Arvanna kuljetus -muuttofirma
Nyt, kun syksyllä moni taas muuttaa ja mahdollisesti käyttää muuttopalvelua niin haluan varoittaa muita siitä mistä itseäni ei varoitettu.
Valitsin firman, joka teki halvimman tarjouksen. Näin jälkeenpäin olisin voinut maksaa vaikka tuplahinnan, kunhan en olisi joutunut kokemaan vastaavaa.
Muuttofirman kanssa oli sovittu muuton yksityiskohdista, jotka he olivat ilmoittaneet käyvän heille.
Muuttajat saapuivat ja muutto aloitettiin. Olin pakannut tavarat valmiiksi, mutta teippini ei riittänyt kaikkien pahvilaatikoiden liimaamiseen. No, kysyin muuttofirmalta voivatko he tuoda teippiä, jos laatikot liimataan kiinni muuton alussa (niitä ei ollut paljoa). Minun piti olla myös yksi kantaja ja kannoinkin tavaroita, mutta muuttajilla oli hirveä kiinni ja yritin kysyä onko meillä jotain suunnitelmaa, mutta en saanut asiallista vastausta. Kannoin sitten jotakin autoon. Muutossa yksi hyllykkö jäi oven taakse piiloon ja toinen muuttajista sanoi todella epäystävällisesti, että minun olisi pitänyt sanoa kaikki tavarat muuton alussa. Sanoin, että lähetin tavaroista listan sähköpostiin, kuten he pyysivät ja kuittasivatkin asian. No, muuttomies totesi, että tämä olisi pitänyt tehdä nyt muuton alussa. Eipä siinä sitten muuta oltaisi tehtykään. Lisäksi olin ilmoittanut, että minulla on pesukone vaikeassa paikassa ja lähettänyt kuvankin asiasta. Tämä oli itseasiassa ainoa miksi tarvitsin edes muuttoapua. No, nämä sitten kauhistelivat tilannetta ja ähkivät pesukoneen kanssa, minkä nostivat käsin. Itse olisin ajatellut, että muuttofirmalla on jotain välineitä, mutta tehköön tavallaan. Siinä he sitten valittivat kuinka selkä menee ja koko muutto olikin pelkkää valitusta muutenkin heidän taholtaan. Itse purin hammasta ja odotin vain koska tämä on ohi. No, totesin, että nopeasti imuroin roskat mitä muutossa tuli. Muuttomies kysyi "Mitä oikein teen?" ja nauroi vastaukselleni. En välittänyt, imuroin ja menin autoon. Oli siis sovittu, että menen heidän kyydissään muuttopaikaan. Oli myös sovittu, että matkalla poiketaan hakemassa asuntoni avain ja he leikkivät kuin eivät olisi kuulleetkaan koko asiasta. No, sitten he eivät osanneet ajaa paikkaan ja kysyivät minulta ajo-ohjeita, joka ei ikinä ollut käynytkään koko paikassa, joten katsoin Mapsista ohjeet. Eikä siinä mitään, mutta he käyttäytyivät kuin minun olisi pitänyt tietää. Muuttokohteessa sitten he jäivät alas laittamaan tavaroita hissiin ja menin itse ylös vastaan. He pakkasivat tavarat kasaten ne pienimmästä isoimpaan, joten niitä oli todella vaikea saada pois hissistä ilman, että ne menivät rikki. Koko muuton kruunasi se, kun tuli maksun aika. Maksoin sovitun summan ja toinen muuttomiehistä tiuskaisi, että et edes tippiä antanut. Myöhemmin sitten huomasin, että yksi tavaroistani puuttuu ja soitin firmaan asiasta. Ensin he väittivät, että tämä ei ole mahdollista, mitään ei puutu. No, minä en antanut periksi. He sanoivat, että auto on nyt jossain ja voivat tarkistaa asian myöhemmin. No, rimputtelin ja lähetin viestiä ja aikoinaan sitten vastattiin, että tavara löytyi ja he voivat palauttaa sen, kun saavat uuden keikan kohteeseen. Viikkoja kului ja jouduin ottamaan yhteyttä useasti, kunnes sitten viitsivät taas vastata. No, tuote oli ruostunut pilalle ja jouduin sen heittämään pois.
Valitkaa firmanne tarkkaan, lukekaa arvostelut ja harkitkaa onko se halvinkaan tarjous tämän arvoista. Voitte kertoa myös omia vastaavia kokemuksianne.
Kommentit (29)
Sama firma. Muutimme hirveän kuumana päivänä kauemmas. Akvaario ja kalat menivät autoon myös. Vanhempi mies tuumi että tästä sitten ensin uimaan . Kaikki tavarat hujan hajan yritä nyt sitten 1 ja 5 vuotiaan kanssa itse siirrellä tavaroita.
Sain heiltä myös urakkatarjouksen, mutta tuo maksu käteisellä mietityttää. Olen työtön opiskelija eli Kelan tuilla. Onnistuuko heiltä saada laskua edes, jos korttipääte puuttuu?
Kokemukseni Arvanna firmasta on seuraava. Vuonna 2016 Helsingin sisällä, niin kaikki sujui hyvin. Tuolloin omistaja oli mukana ja autoja vain yksi. Kun muutin uudestaan Helsingin sisällä autoja oli useampi ja sain muuttomieheksi ulkomaalaistaustaisia miehiä, joista toinen ei osannut Suomen kieltä lainkaan ja toinen vähän, joten oli vaikeaa esittää mitään toiveita. Huomasin heti, että muuttomiehillä oli kiire ja selvisi, että uusi muutto odottaa samana päivänä. Muutossa muuttomies alkoi korjailemaan minun pakkauksia arvo kristalleista ja astui samalla yhden Bergala viinilasin päälle. Kuuden sarja jäi yhtä vaille. Viinilasit olivat pienen sarjan uniikki lahja. Kaveri pahoitteli ja sanoi, että maksaa viinilasin. Sanoin, että lasi on pakunne arvoinen ja tajusin, ettei kannata muuta kuin harmitella. Olin sairas muuton aikaan, enkä päässyt mukaan uuteen asuntooni ohjailemaan, vaan annoin varaavaimet asuntoon ja pyysin jättämään ne tiskipöydälle. Pääsin uuteen asuntooni parin päivän päästä ja avaimet olivat tiskipöydällä. Mutta asunnossa oli + 5 C, koska parvekkeen ovi oli jäänyt muuttomiehiltä auki kovilla pakkasilla.
Kun Arvanteen muuttolaatikot pyysin noutamaan, niin samat kaverit niitä hakivat. Taas kiire miehillä ja sain mainittua, että parvekkeen ovi jäi äijiltä auki. Siihen mies "tekevale satuu".
En suosittele Arvannea. Ja kaikille niille jotka ovat olleet tyytyväisiä, niin hyvä niin. Ja kaikille niille, jotka alkavat haistattelemaan, niin katsokaa peiliin ja hakekaa ammatti apua.
Matti-Ilmari
Mulla kans osittain negatiivinen kokemus. Kumpikaan muuttomiehistä ei oikein puhunut suomea, onneksi me molemmat puhumme englantia mutta esim kielitaidottomalle ihmiselle olisi voinut olla hankalaa. Tämä ei käynyt missään aiemmin ilmi.
Muutto hoitui ihan ripeästi ja kaikki pysyi ehjänä ja pääsi perille, mutta ihme voivottelua ja tuhinaa tavaroiden määrästä, vaikka auto oli mitoitettu ihan oikein ja kaikki meidän mahtuivat kyytiin.
Eniten kuitenkin sapettaa se, että tämä firma taitaa tehdä pimeänä, mitään kuittia ei tullut ja maksu piti hoitaa käteisellä tai tilisiirrolla. Tätä ei myöskään etukäteen tiedetty. Maksutilannekin oli sellanen että tultiin ihme kansioiden ja papereiden kanssa, jotta se näyttäisi viralliselta, mutta eihän niihin mitään kirjattu eikä niitä mihinkään tarvittu, tilisiirto oli vieläpä yksityishenkilön tilille.
Arvanna on hoitanut 2 muuttoa. On pelkästään hyvää sanottavaa, luotettava, nopea, ystävällinen ja edullinen firma.
En suosittele. Epäilen, että onkohan verot yms kunnossa. Tai työntekijöiden maksu, vakuutukset. Toinen ukko vaikutti kyllä olevan ihan pihalla (repästy vaan jostain töihin) eikä puhunut suomea ..
Tälläisen tilanteen vältätte kun käytätte kuljetuksissa täysin SUOMALAISTA toimijaa, ettekä mitään vinkuintiaanin palveluja!
Vierailija kirjoitti:
Arvanna on hoitanut 2 muuttoa. On pelkästään hyvää sanottavaa, luotettava, nopea, ystävällinen ja edullinen firma.
Mutsis on luotettava ja antaa vielä kuitin
Minulla muutto toiseen kaupunkiin sujui ongelmitta ja todella ripeästi kyseisen muuttofirman kautta. Kaikki tavarat säilyi ehjänä ja muuttomiehet olivat ystävällisiä. Mielestäni todella edullinen kun hinta sisälti tavaroiden kantamisen asunnosta autoon, kilometrit toiseen kaupunkiin (n.300km) ja tavaroiden kanto uuteen asuntoon.
Minulla oli isoja raskaita huonekaluja sekä yksi hyllykkö mikä myös painava ja olin unohtanut siitä ilmoittaa, mutta ei ollut mikään ongelma.
Maksu tapahtui käteisellä koska autossa ei ollut kortinlukijaa. Kyllä kuitenkin ihan kuitin kirjoittivat. Viitaten kommenttiin, jossa kyseenalaisteettiin verojenmaksua:)