Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vesirokon sairastus vai rokote

21.08.2006 |

Kannattaisko ottaa rokote vesirokkoa vastaan vai olisiko se hyvä sairastaa? Tuli vaan nyt kyselyä rokotetutkimuksesta että siellä saisi mpr rokotteen ja vesirokkoa vastaan rokotteen. Mulle vaan tuli mieleen että eikö se olisi hyvä sairastaa pienenä mutta jos tuo vesirokkorokote sitten on niin hyvä ettei sitä sairasta lainkaan niin se sitten kannattais ottaa varmaan vai?

T.Silja

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatteko sen (mpr ja vesirokko) rokotteen siellä vai neuvolassa?

Vierailija
2/6 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli kanssa pyyntö johonkin tutkimukseen, en enää edes muista, mikä se oli. Olisimme saaneet vesirokkorokotuksen " kaupan päälle" vuoden ikäisenä. Mekin mietimme miehen kanssa, että onko järkeä ottaa vesirokkorokotus, kun rokko olisi kuitenkin hyvä sairastaa pienenä. En tiedä, miten pitkän suoja tuo rokote antaisi, mutta olisi aika keljua saada sitten vaikka aikuisena vesirokko. Ei kai vesirokko nyt mikään niin kamala juttu ole, etteikö sitä lapsi voisi sairastaa? Meidän päätökseemme vaikutti sekin, että olimme jo Dippi-tutkimuksessa mukana ja siinäkin otetaan näin alkuun 3 kk:n välein verikokeita. Ei kiinnostanut kiusata pientä yhtään enempää.

-Pilkku & Sara-Ellen 8,5 kk-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni opiskelee kätilöksi ja osasi kertoa, että poikalapsia ei kannata altistaa vesirokolle, koska saattaa olla vaarallinen. Siksi ehkä kannattaa pojille tuo rokote ottaa. En sitten tosiaan tiedä, että miten pitkään rokotus vaikuttaa ja voiko sen esim. uusia aikuisena. Tämä siis kuultua tietoa. ystäväni koulussa saian oppinut. Lähteestä en tiedä, mutta itse ainakin uskon asian ja pojan ajattelin rokotuttaa.

Vierailija
4/6 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli osallistuttiin kyllä sillon siihen pneumokokkitutkimukseen, mut ei oo vie jatkotukimuksiin tullu kutsua. Ikääkin kyl vasta 11kk.

Mä luulen, että me otetaan myös ne jatkorokotteet. Eikä kaiketi nykytiedon mukaan oo pahemmin väliä sairastaako vesirokon vai ei. Ainoastaan sen olen kuullut, että jos sitä ei ole lapsena sairastanu (tyyliin ennen kouluikää) niin siihen kannattaa se rokote ottaa, koska mitä vanhempana sen sairastaa niin sen rajumpi se on. Varsinkin jos työskentelee lasten parissa tai vastaavaa niin kuulemma rokote on sillon suositeltava.

Vierailija
5/6 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesirokko rokote ei estä vesirokkoon sairastumista.

Estää/lieventää mahdollisia vaarallisempia sivuvaikutuksia

Ja helpottaa oireita jos sairastuu vasta vanhemmalla iällä

Vierailija
6/6 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä rokote on otettu. Suosittelen. Tuttuni naistenklinikalta suositteli, koska hoitaa joka vuosi vesirokon vakaviin jälkitauteihin sairastuneita. Rokote on toimiva ja antaa lähes 100% suojan. Pistettiin yhden vuoden tienoilla vapaaehtoisesti ja maksettiin itse. reseptin sai tk-lääkäriltä. Ei siis kuuluttu tutkimukseen. Pojalle ei tullut ongelmia rokotuksesta, ei edes huutanut pistettäessä. On ollut huoleton olo, kun vesirokkoa nyt liikkeellä. En voi muuta kuin suositella. Kuivaihoisilla/atoopikko lapsilla vesirokko ilman jäliseurauksiakin voi olla todella viikkojen itkua.