Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pätkätyöt ja työetujen menetykset

Vierailija
08.06.2021 |

sikamaista kun nykyään joutuu kokoajan vaihtamaan työpaikkaa ja työnantajaa, sikäli mikäli haluaa olla töissä
kolmatta kertaa nollaantui tässä juuri kokemuslistä ja lomat ynnä muut ja ärsyttävää olla jatkuvasti koeajalla
törkeesti myös käyttävät tätä koeaikaa hyväkseen ja teettävät vaikka mitä töitä mitkä eivät oikeasti palkkaan kuulu
eikö pitäisi saada joku muutos ettei tarvitse koko ikää työskennellä ilman lomia pelkällä aloituspalkalla ja jatkuvasti koeajalla
nytkin siirryin suoraan työnantajalta toiselle ilman että oli päivääkään vapaata välissä niin jotenkin ansaitsisi normaalit ehdot eikä "rangaistusta"
varmaan lisää sitä "kotona istumista" tämäkin

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikea rakentaa elämää eli perhettä tai ostaa asuntoa kun ei ikinä ole tietoa huomisesta, onko töissä ja jos on niin millä palkalla. Minunkin palkka on noin 2.5 kertaa pienempi kuin hetki sitten ja juuri oli ottamassa suurta asuntolainaa. On paha että enää ei voi laskea minkään varaan  mitään, en ihmettele ettei niitä lapsiakaan moni tee!

Vierailija
2/10 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Eikä monessakaan paikassa saa tiettyjä etuja ennen kuin on työskennellyt 6kk. En saa liikuntaseteleitä, en pääse sairauskassa jäseneksi (saisi esim hierontoja, erikoislääkäreitä halvemmalla) jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit neuvotella itsellesi täydet lomat työsuhteen alkuun jo. Näin olen itse aina tehnyt. 

Vierailija
4/10 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät ihmisethän ja pätevät tyypit neuvottelevat muutenkin itse kaikki etunsa. Näin olen kuullut.

Vierailija
5/10 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöt on suunniteltu silloin kun tehtiin 40 vuotisia työuria, vaatisi sitä täyttä resetointia, ei riitä että sieltä täältä vähän hienosäädellään :)

Vierailija
6/10 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät ihmisethän ja pätevät tyypit neuvottelevat muutenkin itse kaikki etunsa. Näin olen kuullut.

Poistuva kulttuuri ja aika harvoin enää mahdollista

Vierailija
7/10 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit neuvotella itsellesi täydet lomat työsuhteen alkuun jo. Näin olen itse aina tehnyt. 

meillä ne on rekryssä todennut "ahaa hankala tyyppi - seuraava"

Vierailija
8/10 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta muutama kommentti mutta jotenkin tuntuu että ihmeset ei usko/tiedä kuinka sikamaiset systeemit alemmilla palkkatasoilla onkaan ja samaan aikaan ihmettelevät miksi ihmiset istuvat kotona

Vierailija
9/10 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poistuva kulttuuri ja aika harvoin enää mahdollista

Tuo kommenttini oli vähän sarkastinen. Niinhän ihmiset luulevat että he ilman ammattiliittoja ja tessejä neuvottelevat etunsa. Harvalta taitaa onnistua, rivityöntekijältä siis.

Vierailija
10/10 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

meillä ne on rekryssä todennut "ahaa hankala tyyppi - seuraava"

Työskentelen asiantuntijana, voi olla ettei tämä toimi työntekijätasolla.