Luovuuteni ja motivaationi kuvataiteeseen on tyystin kadonnut :'(
Olin ennen esim todella hyvä piirtämään. No piirsin äsken pitkästä aikaa muotokuvaa ja ei tullut mitään, jätin homman kesken. Surettaa ja hämmentää.
Mikä neuvoksi? Turhauttaa.
Kommentit (5)
Sama täällä. ”Ruuhkavuosina” sain aikaiseksi paljonkin, nyt kun olisi aikaa, ei synny mitään. Ei edes musiikkipuolella. Pientä väkertämistä käsityöpuolella yritän, mutta jokin junnaa ja pahasti. Jotain inspiraatiota herättelevää pitäisi olla. Kävin tuossa läpi satoja taidejulisteita ja eräs taidesuuntaus sai kyllä aikaan pientä inspiksen alkua - toivo heräsi.
Kiitos vertaistuestanne ja neuvoista!:) Taidankin kokeilla tuota, että jätän tavoitteet sikseen ja laitan kokonaan vapaan vaihteen päälle.
Tähän on aika yksinkertainen, mutta vaikea korjaus. Lopeta netissä käynti muuten kuin pakollisen asioinnin osalta. Tämä aiheuttaa motivaation puutetta, koska aktivoi dopamiinijärjestelmää tehokkaammin kuin tuottava harrastus. Mikään muu kuin netissä roikkuminen ei tunnu miltään, jos roikkuu netissä useita tunteja päivässä.
Ei tarvitse montaakaan päivää katsella ikkunasta ulos, kun alkaa taas tulla motivaatiota tehdä jotain muuta kuin ottaa puhelin käteen tai istahtaa koneelle. Minulla on kokemusta tästä. Telkkarin katselukin on paljon parempi vaihtoehto kuin netissä pyöriminen. Telkkaria katsellessa joutuu sietämään tylsyyttä, kun aina ei tule kiinnostavaa ohjelmaa. Kiinnostavissakin ohjelmissa tulee tylsiä kohtia. Netissä ei ole tylsää koskaan.
Hei! Tiedän mitä tarkoitat koin itse ihan saman. Kannattaa kuulema ensin pirtää tai maalata ilman mitään suurempaa tavoitetta ja rentoutua. Eli Anna käden piirtää sattumanvaraisesti. Kokeile eri värejä ja tyylejä ja nauti siitä. Minulle tuosta oli apua.
Toinen on myös se että kannattaa yksinkertaistaa ensin se asia mielessäsi mitä olet vaikka maalaamassa. Mitä muotoja ja värejä näet mallissa. Huomaat varmasti miten hauskaa se on.