Miksi monet naiset pitää pinkistä?
Onko kukaan miettinyt koskaan, miksi yllättävän moni nainen pitää pinkistä ja vaaleanpunaisesta? Harvemmin kuulee niin paljon ihasteltavan ääneen mitään muuta väriä. Moni olisi halunnut Tampereen ratikastakin pinkin.
Miksi? Miten se voi olla niin monen naisen suosikki? Löytyykö miehistä yhtä paljon pinkin ystäviä, mutta he eivät uskalla sanoa sitä ääneen, koska sitä pidettäisiin vähemmän miehekkäänä?
Itse en tykkää pinkistä, siksi ihmettelen sen suosiota aina.
Kommentit (32)
En pidä pinkistä mutta roosasta väristä pidän.
Runsaat sata vuotta sitten sininen oli vielä pienien tyttöjen väri ja vaaleanpunainen poikien.
Pinkki on ihana väri, kaunis, makea, raikas, pehmeä. Kärsin vuoden alussa maailman kamalimmasta raskauspahoinvoinnista. Muun muassa vihreä väri aiheutti mulle pahoinvointia, outoa kyllä. Pinkin näkeminen sen sijaan jotenkin lohdutti ja toi toivoa. Outoa, mutta väreillä on suurempi voima kuin kuvittelemmekaan.
Huomasin että yhdestä kaupasta naiset olivat ostaneet pinkit tuotteet ensimmäisenä, hävisi samantien. Taidan pitää luonnollisen rubiinin sävystä vähän enemmän, tai sitten luonnollinen vaaleanpunainen jos on pakko joku väri valita.
Pienet pojat pitävät usein myös pinkistä siihen asti että oppivat sen olevan "tyttöjen väri".
Vierailija kirjoitti:
Pienet pojat pitävät usein myös pinkistä siihen asti että oppivat sen olevan "tyttöjen väri".
Eivät opi, jos niille ei sitä opeta. Mun 20-v. poika osti patalaputkin kotiinsa vaaleanpunaisina.
Naiseksi muuntuneet miehetkin näyttää ajattelevan, että mitä enemmän pinkkiä niin sen naisellisempi, vaikka ikää olisi 50v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät opi, jos niille ei sitä opeta. Mun 20-v. poika osti patalaputkin kotiinsa vaaleanpunaisina.
Onko jo tullut kaapista?
Yök, en ole koskaan pitänyt pinkistä/vaaleanpunaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä on vaan hankala estää jos vaikka koulussa joku "suositumpi" lapsi on sitä mieltä että pinkki on tytöille.
En ole mikään pinkin suuri ystävä, mutta en inhoa myöskään, missään nimessä. Ihan ok väri. Jälkiruoissa varsinkin houkuttelee makunystyröitä. Jotkut ihmisethän näkevät myös värit erilailla, että ehkä silläkin on jotain tekemistä. Itse tykkään paljon oranssista ja lilasta.
M
Pinkki on iloinen ja valoisa väri. Siitä tulee mieleen kesäiset kukat ja herkut vadelmista mansikkajäätelöön asti. Pinkki sopii vaatteissa monen suomalaisen väreihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko jo tullut kaapista?
Ihan on hetero.
Koska lapsesta asti toitotetaan kuinka "pinkki on tyttöjen väri" ja se iskostuu sinne mielen sopukoihin. Asiaa ei auta että monet pikkutyttöjen jutuista on nimenomaan pinkkejä.
Tykkään pinkistä, pinkki väri saa ihon hehkumaan
Olen 46v mies, en pidä pinkistä väristä, se tuo mieleen jonkin 70-80-luvun pahanmakuisen yskänlääkelitkun.
Tunnen mielihyvää katsoessani pinkkiä väriä. Ei mitään vauvan vaaleanpunaista vaan kunnon kirkas Hot pink. En enää kehtaa ostaa sen väriä vaatteita, mutta työ/vaate/ompeluhuoneeni on sisustettu kirkkaalla pinkillä ja mustalla.
Ainoa hyvä pinkki on pantteri. Sekä sarjis-/animaatiohahmo että alkuperäiset Peter Sellersin elokuvat.
Vierailija kirjoitti:
Koska lapsesta asti toitotetaan kuinka "pinkki on tyttöjen väri" ja se iskostuu sinne mielen sopukoihin. Asiaa ei auta että monet pikkutyttöjen jutuista on nimenomaan pinkkejä.
No jaa, ei mun lapsuudessa ollut noin 90-luvulla. Ihan itse olen oppinut pitämään pinkistä. Toinen väri mistä pidän melkein yhtä paljon on merensininen.
Itse en niin lapsena ja teininä pinkistä tai vaaleanpunaisesta välittänyt, mutta aikuisena olen jossain määrin niihin tykästynytkin, ainakin vaatteissa vaaleanpunainen sopii mulle hyvin.
Ei liity naiseuteen millään biologisella tavalla; pinkki oli ennen kulttuurisesti maskuliininen, voimaa symboloiva väri. Se on vaan kulttuurisesti koodattu hyvin voimakkaasti feminiiniseksi asiaksi 1900-luvulla ja etenkin sen toiselta puoliskolta alkaen, että nyt on länsimaissa jo monta sukupolvea tyttöjä opetettu ihastelemaan ja suosimaan pinkkiä, ja he myös saavat pinkistä kehuja, kerrotaan kuinka ovat nättejä ja onpa hieno ja vau mikä pinkki.
Eikä siinä mitään, pinkki on ihan hieno väri. Mutta aiemmin se oli esim. mieshallitsijoiden väri.