Onko normaalia, että mies puhuu lähinnä huutamalla ja tiuskien?
Exän kanssa ollaan perheasioiden vuoksi tekemisissä. Hän yleensä vastaa puhelimeen: "NOH?" tai "NIIN?" ja huutaa, rähjää ja tiuskii koko ajan sekä valittaa ja syyllistää. Sitten jos kaikki ei mene ihan täydellisesti, niin saan kuulla olevani lehmä tai saatanan ämmä. Olen todella kypsä tilanteeseen ja siltikin tässä mietin, että voisin ehkä muuttaa hänen kanssaan takaisin yhteen (tosin hän ei itse halua), kun en enää ketään muutakaan löydä tai saa. Avioliitto oli väkivallan ja kontrolloinnin täyteinen ja miehellä on erittäin vaikea luonne.
Edellisestä suhteesta ennen häntä on jo 12 vuotta aikaa ja kyseinen suhde oli lyhyehkö ja ensimmäinen varsinainen seurustelu, joten tässä mietinkin, onko sellaisia rauhallisia ja mukavia miehiä edes olemassa? Itse puhun hänelle ihan mukavasti ja ystävällisesti, joustan asioissa jne., mutta hän raivostuu aivan kaikesta.
En ottanut erossa häneltä euroakaan rahaa (vaikkei ollut edes avioehtoa ja hän on minua paljon varakkaampi), vaan maksoin hänelle muutaman tonnin itse, joten en ole edes gold digger itse. Olen ihan ok nainen muuten; en missi tai malli, mutta hoikka, ok-näköinen ja elätän itseni omalla työlläni. Mikä on siis syynä ja onko hän vain tavallinen mies ja minä odotan häneltä epärealistisella tavalla kohteliaampaa käytöstä?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Exäni on paljon tasokkaampi kuin itse olen. Hän on komeahko, koulutettu ja varakas. Luonne on todella vaikea tosin. Itse olen sellainen seiskamiinuksen nainen tasoltani. En hänen tasoistaan löydä enää tässä elämässä.
Hän ei ole tasokas vaan pohjasakkaa. Hän on naistenhakkaaja. Ja luonne ei ole vaikea. Ihmiset jotka pahoinpitelee valitsee pahoinpidellä. Se ei johdu luonteesta eikä agressiivisuudesta vaan siitä että hän ei välitä sinusta ja valitsee pahoinpudellä sinua. Hän pystyy vallan mainiosti hillitsemään itsensä sellaisessa seurassa jonka kunnioituksen haluaa pitää.
Miksi sinä maksoit erossa jotain sille mulkkerolle?
Ja miksi, miksi ihmeessä haluaisit olla ihmisen kanssa joka on vuosia kohdellut sinua huonosti, käyttänyt sekä henkistä että fyysistä väkivaltaa, ja teillä on vielä lapsiakin ollut siinä kärsimässä?
Vaikka se ex olisi sinun lisäksesi viimeinen ihminen maailmassa, niin ei kannattaisi millään tekosyyllä olla hänen kanssaan missään tekemisissä, ei edes sen takia että aloittaisi ihmiskunnan uudestaan.
Kyllä normaaleja miehiä on vaikka kuinka, eikä siinä tarvi mitään erikoisia temppuja tehdä että löytää uuden kumppanin tai uusia ystäviä. Kuvailit kuitenkin itseäsi että olet ihan mukava. Ei muuta kuin juttelemaan ihmisille, ei ne sinua kotoa tule etsimään.
Ihan ensiksi sinä tarvitset itsetunnon. Ennen sitä sinä et pysty kunnolliseen parisuhteeseen. Vika ei siis ole siinä, ettetkö löydä sopivaa kumppania, vaan siitä, että sinä et ole valmis suhteeseen. Ehkä et ole sitä enää koskaan (kiitos exäsi), mutta jos löydät itsesi, sinun on helpompi elää itsesi kanssa.
Exäni on paljon tasokkaampi kuin itse olen. Hän on komeahko, koulutettu ja varakas. Luonne on todella vaikea tosin. Itse olen sellainen seiskamiinuksen nainen tasoltani. En hänen tasoistaan löydä enää tässä elämässä.
On täällä Suomessa ihme naisia. Kilpaillaan kuka pääsee ekana hakattavaksi ja keneltä revitään eka tukka irti. Ei haittaa, kunhan mies on superrikas ja komea ja ties mitä. Vaan tälläiset hakkaajat kelpaa.
Toista se on keskieuroopassa, siellä on taso roimasti parempi. Taidampa muuttaa sinne!
Jos sinulla ei ole terapeuttiin varaa, voit varata ajan terveyskeskukseen mielenterveyshoitajalle tai psykologille. Sekin on tyhjää parempi vaihtoehto. Ne ovat maksuttomia palveluita.
Yksityisellä terapeutilla käymisestä joutuu aina maksamaan jotain, vaikka Kela maksaisi osan.
Sinulla ei ole varaa terapiaan mutta oli varaa maksaa rahaa exälle ettei hän vain pidä sinua gold diggerinä?
En ymmärrä ap sinun järjenjuoksua.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ole varaa terapiaan mutta oli varaa maksaa rahaa exälle ettei hän vain pidä sinua gold diggerinä?
En ymmärrä ap sinun järjenjuoksua.
Siinä vaiheessa halusin erota siten, että pitäisin hänet mahdollisimman tyytyväisenä. Hän uhkaili ja pelkäsin. Itselläni oli eron myötä tiukkaa taloudellisesti, kun maksoin siis säästöistäni. Liiton aikana en juurikaan hyötynyt taloudellisesti muuten paitsi asumiskulujen osalta ja maksoin vastikkeen kokonaan (hän lyhensi lainaansa).
Terapia valitettavasti tuntuu kalliilta ja turhaltakin, kun en kuitenkaan puhumalla voi muuttaa tosiasioita miksikään. Mun pitäisi vain tajuta toimia käytännössä oikein ja fiksusti sekä jotenkin kehittää itsetuntoa (en tosin tiedä, miten).
Ei ole normaalia, hänen olisi hyvä käydä lääkärissä tarkistuttamassa kuulo tarviiko kuulolaitteet.🦻Onko kuulovaurioita tai vammaa?
Ensiksi kuitenkin onko vaikkua?
Älä palaa missään nimessä yhteen. Mies EI muutu. Ajan myötä löytyy IHAN varmasti joku parempi, sopivampi. Älä kuluta hyvää aikaasi tuollaisiin miehiin. Olet hyvä riittävä.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin että mulla oli ekan avioliiton aikoihin huono itsetunto, mutta sähän olet täysi lattiarätti.
Joo, on ihmisiä, jotka kohtelevat toisia kunnolla. Niitä normaaleja.
Mutta ei heillekään sovi kumppaniksi itsetunnoton lattiarätti vaan tasavertainen ihminen. Harvaa normaalia kiinnostaa parisuhde ihmisen kanssa, jolla ei ole omaa tahtoa eikä mielipiteitäkään vaan kaikki on aivan sama ja tehdään vaan niin kuin sä sanot/haluat..
Ensin pitää saada se oma pää ja itsetunto kuntoon ja vasta sitten alkaa miettiä parisuhdetta. Tai tyytyä sitten niihin exien kaltaisiin kuspäihin.
Vierailija kirjoitti:
Älä palaa missään nimessä yhteen. Mies EI muutu. Ajan myötä löytyy IHAN varmasti joku parempi, sopivampi. Älä kuluta hyvää aikaasi tuollaisiin miehiin. Olet hyvä riittävä.
No tuosta uuden/paremman löytymisestä ei kukaan voi mitään takeita antaa, mutta yksinkin eläminen on parempi vaihtoehto kuin tyytyä huonoon vain siksi että olisi joku.
Voi olla. Tosin parisuhdeväkivaltakin on ilmeisesti aika yleistä kuitenkin?