Tyttöystävä muuttuu jäykän kylmäksi aina kun yritän halata. Miksihän?
Joka ikinen kerta jähmettyy ja muuttuu kylmäksi aivan kuin ei haluaisi olla syleilyssä enkä ole kokoaikaa toisen ihossa kiinni. Tyttöystävä on kolkytvuotias ja eka suhde hänelle. Olen sanonut että pidän läheisyydestä ja halailusta. Kun yritän suudella muuttuu myös jäykäksi ei kuitenkaan halua pois tilanteesta. En ole kohdannut tämmöistä aiemmin niin kyselen täältä.
Kommentit (63)
Hän jostain syystä pelkää. Pelkää että yrität mennä pidemmälle, kuin mitä hän haluaa. Pelkää että satutat. Pelkää että hänen pitäisi tilanteessa tehdä jotakin mitä hän ei osaa. Jos oikeasti rakastatte toisianne ja aiotte elää elämänne yhdessä, niin asiasta pitäisi puhua. Siis ei syytellen, vaan aidosti toista kuunnellen.
Sano, että olet huomannut että hän kiusaantuu läheisyydestä. Kysy että haluaako, että sovitte jotain rajoja seurustelun fyysiselle puolelle (nainen voi rentoutua paremmin, kun tietää, ettet ylitä sovittuja rajoja). Kysy, että millä mielellä hän odottaa seksiä. Kokeeko sen enemmän pelottavana vai houkuttelevana. Kerro hänelle, miten kauniina ja ihanana pidät häntä ja siksi haluaisit myös koskea. Mutta haluat oppia koskemaan niin, että se hänestäkin tuntuu hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hän on vielä tyttöystäväsi?
Outo ja epökohtelias kysymys mutta rakastamme toisiamme.
MIten se rakkaus teillä näkyy käytännössä? Sanat ovat halpoja mutta teot näyttävät usein sen mikä on todellisuus.
On myös mahdollista että kumppanisi näkee rakkautenne pelkästään ei-fyysisenä rakkautena kun taas sinä haluaisit sitä perinteistä romanttista rakkautta johon kuuluu myös fyysinen vetovoima.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla aika alitajuinen reaktio? Voiko takana olla lapsena pakkohalauksia tai pahimmassa tapauksessa seksuaalista väkivaltaa? Mulla ei kumpaakaan, joten olen ajatellut olevan peräisin aiemmasta elämästä. Minun oli helpompi, jos itse lähestyin toista. Silloin asia sujui. Toisen lähestyminen tosiaan sai kylmäksi. Nyt tuo on jo mennyttä.
Tyttöystävä on kertonut hänellä olevan vaikea isä-tytär suhde mutta ei kertonut sen tarkempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oiskohan seksitraumoja taustalla
Kertoi ettei ole aiempaa kokemusta seurustelusta tai seksistä ja mitään ei olla tehty kun haluan kunnioittaa tyttöystävää.
Neitsyt pelkää aina seksiä. Mitä vanhempi neitsyt, niin sitä enemmän. Sinun tehtäväsi on olla niin turvallinen, että naisesi haluaa antautua sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoi ettei ole aiempaa kokemusta seurustelusta tai seksistä ja mitään ei olla tehty kun haluan kunnioittaa tyttöystävää.
Sinällään ihan oikea ajatus mutta kunnioittaako tyttöystäväsi sitä mitä sinä haluat suhteelta? Koko suhde ei voi rakentua vain yhden ihmisen toiveiden ja tarpeiden varaan vaan sen pitäisi olla parisuhde, siis kahden ihmisen suhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neitsyt pelkää aina seksiä. Mitä vanhempi neitsyt, niin sitä enemmän. Sinun tehtäväsi on olla niin turvallinen, että naisesi haluaa antautua sinulle.
Tietysti vähän hankala päästä edes hitaasti eteenpäin jos jo halaus on liikaa.
Ei tosta mitään tule, ainakaan mitään hyvää.
Todennäköisesti suhteenne ei ole niin molemminpuolinen kuin haluat toivoa. Minunkin eksäni kovin nihkeästi pussaili ja halaili ja sitten suhteen loppuvaiheessa sanoi suoraan ettei halua halata. Siitä ei ollut sitten pitkä matka eroon.
Eli kyllä naisetkin tyytyy...ja samalla katselevat jos löytyisi parempaa. En toki toivo tätä kenenkään, mutta niin tapahtuu. Oli tuolla tietysti muitakin syitä annettu, mutta eivät ne ole niin yleisiä kuin täällä annetaan ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIten se rakkaus teillä näkyy käytännössä? Sanat ovat halpoja mutta teot näyttävät usein sen mikä on todellisuus.
On myös mahdollista että kumppanisi näkee rakkautenne pelkästään ei-fyysisenä rakkautena kun taas sinä haluaisit sitä perinteistä romanttista rakkautta johon kuuluu myös fyysinen vetovoima.
Välitetään toisistamme ja arvostetaan toisiamme. Ihan käytännössä rakkaus nälyy toisen huomioimisena arjessa hoidan ruokaostokset ja kokkailut ja tyttöystävä pesee pyykit. Joka viikko tuon tyttöystävälle kukkia ja juhlina muistetaan toisiamme käymällä syömässä ulkona ja ostelemalla lahjoja. Molemmat on sanoneet että rakastaa ja välittää toisesta sekä tyttöystävä on kehunut ja kiitellyt kun järjestän romanttisia yllätyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti vähän hankala päästä edes hitaasti eteenpäin jos jo halaus on liikaa.
Halaus ei luultavasti ole liikaa, jos naisen ei tarvitse pelätä, että se johtaa heti seksiin. Sovitte vaikka että seuraavat kaksi kuukautta voit pitää naistasi kainalossa, kun istutte sohvalla, mutta et yritä mitään muuta. Sitten pidätte välipalaverin siitä, miltä nyt tuntuu ja sovitte seuraavasta askeleesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinällään ihan oikea ajatus mutta kunnioittaako tyttöystäväsi sitä mitä sinä haluat suhteelta? Koko suhde ei voi rakentua vain yhden ihmisen toiveiden ja tarpeiden varaan vaan sen pitäisi olla parisuhde, siis kahden ihmisen suhde.
Keskustelimme suhteen alussa odotuksistamme ja mitä kumpikin toivoo suhteelta ja arvomaailmamme on samanlainen. Haluan suhteelta samaa kuin tyttöystävä eli syvää ystävyyttä, yhteenkuuluvuuden tunnetta, elämän jakamista, rakastamista, sekä vähän myöhemmin kihloja, naimisiin menoa sekä perheen perustamista.
Sillä on paniikkihäiriö ja mt-ongelmia kuten suurimmalla osalla naisista, ihan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Puristat liian lujaa halatessa. Häneen sattuu.
Enkä purista. En ole lääppijä vaan hellästi yritän halata mutta huomaan heti kun toinen muuttuu jäykäksi kuin betoni. Olen muutaman kerran kysynyt työpäivän jälkeen että saanko halata niin olen saanut vienon vastauksen että saa ja silloin tyttöystävä on ehkä vähemmän jäykempi mutta ei niin rento kuin haluaisin tämän olevan. Olen kysynyt että pelkääkö minua mutta on sanonut ettei pelkää. Haluan tyttöystävän olevan rento ja onnellinen mutta ehkä aika auttaa. Olen sanonut etten oleta halailun ja suutelemisen johtavan mihinkään joten sitä ei tarvitse pelätä.
Minusta kuulostaa siltä ettei koe oloaan turvalliseksi lähelläsi. Mistä se sitten johtuu, sitä voi vain arvailla. Ehkä kannattaa ottaa asia puheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välitetään toisistamme ja arvostetaan toisiamme. Ihan käytännössä rakkaus nälyy toisen huomioimisena arjessa hoidan ruokaostokset ja kokkailut ja tyttöystävä pesee pyykit. Joka viikko tuon tyttöystävälle kukkia ja juhlina muistetaan toisiamme käymällä syömässä ulkona ja ostelemalla lahjoja. Molemmat on sanoneet että rakastaa ja välittää toisesta sekä tyttöystävä on kehunut ja kiitellyt kun järjestän romanttisia yllätyksiä.
Jos hän on aseksuaali ja haluaa tuollaisen huolenpitosuhteen ilman läheisyyttä?
Kauan olette olleet yhdessä? Minkä ikäisiä olette?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puristat liian lujaa halatessa. Häneen sattuu.
Enkä purista. En ole lääppijä vaan hellästi yritän halata mutta huomaan heti kun toinen muuttuu jäykäksi kuin betoni. Olen muutaman kerran kysynyt työpäivän jälkeen että saanko halata niin olen saanut vienon vastauksen että saa ja silloin tyttöystävä on ehkä vähemmän jäykempi mutta ei niin rento kuin haluaisin tämän olevan. Olen kysynyt että pelkääkö minua mutta on sanonut ettei pelkää. Haluan tyttöystävän olevan rento ja onnellinen mutta ehkä aika auttaa. Olen sanonut etten oleta halailun ja suutelemisen johtavan mihinkään joten sitä ei tarvitse pelätä.
No, kaikki ihmiset eivät vaan ole rentoja fyysisesti/henkisesti. Nuorena olin liian monta vuotta sellaisen miehen kanssa, joka ei koskaan ollut kummallakaan ulottuvuudella aidosti rento, toki esitti sellaista rennonmukavaa seuramiestä kaveriporukassa. Sen jälkeen olen osannut pitää huolen siitä, että olen vain oikeasti rentojen kanssa, koska minun kehoni ja mieleni alkaa kiristyä, jos toinenkin on kireä.
Yhdistääkö halailun ja suutelun välittömästi seksiin ja ahdistuu, että "nytkö pitäisi, apua"? Itselläni jäi eräästä parisuhteesta assosiaatio, että kun mies tulee halaamaan, niin sen on johdettava seksiin tai mies raivostuu ja alkaa uhkailla lähtevänsä jonkun toisen matkaan. Seuraava kumppani ei ollut lainkaan tällainen, mutta silti kehoon jäi "tieto" siitä, että näin käy kun mies tulee lähelle.
Halaaminen aiheutti pitkään sellaisen koko kehoon puskevan kylmän paniikin. Helpotti hiljalleen, kun uskaltauduin puhumaan asiasta miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kokee tällaiset tilanteet romanttisina ilman minkäänlaista siitä heräävää fyysistä vetovoimaa toista kohtaan niin kyseessä on silloin koko aseksuaali tai aika lailla seksuaaliongelmainen ihminen.
Normaalisti jos kokee toisen läheiseksi ja rakkaaksi romattisessa mielessä niin se jo itsesään luo halun olla myös sen toisen lähellä fyysisesti ja se ei todellakaan silloin tunnu vaikealta vaan hyvin luontavalta.
Kyllä teillä on tuossa vakavan keskustelun paikka. Kyllähän tuon tilanteen pitäisi jo hieman edetä johonkin suuntaan jos sillä haluaa olevan jotain tulevaisuutta.