Millainen on tuntemasi epämiellyttävä ihminen?
Kysymys on otsikossa. Mitä kautta tiedät tai tunnet hänet?
Kommentit (25)
Minä, kannattaa pysytellä etäällä.
Vierailija kirjoitti:
M-ulk-ku, öykkäri.
Miten se mulkkuus ja öykkäriys ilmenevät käytännössä?
Ilmenee kiusaamisena työpaikalla, varmaan noilla on kokemusta sellaisesta jo kouluajoilta.
Ruoanvihaajat ovat epämiellyttäviä. Menee ruokahalu itselläkin jos joutuu syömään nirsoilijan kanssa joka tökkii annostaan haarukalla suu mutrussa.
Joka kusee kaikki vähätkin asiat.
Tukasee nenänsä niihin ja pilaa yhden pienenkin ilonpilkahduksen.
Mitään muutenkaan.
Riidanhaastajat. Jotkut joutuvat riitoihin, menevät he minne tahansa.
Ex-projektijohtajamme (vanhempi nainen). Hänen täytyi saada tietää kaikkien sairausloman syy. Ei auttanut sanoa että lähetän postissa lääkärintodistuksen, hän pakotti kertomaan sairauden syyn.
Hän myös kehityskeskusteluissa kertoili muiden työntekijöiden sairauksista.
Vierailija kirjoitti:
Riidanhaastajat. Jotkut joutuvat riitoihin, menevät he minne tahansa.
Onneksi kukaan ei näe tai kuule mua kun oon täällä syrjässä.
Ei osoiteta nimellisesti kenellekään eikä se aiheita psyykkistä haittaa. Eikä ole mitätöintiäkään mukana.
Minä. Olen niin herkkä ja liikkis. Aikuinen ihminen ja välistä tunteet ovat kuin vuoristorataa. On ollut raskaita asioita paljon elämässä, mutta myös paljon iloa ja onnea. Kuin mytterötyttö välillä. Minä, aikuinen ihminen. Tosi ärsyttävää olla itsensä suurin demoni. Suvaitsevaisuus ja myötätunto muita ihmisiä kohtaan on kasvanut paljon vuosien saatossa.
"Riidanhaastajat. Jotkut joutuvat riitoihin, menevät he minne tahansa."
Prototyypin löydät muuten Asterixin sarjakuvakirjasta nimeltään Riidankylväjä...
Yksi ei niin läheinen kaverini, ei pidä aikatauluista kiinni. Saattaa monta tuntiakin lykätä menoa kun ei muka kerkiä. Muutenkin hän on jotenkin outo, vaikea kuvailla. Jotenkin vie kaikki mehut itseltäni kun hänen kanssaan on.
Yksi kaveri porukan tyyppi puhuu koko ajan suu vaahdossa tai ei anna suunvuoroa / puhuu jatkuvasti päälle.
Eräs työkaverini katsoo jotenkin arvostelevasti ja saattaa jotenkin virnuilla tai naurahtaa niin, että minusta tuntuu että minussa on jotain vikaa tai teen jotain väärin. Hänen puhe on ystävällistä yms, mutta kaikki sanaton viestintä on jotenkin vain ilkeää tai karmivaa ja pitää minut todella varpaillani. Tekee mieli pysyä kaukana hänestä.
Kepulainen setämies ja piilopedari.
"Kaikki sanaton viestintä on jotenkin vain ilkeää tai karmivaa ja pitää minut todella varpaillani."
Sanaton viestintä on paljon yleisempää meidän ihmisten välillä kuin sanallinen...
Hyvin kylmä, empatiakyvytön ja verbaalisesti täysin lahjaton. Mukamas vitsikäs ja hauska, sisältä täyttä jäätä ja soraa. Kykenemätön tuntemaan sääliä, epäoikeudenmukainen, tunnekylmä. Ikävä kyllä tekemisissä vielä lasten kanssa työnsä puolesta.
Duunipaikan kyylä ja itsensä epäviralliseksi pomoksi nostanut henkilö, joka on perillä kaikkien tekemisistä ja työvaiheista sen verran hyvin, että sitten kitisee, kun itse ei ehdi tehdä hommiaan ollenkaan ja ylityötä pukkaa. Susityhmä olmi.
Töitä nimiinsä omiva ihminen. Järjestelmissä ei juuri näy töitä kyseiseltä tyypiltä, mutta jotenkin on aina äänessä ja taivuttaa muut uskomaan, että hänen täytyy ohjeistaa muita. Vaikka ohjeistaisi kerran viikossa tai osan vuotta, palkkaa on saatava. Muiden palkanmaksusta ei niin väliä.
Epärehellinen, teeskentelevä ja ylipirteä.
Yököttää jo naamakin. Esittää edessäpäin ystävällistä, selän takana valehtelee. Ihmisen irvikuva.
Ja jollei tullut selväksi, on inhokkityökaverini.
Anoppi: Utelias, arvosteleva, juoruileva ja tuppautuva kyylä,