Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaja, mitä toivoisit ensi lukukaudelta?

Vierailija
06.06.2021 |

Hei kaikki opettajat!

Mikä olisi asia, joka helpottaisi sinun työtäsi? Mitä toivoisit oppilailta ja heidän kotiväeltään?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työrauhaa. Ei sitä jatkuvaa itkua että miksi lapseni sai päällystämättömän kirjan / miksi kirjoja päällystetään / kuka ne päällystää ja millä rahalla. Ja vastaavaa vänkäämistä lyijykynistä alkaen ( koulun lyijykynät huonoja ja jouduin ostamaan paremmat, joten kai koulu korvaa). Vuosikymmenten ajan on oppilaat saaneet käytetyn kirjan ja joskus se on päällystetty ja joskus ei. Ei siihen tarvitse kierroksia ottaa. Koulu ei myöskään ole mikään rahasampo. Kaikki nuo koulun pitää korvata -jutut ovat typeriä, kun koulu rahoitetaan veroilla. Jos haluat, että koulu hankkii kirjojen päällystäjät ja muovit, niin maksa enemmän veroja. Ja jos lapsesi ei halua käytettyä kirjaa niin jälleen maksa enemmän veroja, jotta joka piltti saa oman kirjan.

Vierailija
2/10 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työrauhaa. Ei sitä jatkuvaa itkua että miksi lapseni sai päällystämättömän kirjan / miksi kirjoja päällystetään / kuka ne päällystää ja millä rahalla. Ja vastaavaa vänkäämistä lyijykynistä alkaen ( koulun lyijykynät huonoja ja jouduin ostamaan paremmat, joten kai koulu korvaa). Vuosikymmenten ajan on oppilaat saaneet käytetyn kirjan ja joskus se on päällystetty ja joskus ei. Ei siihen tarvitse kierroksia ottaa. Koulu ei myöskään ole mikään rahasampo. Kaikki nuo koulun pitää korvata -jutut ovat typeriä, kun koulu rahoitetaan veroilla. Jos haluat, että koulu hankkii kirjojen päällystäjät ja muovit, niin maksa enemmän veroja. Ja jos lapsesi ei halua käytettyä kirjaa niin jälleen maksa enemmän veroja, jotta joka piltti saa oman kirjan.

Oho, siis pakko kysyä että ihan oikeastiko vanhemmat vänkäävät tällaisistakin asioista? Itse en edes ole älynnyt, että päällystäminen, tai vaikka käytetty kirja, pitäisi jotenkin kyseenalaistaa!

Varmasti kyllä turhauttavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että erityisoppilaat saisivat paikan erityisluokalta, eikä heitä sijoitettaisi koko ajan enenevässä määrin normiluokkiin, joissa meillä opettajilla ei ole yleensä edes avustajaa apunamme.

Vierailija
4/10 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työrauhaa olisin toivonut minäkin. Sitä, että lapsi opetetaan kuuntelemaan ja noudattamaan annettua ohjetta, jotta asioissa päästään etenemään.

Vierailija
5/10 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, että saisi keskittyä itse työhön.. Nykyään kun on sitä lippulappusten jatkuvaa täyttämistä, jonka ennen on hoitanut sihteeri. Siivousfirmakin yritti, että opettajat veisivät itse paperit yms roskiskatokseen, että heidän ei enää tarvitsisi tyhjentää paperiroskiksia luokista ja monistamosta, vaan pelkät sekaroskikset. Missä välissä minä paperiroskista alan viemään roskakatokseen kun pitää tehdä töitä! Onneksi tämä ei mennyt läpi, mutta pelkään, että joku päivä vielä menee.

Vierailija
6/10 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että saisi keskittyä itse työhön.. Nykyään kun on sitä lippulappusten jatkuvaa täyttämistä, jonka ennen on hoitanut sihteeri. Siivousfirmakin yritti, että opettajat veisivät itse paperit yms roskiskatokseen, että heidän ei enää tarvitsisi tyhjentää paperiroskiksia luokista ja monistamosta, vaan pelkät sekaroskikset. Missä välissä minä paperiroskista alan viemään roskakatokseen kun pitää tehdä töitä! Onneksi tämä ei mennyt läpi, mutta pelkään, että joku päivä vielä menee.

No se ei ole maailmanloppu, otat lähtiessa pussin käteen ja heität roskiksille.

Vierailija
7/10 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä roskia voi tulla yhdessä luokassa ihan hitosti ja siivoojilla on kärry niitä roskia varten. Tuskin opettajille sellaista hommattaisiin. Ei ole maailmanloppu joo, mutta mulla on oikeasti töitäkin tehtävänä eikä viedä roskia ihan eri puolelle koulua ja koko pihaa. Enkä tarkoita tällä mitään, että se ei sovi opettajan arvolle vaan oikeasti sen aika pitää käyttää muihin asioihin.

Vierailija
8/10 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, ettei rehtori olisi enää jatkossa sellainen munaton hyssyttelijä.

Vierailija
9/10 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin että kuulisin vähemmän vittuilua, haistattelua, ja häirintää. Vanhemmilta toivoisin kykyä olla se vanhempi.

Vierailija
10/10 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä roskia voi tulla yhdessä luokassa ihan hitosti ja siivoojilla on kärry niitä roskia varten. Tuskin opettajille sellaista hommattaisiin. Ei ole maailmanloppu joo, mutta mulla on oikeasti töitäkin tehtävänä eikä viedä roskia ihan eri puolelle koulua ja koko pihaa. Enkä tarkoita tällä mitään, että se ei sovi opettajan arvolle vaan oikeasti sen aika pitää käyttää muihin asioihin.

Oho, eivät opettajat kuulosta kovinkaan ekologisille, jos kerran noin paljon roskia heiltä tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän