Hyttysten karkotukseen erittäin pätevä keino
Tietääkö joku? on lähössä taju kohta vehmersalmen mökillä
Kommentit (48)
Mosquito Magnet, koko tontti tyhjä sääskistä.
Kuten jo sanottu, Thermacell. Mahdollistaa oikeasti oleskelun ulkona.
Mosquito Magnet ja muut vastaavat keräimet toimivat, jos hyttyviä on VAIN rajatulla alueella, eli alueella on vain yksi oja, lamp tms missä lisääntyvät. Jos taas on alueella, jossa on paljon seisovaa vettä, niin tuo saa kerätä miljoonia hyttysiä eikä mitään vaikutusta ole. Menee rahat hukkaan ja tulee paha mieli.
Thermacell on myös helpompi kantaa mukana - juostessa siitä ei ole hyötyä, mutta marjastaessa se kyllä toimii, ja jos on esimerkiksi koiran kanssa hitaalla lenkillä, niin saa olla rauhassa hyttysiltä. Ei tehoa hirvikärpäsiin eikä paarmoihin, eikä mielestäni myöskään mäkäräisiin, mutta hyttysiltä saa oikeasti rauhan.
Eikä ole maksettu mielipide, meillä on ollut noita jo kymmenkunta vuotta. Ensimmäiset versiot hajosivat aika nopeasti, kaasupatruunasta ei tullut kaasua tai kipinää ei tullut. Nämä uudemmat ovat toimineet moitteetta jo useamman vuoden. Tänä aamuna en viitsinyt ottaa tuota mukaan (kun oli mukana jo puhelin ja avain ja koiran hihna), kun lähdin koiran kanssa vajaan tunnin lenkille- läiskin 102 hyttystä kuoliaaksi. Oli aika tuskallinen lenkki, myös koiran mielestä.
Allergialääke ebastiini. Hommasin aikoinaan sitä nikkeliallergian tekemään ihottumaan ja kas vain, huomasin että se toimii myös hyönteisten pistoissa. Ilmeisesti olen ollut tietämättäni penskasta lähtien allerginen itikoille, aina ne pistot kutisivat ja pahasti. Nyt ei tule edes paukamia kuin muutama per kesä eivätkä ne edes kutise juurikaan.
Juu olen ollut oikein tyytyväinen Thermacell laitteeseen paikallaan ollessa. Mutta nopea kävely koiran kanssa; ei auta yhtään. Olen kokeillut pysähdyksiä ja hitaammin kävelyä eikä tunnu nämä alkukesän hyttyset välittävän pätkääkään.
Thermacell on paras. Viime viikonloppuna emme olisi voineet edes ajatella oleskelua ulkona ilman sitä. Siinä kestää hetken ennen kuin se alkaa vaikuttaa, mutta yhtäkkiä huomaa, että hyttysiä ei ole.
Meillä on ollut muutama masiina jo vuosia ja hyvin ovat kestäneet.
Thermacellin matot ja kaasu kallista, kestää vain yhden illan.
Meillä ei auta vaikka on Thermacell ja muutama hyttyssavukin päälle.
Vierailija kirjoitti:
Köyhälle kaikki on kallista.
Vierailija kirjoitti:
Ovat sen arvoisia
Siedättäminen on ainut järkevä ja oikeasti toimiva keino. Itse asun maalla suon ja kuusimetsän laidalla ja hyttysiä riittää. En suojaa itseäni mitenkään, eikä hyttyset vaivaa. Saatan minä välillä laappasta isommat parvet käsivarreltani, mutta ne eivät sinällään aiheuta minullle minkään sortin vaivaa, koska hyttysen pistosta ei jää minulle minkäänlaisia jälkiä. Eli anna imeskellä niin ensi kesänä ei enää hyttysen pistot vaivaa.
Thermacelliä myös peukutan kun on testatusti paras. Siihen saa sen version mihin käy retkikaasu pullot niin ei tarvitse kokoajan vaihtaa kaasua.
Vierailija kirjoitti:
Siedättäminen on ainut järkevä ja oikeasti toimiva keino. Itse asun maalla suon ja kuusimetsän laidalla ja hyttysiä riittää. En suojaa itseäni mitenkään, eikä hyttyset vaivaa. Saatan minä välillä laappasta isommat parvet käsivarreltani, mutta ne eivät sinällään aiheuta minullle minkään sortin vaivaa, koska hyttysen pistosta ei jää minulle minkäänlaisia jälkiä. Eli anna imeskellä niin ensi kesänä ei enää hyttysen pistot vaivaa.
Kiitos av-mammojen, tilasin thermacellin. Voihan se olla ettei juhannukseen mennessä saa enää mistään. Kalliiksi tulee noi myrkytkin tätä vauhtia, jos haluaa pihalla olla vähääkään,
Jaahans, täällä joku thermacellin myyntitykki avannut puskamarkkinoniti ketjun.
Modet herätys!
Vierailija kirjoitti:
Jaahans, täällä joku thermacellin myyntitykki avannut puskamarkkinoniti ketjun.
Modet herätys!
Tuosta ei vielä ole kokemusta, mutta voithan kertoa jonkun toisen toimivan jutun? Vai haluatko estää keskustelun aiheesta?
Listi ne käsin yksi itikka kerrallaan. Etenkin vertaimenevät ovat helppoja saaliita.
Luulin että kerroit meille keinon kun ei ollut kysymysmerkkiä kommentissasi Hah.. Mutta joo kaivataan myös paarmojen ja ampiaisten suhteen. Täälläkin.
Mexikolaishattu, jonka lieristä alas maahan ulottuva verkko.
Thermacell