Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempien ero hirveä asia. Jos eroatte joskus niin hoitakaa asia paremmin.

Vierailija
07.06.2021 |

Ahdistaa ihan helvetisti kun isän uusi naisystävä pyörii meillä nykyään. Hänestä ei ole kerrottu minulle kuin nimi eikä hän ole ikinä sanonut minulle mitään. Ahdistaa olla omassa kodissa enkä uskalla poistua omasta huoneesta. Tämä on mun ainoa koti ja täällä on hirveää olla :(

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voit lähteä isäsi nurkista.

Vierailija
2/12 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 16-vuotias, en voi. Kyllä ymmärrän, että vanhempien pitää voida aloittaa uusi parisuhde eron jälkeen, mutta vanhemapani elivät ~20 vuotta avioliitossa ja yhtäkkiä mun kodissa pyörii itselleni vieras ihminen josta ei ole kerrottu mitään. Olen vaan pelkkää ilmaa silloin täällä, ihan kun esittäisivät ettei mua ole. Näin ei pitäisi ikinä tapahtua kenellekään. Jos joskus eroan niin viimeinen joka siitä joutuu kärsimään on oma lapseni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule huoneestasi, mene juttelemaan tämän naisen kanssa, kysele , ota oma tilasi korona . Älä tuomitse etukäteen, jos et tiedä asioita.

Vierailija
4/12 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei korona vaan kotona!

Vierailija
5/12 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua :(  Tuntuu pahalta lukea nuoresta jolla on paha olla omassa kodissaan. 

Oletko pystynyt puhumaan tuosta asiasta vanhemmillesi tai isovanhemmillesi?

Missä äitisi on? Miksi hänen kotisi ei ole sinun kotisi?

Minkä ikäinen olet? Ja miksi et uskalla poistua huoneestasi, onko aikuisten touhut pelottavia, ovatko he sinulle ilkeitä?  Muista että aika kuluu kuitenkin aika pian ja jonain päivänä pääset omaan kotiisi ja saat valita ketä sinne päästät sisälle!! Tällä välin pidä itsesi turvassa, ennemmin yhteys viranomaisiin (lastensuojelu, sosiaalitoimisto, vaikka poliisi jos pelkäät) ja apu ja neuvot sieltä kuin että jonkun saalistajan  asuntoon vanhempia pakoon ja ehkä pahempiin vaaroihin vielä!

Tässä yksi yhteystieto:

Lasten ja nuorten puhelin

päivystää numerossa 116 111

Voit soittaa lasten ja nuorten puhelimeen: ma–pe klo 14–20 ja la–su klo 17–20

Puhelin on avoinna vuoden jokaisena päivänä. Puhelu on sinulle täysin ilmainen eikä näy sinun puhelinlaskussasi. Voit ottaa yhteyttä nimettömästi. Puheluita ei myöskään nauhoiteta.

www.nuortennetti.fi 

Vierailija
6/12 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja noihin aiempiin kommentteihin - kyllä se vaan on vanhempien tehtävä huomioida nuoren hyvinvointi erotilanteessa eikä nuoren tehtävä vaan ymmärtää ja sopeutua ja yrittää tutustua. 

Tietysti hyvä jos voit yrittää tutustua, ja toivon ettei sinulla varsinaista hätää kuitenkaan olisi!

Vierailija
7/12 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kestä yhtään kuuskymppisen isäni nykyistä avopuolisoa enkä varsinkaan isän uhoamista. Isä ei ymmärrä että ehei, meidän lasten ja muiden läheisten silmissä hän ei suinkaan näytä tosi kovalta äijältä, joka iski nuoren naisen (isän uusi on 22 v isää nuorempi mut ei kyllä mikään siis oikeasti nuori) ja nyt pitäs kaikkien ymmärtää sitä suitsuttaa ja ihailla, että onpa siinä mallikas uros. Meitä ei huvita kuulla miten hyvin iskän alakerta pelittää nyt uuden puolison kanssa. Meidän silmissä hän on typerä ja epäluotettava mies, joka kohteli ex-puolisoaan eli äitiämme ja myös yhtä lastaan siinä ohessa sikamaisesti. Petti, valehteli ja vielä nauroi ja kehuskeli sillä takanapäin. En pysty olemaan tekemisissä eikä pysty nuorin veljenikään joka on vasta 16 v. Vanhin veljeni on yrittänyt kohteliaisuudesta, mutta nyt alkaa mitta täyttyä hänelläkin.

Vierailija
8/12 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo. Kuules nirppanokka tule ulos sieltä huoneesta nököttämästä äläkä tee itsestäs pelleä kuten mieheni kersa sun ikäisenä. No hän ei tullut, pistettiin sit kokonaan pihalle :D

Vituttaa tollaset isin prinsessat joille pitäis mennä lässyttää ja houkuttelee vuorovaikutukseen kuin jotain taaperoa.

Vierailija
9/12 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just joo. Kuules nirppanokka tule ulos sieltä huoneesta nököttämästä äläkä tee itsestäs pelleä kuten mieheni kersa sun ikäisenä. No hän ei tullut, pistettiin sit kokonaan pihalle :D

Vituttaa tollaset isin prinsessat joille pitäis mennä lässyttää ja houkuttelee vuorovaikutukseen kuin jotain taaperoa.

Aikuinen ihminen joka ei kykene löytämään kontaktia lapseen vasta mielenkiintoinen tapaus onkin.

Jokin neurohäiriö varmasti kyseessä.

Vierailija
10/12 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kestä yhtään kuuskymppisen isäni nykyistä avopuolisoa enkä varsinkaan isän uhoamista. Isä ei ymmärrä että ehei, meidän lasten ja muiden läheisten silmissä hän ei suinkaan näytä tosi kovalta äijältä, joka iski nuoren naisen (isän uusi on 22 v isää nuorempi mut ei kyllä mikään siis oikeasti nuori) ja nyt pitäs kaikkien ymmärtää sitä suitsuttaa ja ihailla, että onpa siinä mallikas uros. Meitä ei huvita kuulla miten hyvin iskän alakerta pelittää nyt uuden puolison kanssa. Meidän silmissä hän on typerä ja epäluotettava mies, joka kohteli ex-puolisoaan eli äitiämme ja myös yhtä lastaan siinä ohessa sikamaisesti. Petti, valehteli ja vielä nauroi ja kehuskeli sillä takanapäin. En pysty olemaan tekemisissä eikä pysty nuorin veljenikään joka on vasta 16 v. Vanhin veljeni on yrittänyt kohteliaisuudesta, mutta nyt alkaa mitta täyttyä hänelläkin.

Ei teidän vanhempien parisuhde kuulu teille. Pettäminen on toki aina väärin, mutta tuskinpa asia on ihan noin mustavalkoinen. Varmasti muitakin ongelmia on ollut ja paljon. Ja myös äidillänne.

Vierailija
11/12 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 16-vuotias, en voi. Kyllä ymmärrän, että vanhempien pitää voida aloittaa uusi parisuhde eron jälkeen, mutta vanhemapani elivät ~20 vuotta avioliitossa ja yhtäkkiä mun kodissa pyörii itselleni vieras ihminen josta ei ole kerrottu mitään. Olen vaan pelkkää ilmaa silloin täällä, ihan kun esittäisivät ettei mua ole. Näin ei pitäisi ikinä tapahtua kenellekään. Jos joskus eroan niin viimeinen joka siitä joutuu kärsimään on oma lapseni. 

Olet ihanan kypsä, upeaa että ymmärrät että vanhempien on ok aloittaa uudet suhteet. Harmittaa tosi paljon että isäsi ei ole osannut hoitaa tilannetta oikein, hän on se kenen tulisi tukea sun ja naisystävänsä suhteen muodostumista. Suosittelen että kun olet tässä asiassa nyt isääsi kypsempi, sanot hänelle suoraan, että nyt pitäisi vähän miettiä miten näitä asioita hoitaa. Ehkä se saisi häntä heräteltyä.

Vierailija
12/12 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erottiin kuusi vuotta sitten, ja uudet seurustelukumppanit on kyllä esitelty tuossa pari-kolme vuotta sitten lapsille ja joskus vietetään esim päivä yhdessä.

Aikuisilla on kyllä ihan tarpeeksi aikaa parisuhteilleen, kun lapset ovat toisen vanhemman luona. Tämä tietysti vaatii sen, että molemmat vanhemmat ovat lastensa kanssa yhtä paljon.

Jos toinen vanhempi ei hoitaisi osuuttaan, niin sitten en vaan seurustelisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme