Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö vanhempia enää kiinnosta lasten puuhat?

Mom not Nanny
06.06.2021 |

Kolmen lapsen äitinä olen huomannut jo ennen koronaa trendin: lapsi tulee kotiin koulusta kaverin kanssa ja pyydetään lupa, että saako kaveri jäädä leikkimään ja usein saa.

Sitten käy ilmi, että se toinen muksu viettääkin koko päivän meillä ja suunnilleen jää yöksi, vaikka kuinka olisi vanhempien kesken, että klo 12 ilmestynyt lapsi lähtee kotiin "välipala-aikana". Mitä tämä tällainen meno on? Eikö vanhempia kiinnosta olla vanhempia vai ollaanko meistä tekemässä hyvää vauhtia ilmaista lastenhoitopalvelua? Mieheni on siis etätöissä kotona ja minä olen vauvan kanssa äitiyslomalla, kahden koululaisen kavereista on kyse.

Pidämme lasten kavereista, mutta ei meillä ole joka päivä varauduttu siihen, että ruokitaan oman köörin lisäksi usealle muulle lapselle välipala, päivällinen ja iltapala. Ei käy. Minusta on kohtuullista, että jos kerran on selvästi sovittu, että lapsi lähtee kotiin klo x, niin silloin lähdetään kotiin ja on lapsen vanhempien vastuulla seurata, että murulla on mukana avain, jotta kotiin pääsee/olla itse kotona aikaan x. Olemme siis saattaneet soittaa välillä kaverien vanhemmille, eikä sieltä vastata.

Meillä toimitaan niin, että jos lapsi on kylässä, sovin tietyn kotiintuloajan/hakuajan ja siitä pidän kiinni, ellei välissä sovita muuta - kuten kerran yhden kaverin äiti kertoi, että sopiiko, että katsovat leffan loppuun/pelaavat lautapelin loppuun ja hieman myöhemmäksi menee jne.

Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla