Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kasvojen ihon hoidosta oikeasti mitään hyötyä, vai onko kaikessa kuitenkin kyse geeneistä?

Vierailija
06.06.2021 |

Olen tätä miettinyt ruvettuani muutama vuosi sitten panostamaan ihonhoitooni.
Olen ihastellut ystäväni kuulasta ja virheetöntä ihoa. Omilta kasvoiltani löytyy jo pientä ja suurta ryppyä, iho on aina tunkkaisen näköinen sekä kaikenlaista finniä ja mustapäätä tulee jatkuvasti. Olemme molemmat lähes 30-vuotiaita.
Minulla on laadukkaat kasvonpesuaineet, kasvovedet, yö- ja päivävoiteet, sen sijaan ystäväni pesee meikit ja puhdistaa ihonsa ainoastaan vedellä, ei edes omista mitään kasvojenpesuaineita tai muita ja nauraa voiteilleni. Toisin kuin minä, hän on polttanut tupakkaa yli kymmenen vuotta ja tissuttelee joka päivä, eivätkä elintavat ole muutenkaan sellaisia, joiden pitäisi edistää ihon hyvinvointia.
Siksipä mietin, että tuhlaanko oikeasti rahojani turhaan noihin aineisiin, jos oikeasti kasvojen ihon kunto määräytyy geeneillä. Mitä ajatuksia vauvalaisilla on?
Olisipa vain hyvät geenit.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin ne mm. Japanissa, Koreassa ja Kiinassa joutuu vaikka mitä vippaskonsteja käyttämään jotkut.

Vierailija
2/28 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin ne mm. Japanissa, Koreassa ja Kiinassa joutuu vaikka mitä vippaskonsteja käyttämään jotkut.

Niin no, ihonvaalennukset ja silmäluomien käsittelyt ovat vielä oma juttunsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä itse sain ihoani parannettua kosmetiikalla ja säännöllisellä ihonhoidolla. Pintakuivuus on pois ja sen mukana miliumit sekä ihonväriset tukkeumanäppylät. Iho on lisäksi tasavärisempi. Jo tulleita ryppyjä ei saa pois kuin kirurgi, mutta uskon kyllä että käyttämäni aktiiviaineet sekä aurinkosuoja hiukan ennaltaehkäisevät uusien ryppyjen syntymistä.

Vierailija
4/28 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noissa maissa ilmansaasteiden määrä on valtava, joten kauheilla ihonhoitorutiineilla estetään niiden pääsy kasvojen iholle. Suomessa taas ilma on puhtaampaa eikä täällä tarvita samanlaisia puhdistusmetodeja.

Vierailija
5/28 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti iso merkitys on myös sillö minkälaisen bakteeriflooran sattuu vauvana saamaan. Esim. akne ei välttämättä periydykään geeneissä vaan bakteerien kautta

Vierailija
6/28 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu ihotyypistä. Minulla on rasvoittuva iho ja kyllä se vain näyttää paremmalta kun hoidan sitä. Miten muuten meikit edes lähtee pelkällä vedellä?

Vierailija
7/28 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää olisi käydä kosmetologilla ja käyttää hänen sinun ihollesi valitsemia tuotteita eli mikä tahansa kallis voide ei välttämättä ole hyvä. Voi jopa lisätä finnejä, jos voiteita on liikaa ja ne ovat vääränlaisia.

Ihonhoito ja elämäntavat eivät vielä tuossa vaiheessa näy, mutta myöhemmin kyllä. Geenit (hormonitoiminta) näkyvät tuossa vaiheessa.

Vierailija
8/28 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 54 v. Ei yhtään ryppyjä tai harmaita hiuksia. Naama on kyllä valahtanut ja paino nousee koko ajan. Iho on hyvä. En ole koskaan hoitanut mitenkään. Geeneistä kiinni, esim. Mummoni oli samanlainen.

Vierailija
9/28 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä yrität parantaa. Esimerkiksi akneen erilaiset kosmetiikkatuotteet kyllä auttavat. Mutta ei ole olemassa mitään ihmeaineita, jotka ehkäisevät oikeasti vanhenemista. Vanhenemisen merkit näkyy ja tulee geenien pohjalta. Tottakai elintavat kun vaikuttavat, ja ystävällesi nämä elintavat voivat alkaa näkyä naamalla 35 vuoden jälkeen. Ei kovin monella alle kolmekymppisellä ole ryppyjä.

Vierailija
10/28 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeakertoiminen aurinkovoide on paras keino ihon ikääntymistä vastaan, muissa iho-ongelmissa kannattaa miettiä ruokavalion osuutta ongelmiin.

Vierailija
11/28 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeää olisi käydä kosmetologilla ja käyttää hänen sinun ihollesi valitsemia tuotteita eli mikä tahansa kallis voide ei välttämättä ole hyvä. Voi jopa lisätä finnejä, jos voiteita on liikaa ja ne ovat vääränlaisia.

Ihonhoito ja elämäntavat eivät vielä tuossa vaiheessa näy, mutta myöhemmin kyllä. Geenit (hormonitoiminta) näkyvät tuossa vaiheessa.

Ei ikinä kosmetologille kasvohoito on! Käyttävät todella kammottavia, mm alkoholia ja hajusteita sisältäviä tuotteita ja ihoa raapivia puhdistuslappuja.

Vierailija
12/28 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun iho muuttui paremmaksi kun lakkasin käyttämästä kaikenlaisia aineita, aloin käyttämään pelkästään Lactolinea ja Aistin kosteusemulsiota.

Vierailija
13/28 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että johtuu geeneistä. Kaikkea olen yrittänyt, naama silti ihan perseen näköinen. Ei kun anteeksi, perseeni näyttää paljon paremmalta. Siellä on sentään hyvä iho, vaikka hautuu housuissa 24/7. Kasvojen iho taas on kalliista tuotteista huolimatta ihan hirveä.

Vierailija
14/28 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeneillä on iso merkitys, mutta elämäntavat ja ihonhoito tulevat hyvänä kakkosena. Jos iho on kuiva ja ohut, se tarvitsee kosteutta, mutta paksumpi ja rasvaisempi iho selviää paremmin ilman hyvää ihonhoitoakin. Vanhemmiten siis sekaiho ja rasvainen iho säilyvät paremmin ilman ryppyjä.

Vierailija
15/28 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeneistähän se johtuu, samoin auringon välttely auttaa ehkäisemään ryppyjä. Ihonhoidolla ei voi paljoa muuta ehkäistä kuin pieniä kuivuusjuonteita. Toki ihonhoidon avulla voi poistaa iholta rasvaisuutta, näppyjä, kuivuutta ja sameutta, mutta ihon vanheneminen on geeneissä ja jonkin verran elintavoissa.

Vierailija
16/28 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No riippuu ihotyypistä. Minulla on rasvoittuva iho ja kyllä se vain näyttää paremmalta kun hoidan sitä. Miten muuten meikit edes lähtee pelkällä vedellä?

Vesiliukoiset meikit ja hankaa vain tarpeeksi, ilmeisesti.

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 54 v. Ei yhtään ryppyjä tai harmaita hiuksia. Naama on kyllä valahtanut ja paino nousee koko ajan. Iho on hyvä. En ole koskaan hoitanut mitenkään. Geeneistä kiinni, esim. Mummoni oli samanlainen.[/quite]

Onnekas! Itse harkitsen jo pientä kiristystä, mutta saanee odottaa vielä muutamia vuosia...

Ap

Vierailija
17/28 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perushoito kannattaa, mut hifistely ennen n. 40-45 ikävuotta ei tuo merkittävää muutosta....

Esim mä oon hyväihoinen aina ollu. Korkeintaan muutama näppylä ennen menkkoja jne. Mä kyllä pesen meikit illalla ja pesen kasvot puhdistusaineella joka aamu ja rasvaa laitan 2 x pvässä, Rasva about samaa silmille ja iholle jne, joten en oo ostanu mtn erikoistuotteita tai muita. Seerumin oon kokenu hyväks jos iho taipuvainen kuivuuteeen. Kuivuus vanhentaa ennen aikoja, niin että näyttää ensinnäkin kuivalta jollon pintajuonteita ym tulee näkyviin vaikkei niitä oliskaan joten kosteutus ja puhdistus on tärkeimmät elintapojen lisäksi.

sen sijaan hinta ei oo merkki  tuotteiden laadusta ja perustuotteet riittää perus iholle.

Vierailija
18/28 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii ja siis toi tuotteiden laatu siis sama ku muuallaki eli ei kallis oo aina paras. Voi kestää aikaa että löytää sen tuotteen mikä sopii sun iholle. Ainakaan mun iholle ei sovi kaikki tuotteet, osa aiheuttaa jopa epäpuhtauksia iholle. Esim. mun iholle sopii geelimäinen normaalin ihon puhdistusaine, mutta esim. maitomainen puhdistusaine ei sovi eikä vaahto. Lisäks mun iho kaipaa super kosteuttavaa voidetta, ja huono voide tekee huonoa iholle. jne. Täytyy löytää ne parhaat tuotteet omalle iholle ja oppia tuntemaan oma ihonsa jotta osaa hoitaa oikein. Ja se hoito ihan samaa tasoa ku esim hampaiden pesu jne. Ja mun mielestä turha verrata muiden ihoihin koska jokaisella omanlaisensa iho ja se ei muutu toisenlaiseksi..

Vierailija
19/28 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteellisen normaalin ihon voi pilata, mutta sitä on vaikea saada paremmaksi, ainakaan ilman järeitä kosmeettisia operaatioita. Usein ei niilläkään; olen omin silmin nähnyt kohotuksia, joiden ainoa näkyvä tulos on niittien jäljet korvien takana.

Minä ja veljeni olemme perineet erittäin hyvän ihon vanhemmiltamme ja isovanhemmiltamme. Viisikymppisen veljeni iho on edelleen moitteeton, ja minä olen koko ikäni kuullut kysymyksiä siitä, miten olen saanut ihostani tällaisen. Nelikymppisenä kävin kosmetologilla, jonka mukaan ihoni oli viisitoista vuotta ikäänsä nuorempi.

Ikävuosien 23 ja 50 välillä käytössäni oli vain Kanebo, Clinique ja muita vastaavia merkkejä sitä mukaa, kun niitä löytyi alennuksista. Käytin naamioita, kuorintoja ja seerumeja. Nyt muutaman vuoden ajan olen käyttänyt tuoksuttomia markettimerkkejä halvimmasta päästä ja monen kuukauden aikana kasvojen peseminenkin on jäänyt vähäiseksi, samoin myös kosteuttaminen. Mitään erikoishoitoa en ole tehnyt. Ihoni ei ole huonontunut yhtään.

En tupakoi enkä tykkää auringosta, mutta muuten ei elintavoissani ole kehumista: syön, mitä mieli tekee, nukun, miten sattuu, ja liikunta on minimissään. Iho on aina samanlainen, ei edes ryppyjä osaa tehdä.

Vierailija
20/28 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliolla enemmän kuin ihonhoitotuotteilla. 

Viisi vuotta sitten minua luultiin vanhemmaksi kuin mitä nyt olen. Puolestaan nyt luullaan ikäistäni nuoremmaksi. Vanhoja kuvia katsoessani ihossani oli paljon enemmän ryppyjä viisi vuotta sitten kun nyt vain otsassa yksi. Ainoa ero että nyt olen jättänyt sokerin ruokavaliosta ja olen pari kiloa painavampi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan