Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vaikeaa/helppoa on saada yliopiston ruotsista "hyvät taidot"?

Vierailija
07.06.2021 |

Tyydyttävät taidot kun saa kaikki.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on yliopiston ruotsi? Virkamiesruotsiko?

Vierailija
2/11 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa tuntui olevan. Ainakin oikkareille tarkoitetussa kurssissa. Sain hyvät tiedot, enkä kyllä asiakkaita ruotsiksi osaisi palvella...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain, puhuminen ei silloin ollut kovin hyvin hanskassa vielä. Magnan kirjoitin ruotsista.

Vierailija
4/11 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti hyvät taidot, siis sellaiset että niillä oikeasti pystyy käytännössä toimimaan, saa kiinnostuksella ja harrastuneisuudella. Kielessä kuin kielessä. Kursseilla voi joku kiinnostuakin kielestä enemmän ja jo osaava saada petrausta pohjataitoihinsa, mutta ellei kieli vähääkään kiinnosta, niin ei sitä opi pakkopullana. Jos arvosana on hyvä, niin sillä ei vielä käytännössä tee mitään. Se on vasta perusteet. "Tyydyttävä" on sitä, että on osallistunut kurssille.

Vierailija
5/11 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tyydyttävät taidot, vaikka olin alle vuosi kokeesta kirjoittanut yo-kirjoitiksista laudaturin. Vähän kyllä ihmetytti, olenhan ollut jo yläkoulusta lähtien ollut hyvin kiinnostunut ruotsista ja lukenut ja katsonut paljon ruotsalaisia ohjelmia.

Vierailija
6/11 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se ihan läpihuutojuttukaan ole. Itsellä kirjoituksista M, ja silti saanut 2 x TT. Se millä on merkitystä on kieliopin hallinta, koska arvosana tulee kirjallisen ja suullisen kokeen perusteella. Mulla on vahva luetun ymmärtäminen, mutta sillä ei ole kokeissa merkitystä. Toisaalta kielioppia ei kursseilla juurikaan kerrattu, vaan keskityttiin esitelmien/harjoitusten tekemiseen... Jolloin se kielioppi ei kyllä myöskään kehity, ellei sitä osaa jo ennestään tai ole motivoitunut opettelemaan itsenäisesti vapaa-ajalla.

Vierailija
7/11 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu opettajasta. Meidän kurssilla lähes kaikki sai tyydyttävän, osa myös hylätyn.

Vierailija
8/11 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina ollut ruotsikammo, kiitos yläasteen opettajan. Lukiossa meni kuitenkin ihan kohtuudella ja yliopistossa arvosana oli kiitettävä.

Vierailija
9/11 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kyllä todella paljon opettajasta. Tuntuu myös, että äidinkieleltään ruotsinkieliset arvostelevat tiukemmilla kriteereillä.

Vierailija
10/11 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aika helppo. Itse kirjoitin aikanaan Laudaturin ruotsista ja yliopistossa menin kielikokeeseen, joka vapauttaa ruotsin kurssista. Siitä en saanut muistaakseni kovin mairittelevaa arvosanaa, mutta eipä tarvinnut käydä sitä ruotsin kurssia...

Vierailija
11/11 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaku kysys että onko vesi kylmää, no jollekki  se on kylmää ja jollekki ei.

Itselle oli helppoa ruottin tentit, fysiikan taas oli vaikeita .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan