Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ällöin eläin Suomessa

Akai
08.06.2021 |

Mikä on mielestäsi ällöin, vaikka hyödyllinenkin eläin Suomessa?

Aloitan: Iilimato

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliitikko.

Vierailija
22/65 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lutikka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Siili.

Tää oli yllätys, miksi siili? On minun ja monen mielestä niin hellyttävän söötti.

Vierailija
24/65 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyy, täi, lude, punkki, satiainen

Vierailija
25/65 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt ELÄINTÄ ja vastaat itse IILIMATO😑😑😑 Ai jessus en oikeasti jaksa ty.h.myyttänne!!!!

ELÄIMIÄ OVAT KISSA, KOIRA, HAMSTERI, KANI, KETTU, SUSI, KARHU, ILVES, TIIKERI, LEIJONA, SUPIKOIRA... 😑

Vierailija
26/65 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vastaan että supikoira on inhottavin, vaikkakin söpö. Mutta en ikimaailmassa koskisi supikoiraan, näyttää jotenkin tautiselta ja varmasti onkin. Muutenkin se on erikoinen eläin. No rehellisesti sanottuna en koskisi yhteenkään villieläimeen. No linnun nostin kerran kaiteelle kotiovellani, mutta menin sen jälkeen välittömästi pesemään kädet moneen kertaan ja taisin desinfioidakin. Sen sijaan kotikissaan voin koskea ja koskinkin äskettäin, vaikken voi tietää niiden rokotuksista.

Vierailija
27/65 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta oli odetettavissa, persuja ja silakoita.

Vierailija
28/65 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sammakko ja rupikonna 😵

Vierailija
29/65 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyy.

Vierailija
30/65 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos hyönteisiä saa sanoa niin punkki on varmaan ällöttävin ja v#ttumaisin levittämineen tauteineen. Ällöintä on kun niitä tarttuu johonkin pusikoissa pyörineeseen koiraan tai muuhun elukkaan niin, että punkkeja on siinä eläimessä jokapuolella ja vierivieressä, hyi saat#na!

Vierailija
31/65 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka punkkikammoinen olen niin kyllä hirvikärpänen vie voiton vaikka niistä ei erityistä haittaa olekaan.

Vierailija
32/65 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliitikko.

Hah tää on se ihan oikea vastaus.

Vierailija
33/65 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä27148 kirjoitti:

Hanki elämä

Tämä kommentoija

Vierailija
34/65 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa oikea vastaus on että ihminen. Ihminen on ällöin eläin Suomessa, ällö mutta hyödyllinen.

Vierailija
35/65 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyt ELÄINTÄ ja vastaat itse IILIMATO😑😑😑 Ai jessus en oikeasti jaksa ty.h.myyttänne!!!!

ELÄIMIÄ OVAT KISSA, KOIRA, HAMSTERI, KANI, KETTU, SUSI, KARHU, ILVES, TIIKERI, LEIJONA, SUPIKOIRA... 😑

Kyllä iilimato ihan eläinkuntaan eli animaliaan kuuluu.

Eläinlajeja esiintyy niin maalla, vedessä kuin ilmassakin. Lentokykyisiä eläimiä ovat monet hyönteiset, kuten perhoset, ja suuri osa linnuista sekä lepakot. Vedessä elävistä eläimistä tutuin ryhmä ovat kalat ja maaelämään sopeutuneista nisäkkäät, kuten esimerkiksi kettu, norsut ja metsäjänis. Eläimiä tai eläinryhmiä ei voi kuitenkaan tarkasti määritellä näin, sillä osa eläimistä on sopeutunut elämään eri kerroksissa, kuten vaikkapa maalla ja vedessä (esim. hylkeet, sammakot ja kilpikonnat). Vuonna 2011 Census of Marine Life arvioi lajien määräksi noin 7,8 miljoonaa.[1] Vain pienen osan lajeista on arvioitu olevan selkärankaisia loppujen ollessa selkärangattomia. Eläinlajeja on hävinnyt paljon olosuhteiden muutosten vuoksi, ja nykyään ihmisen toimintaa pidetään tärkeimpänä syynä eläinlajien uhanalaistumiselle.

Vierailija
36/65 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

demari

Vierailija
37/65 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomimies

Vierailija
38/65 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikäs iilimato sitten on? ei, se ei ole ihminen, vaikka sinua epäilemättä onkin kutsuttu iilimadoksi.

Vierailija
39/65 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukkimiehentäi on aiheuttanut mulle lapsena ikuiset traumat! Heräsin mökillä ja unenpöpperössä huomasin jonkun kävelevän mua pitkin. Aloin hirveästi ravistella kättä, mutta se vaan pysyi siinä :( Vanhemmat olivat ihan varmoja, että nyt oli sattunut ja pahasti mun hysteeristestä paniikkihuutoitkusta päätellen.

Muuten mulla ei ole kyseisiä kärsäkkäitä vastaan mitään. 

Vierailija
40/65 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iilimato 🐛

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme