Rintarangan paha jumi mahdollisesti?
Ollut jo 3kk vaivana että rinnasta ottaa jatkuvaan, todella puristavaa välillä, välillä sitten pistävää. Sama tunne tuntuu myös vasemman kyljen kohdalla, välillä karkaa myös jopa kainalon tietäville. Vasemman lavan tienoilla myös pistoa. jos kumartelee/poimii jotain maasta niin rintalastasta kuuluu todella usein naksahdus useammankin kerran. Myös närästystä ilmestynyt nyt viimeaikoina. Sydänfilmit käyty, kaikki ok, omt fyssarilla käyty myös joka sai selän hyvän kuntoon mutta tämä rinta on täys mysteeri, apuja kiitos alkaa viemään jo ilon päivistä tämä. Niin ja hengenahdistusta myös alkanut tulemaan.
Kommentit (12)
Tennispallot sukkaan ja rangan molemmin puolin alhaalta ylös ja ylhäältä alas selällään maaten niitten päällä. Tai jos pallot on liikaa niin pyyherulla
Teippaa jesarilla pari tennispalloa yhteen. Rullailet rankaa niiden avulla edestakaisin siten, että ranka menee pallojen välissä. Samoin kineesiopallolla voi mennä rankaa pitkin (siis molemmin puolin sivuilta). Nuo auttaa ainakin minulla.
Minulla omituiset rintakehän oireilut (kivut ja ahdistukset) johtui korkeasta verenpaineesta. Tuo "naksahdus" rintalastasta kuulostaa oudolta, ovatko käsivarsien liikeradat normaalit? Venytteletkö? Katso netistä sellainen "toimistotyöläisen jumppa" joka tehdään tuolilla istuen ylävartalon jumien aukaisuksi ja tee sitä monta kertaa päivässä vaikka parin viikon ajan.
Närästys ei välttämättä liity muihin oireisiin mitenkään muuten kuin että stressaat muista oireista ja sitten se stressi aiheuttaa närästystä.
Miten niiden pallojen päällä pitää liikkua? Jalkoja käyttämällä vai miten?
Mulla ainakin peppe ja hartiat plus loput selästä ottaa kiinni lattiaan, niin rullaaminen on vaikeaa.
Kylläpäs unohtu tekstiä taas aloituksesta, pahoittelut siitä! Mutta siis sydänfilmissä otettiin filmit, keuhkot kuunneltiin ja verikokeet joissa kaikki ok. Eli verenpaine ei liity tähän mutta uskon närästyksen johtuvan juuri siitä mistä sanoit. Olen jopa laittanut sykekellon että kun tulee pahin rinnanpuristus että heitteleekö syke mutta ei, pysyy normaaleissa.
On tullut pyörittyä tennispallojen päällä, tuntuu selässä todella painavaa kohtaa mutta en ole saanut palloilla auki, juuri tilasin putkirullan jos sillä olisi vaikutusta.
Minulla täysin sama homma! Ehdotettu närästystä ja nyt pitäis fysioterapiaan mennä.
Todella pelottavaa, kun joskus tulee pistävä kipu joka lamaannuttaa ihan täysin
Minulla on ollut jo 40 vuotta tuo sama vaiva. Syynä yliliikkuvat selän nivelet. Kiristävät koko rintarangan ja kyljet ikävästi. Sama juttu siskolla.
Jo 30 vuotta pysyneet rintarankaongelmat loitolla seuraavalla, naprapaatin ohjeella. Ei tehoa välittömästi vaan vaatii päivittäistä aktiviteettia vähintään viikon ajan.
Mene seisomaan kevyeen haara-asentoon, taivuta vartalo vyötäröstä alkaen vaaka-asentoon, kädet taakse takamuksen viereen, peukalot kohti toisiaan ja edelleen peukaloiden kääntö kohti kattoa. Sitten nostat heiluriliikkeellä käsiä tässä asennossa kohti kattoa. Heiluriliike syntyy siitä, että välillä kädet liki koskettavat toisiaan pepun yläpuolella ja toisessa ääriasennossa kädet nousevat ylöspäin mahdollisimman kaukana pepusta.
Toista tuota heiluriliikettä vähintään 10 kertaa, mielummin 20 kertaa, jos rintarangan "unohdetut" lihakset vain antavat myöten. Toisto vähintään päivittäin, mielummin 2-3 kertaa alkuvaiheessa. Jälkeenpäin rentoutus ja liikkeitä, joilla saat lapaluut irti toisistaan (siihen ehkä löytyy keinoja netistäkin, ellet itse huomaa sopivia).
Kiitos paljon, tuo menee ehdottomasti testiin!
Niin ja lisättäköön vielä että kipu rinnassa pahenee jos käy salilla rehkimässä, 3-5pvä ja palaa "normaaliin" vihlontaan/puristukseen. -ap