattelet jääväsi jostain paitsi? Toivoisitko esim omaa perhettä (lapsia) ja olet huolissasi että haaveesi ei tule toteutumaan jos et halua olla parisuhteessa? Nykyäänhän ainakin naisen on hyvin mahdollista hankkiutua äidiksi myös itsellisesti. Onko sinulla psyykkisiä oireita tai traumataustaa? Ei tarvitse tietenkään kertoa sitä täällä, mutta jos ajatus romanttisista suhteista ahdistaa kovasti, taustalla voi olla jotain tällaista. Onko sinulla ystäviä ja muita läheisiä, eli onko nimenomaan seurustelu/seksi se mikä ei kiinnosta vai oletko muutenkin erakkoluonne (sanot kyllä että tykkäät olla yksin)? Eihän siinä ole mitään pahaa, että viihtyy yksin eikä kaipaa seurustelusuhteita. Ehkä kannattaa kuitenkin miettiä, millainen määrä läheisiä ihmisiä on oman hyvinvoinnin kannalta tärkeää ylläpitää. On riski että ajaudut olemaan liiankin yksin jos vetäydyt ihmissuhteista. Pitkäaikaisia ihmissuhteita on kuitenkin paljon helpompi solmia 15-25-vuotiaana kuin myöhemmin.
Mitä ruikutat? Olet samassa tilassa kuin nelikymppinen nainen useamman parisuhteen jälkeen. Olet vain päässyt samaan tilaan ilman traumoja ja psyykelääkitystä.
Hyi.