Miksi monet naiset pitää pinkistä?
Onko kukaan miettinyt koskaan, miksi yllättävän moni nainen pitää pinkistä ja vaaleanpunaisesta? Harvemmin kuulee niin paljon ihasteltavan ääneen mitään muuta väriä. Moni olisi halunnut Tampereen ratikastakin pinkin.
Miksi? Miten se voi olla niin monen naisen suosikki? Löytyykö miehistä yhtä paljon pinkin ystäviä, mutta he eivät uskalla sanoa sitä ääneen, koska sitä pidettäisiin vähemmän miehekkäänä?
Itse en tykkää pinkistä, siksi ihmettelen sen suosiota aina.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Olen 46v mies, en pidä pinkistä väristä, se tuo mieleen jonkin 70-80-luvun pahanmakuisen yskänlääkelitkun.
Se vaaleanpunainen lääkelitku oli hyvää. Tykkäänkö siksi pinkistä väristäkin? Ei kait sentään.
pinkki on pimpin väri. naiset haluavat korostaa sitä
Vierailija kirjoitti:
Pienet pojat pitävät usein myös pinkistä siihen asti että oppivat sen olevan "tyttöjen väri".
Ja minä isona poikana pidän pinkistä siitä huolimatta että se on tyttöjen väri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska lapsesta asti toitotetaan kuinka "pinkki on tyttöjen väri" ja se iskostuu sinne mielen sopukoihin. Asiaa ei auta että monet pikkutyttöjen jutuista on nimenomaan pinkkejä.
No jaa, ei mun lapsuudessa ollut noin 90-luvulla. Ihan itse olen oppinut pitämään pinkistä. Toinen väri mistä pidän melkein yhtä paljon on merensininen.
Mulla oli 90-luvulla lapsuudessa niin että lähipiiri oli vain pinkki pinkki pinkki
Se väri sopii ihoni, hiusteni ja silmieni väriin kaikista parhaiten, korostaa silmät näyttämään sinisemmiltä, ihon hehkumaan ja aivan kuin ruskettuneelta näyttää vaikka on rokon arpinen ja laikukas, ja maantienväriset hiuksetkin hämää näyttämään raikkaammilta ja vaaleammilta. Tummat ja siniset sävyt saa minut näyttämään siltä, miltä oikeasti näytän eli sairaalloiselta, vanhalta, väsyneeltä akalta. Miksi ihmeessä en vaaleanpunaista, roosaa ja pinkkiä käyttäisi siis???
Olen syntynyt v. -80 eikä mun lapsuudessani tytöt olleet pinkkejä päästä varpaisiin. Oli silloinkin ns. tyttöjen ja poikien värit, mutta ne oli punainen ja sininen. Pinkki tuli suosioon joskus vasta myöhemmin. Itse en ole koskaan tykännyt pinkistä, mutta poikalapsistani kaikki ovat pieninä pitäneet sitä suosikkinaan.
Pinkissä on mielestäni vaikea näyttää uskottavalta tai vakavasti otettavalta. Se on aikuisella naisella jotenkin sellainen "hömppä" väri, ainakin suurina määrinä käytettynä.
Vierailija kirjoitti:
Naiseksi muuntuneet miehetkin näyttää ajattelevan, että mitä enemmän pinkkiä niin sen naisellisempi, vaikka ikää olisi 50v.
Mistä väristä mieheksi muuntuneet naiset tykkää?
Pinkki ei ole minun ykkös lempiväri ollut aina, mutta kyllä mä olen siitä alkanut pitämään viimeaikoina. Tykkään tosi paljon metsänvihreästä, limenvihreästä, oranssista ja keltaisesta.
Lapsuudenkodissani aikoinaan en saanut itse päättää oman huoneeni värimaailmasta vaan koko huone oli valkoinen ja missään ei ollut mitään värejä, nyt siis aikuisena tykkään väreistä ja erityisesti pinkistä.
Mulle pinkki sopii hyvin. Se on kaunis väri mutta maltillisesti käytettynä toki.