Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni valehtelee minulle, ja nyt on joutumassa pattitilanteeseen, mielenkiinnolla odotan miten asian nyt selittää mulle!

Vierailija
06.06.2021 |

Hyvä ystäväni, joka kutsuu minua parhaaksi ystäväkseen, valehtelee minulle tosi usein. Huomaan sen kyllä, yleensä vaikenee kun kysyn vaikka lapsensa kuulumisia, ja sitten keksii jonkun valheen, jolla saa huomion pois oikeasta asiasta. Nyt on heittänyt melkoisen emävaleen taas tiskiin, ja kun kysyin siitä tarkemmin, ei enää pysty vastaamaan.
Tänään on yksi tilaisuus, jossa tämä valhe paljastuu, ja nyt hän pakoilee minua :D .
Oikeastaan ihan hauskaa seurata, miten nyt selittää itsensä ulos tuosta valheesta. Raukka ei ymmärrä että niistä jää aina kiinni, kun hän ei osaa suunnitella niitä "pomminvarmoiksi".

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi että olette ystäviä keskenänne. Molempien käytös kertoo jotain muuta. Ehkä on aika ottaa etäisyyttä?

Vierailija
2/34 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että sellainen "ystävyys". Oletko ikinä tullut ajatelleeksi,miksi "ystäväsi" kokee tarpeelliseksi valehdella sinulle? Vastaus tuohon ei ole mitenkään sinulle mairitteleva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sanoisi että olette ystäviä keskenänne. Molempien käytös kertoo jotain muuta. Ehkä on aika ottaa etäisyyttä?

Olet oikeassa. Olemme olleet ystäviä liki parikymmentä vuotta ja puhuttu aika avoimesti kaikki asiat. Mutta viime vuosina tämä ihminen on alkanut valehdella enemmän ja vähemmän, ja on siinä pisteessä ettei enää muista mitä on valehdellut saati miten siitä selviää.

Mutta eiköhän tämä ystävyys ollut tässä, aikalisä, ja palaamme sitten joskus -jos palaamme. Ihmetyttää vain miten ihmiset jaksaa valehdella ihan tarpeettomista asioista. Luulisi että kamalan kuluttavaa.

Ap

Vierailija
4/34 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se aika, ansaitset parempaa

Vierailija
5/34 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää en kyllä jaksa noita riitoja!

Vierailija
6/34 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä joka jatkuvasti valehtelee omista asioistaan, ei todellakaan ole mikään ystävä.

Minullakin on sellainen.  Enkä luota häneen vähääkään.

Ja jos paljon valehtelee, ei edes muista, mistä asioista on valehdellut ja joutuu näin usein kiinni valheistaan.

Mutta olen tuon ns. painanut villaselle, enkä ole siitä piitanut.

Kun hän on muutoin ihan kiva ihminen ja osaa keskustella asiallisestikin usein ja muutoinkin mukava ihminen.

Mikään ei tässä elämässä ole täydellistä, ei mikään.

Ja toisekseen, kehenkään ihmiseen ei kannata luottaa täysin ja loputtomasti.

Vierailija
7/34 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa antoisalta ystävyyssuhteelta.

Vierailija
8/34 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävä joka jatkuvasti valehtelee omista asioistaan, ei todellakaan ole mikään ystävä.

Ja jos paljon valehtelee, ei edes muista, mistä asioista on valehdellut ja joutuu näin usein kiinni valheistaan.

Kun hän on muutoin ihan kiva ihminen ja osaa keskustella asiallisestikin usein ja muutoinkin mukava ihminen.

Juuri näin toimin tämänkin "ystäväni" kanssa. Huomaan heti kun valehtelee, mutta antaa olla. Nyt tosiaan vain hupina se, miten aikoo selvitä valheistaan. Mutta toisaalta kamalan ikävää kun ei voi enää luottaa.

ap

Vierailija
9/34 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota vuoroasi ja valehtele sopivan tilanteen tullen takaisin!

Vierailija
10/34 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan meillä yhteinen ystävä, itse tosin olen tuntenut hänet vasta muutaman vuoden? Kuulostaa hyvin tutulle.

Vierailija
11/34 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ap ainakaan ansaitse parempaa.

Luultavasti ystävällä on syynsä käyttäytyä niin kuin käyttäytyy. En kuitenkaan usko, että hänen mielestä ap on hänen ystävänsä, vaan ap on lähinnä sellainen kyyläävä jäänne historiasta, jolle ei viitsi enää edes jutella muuta kuin niitä näitä.

Ei pitkä tunteminen tee kenestäkään pysyvää ystävää.

Vierailija
12/34 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas on niin romanttista.

Voi että....

Vierailija
13/34 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin toimin tämänkin "ystäväni" kanssa. Huomaan heti kun valehtelee, mutta antaa olla. Nyt tosiaan vain hupina se, miten aikoo selvitä valheistaan. Mutta toisaalta kamalan ikävää kun ei voi enää luottaa.

ap

Ei toinenkaan sinuun luota, vaan päinvastoin et merkitse hänelle enää mitään.

Olisi molemmille paras, kun antaisitte toistenne elää omaa elämäänsä ja ette sotkeutuisi enää mitenkään.

Vierailija
14/34 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet sisäisesti hyvin ruma.

Vierailija
15/34 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti ystävällä on syynsä käyttäytyä niin kuin käyttäytyy. En kuitenkaan usko, että hänen mielestä ap on hänen ystävänsä, vaan ap on lähinnä sellainen kyyläävä jäänne historiasta, jolle ei viitsi enää edes jutella muuta kuin niitä näitä.

En nyt ehkä jäänteeksi itseäni kutsuisi, olemme tämän henkilön kanssa tekemisissä päivittäin, viestitellään, soitellaan tai nähdään. Pääosin meillä on ihan mukavaa, poislukien tämä hänen ikävä luonteenpiirteensä valehtelu. Ja ei pitkä tunteminen todellakaan tee ystävää, ehei, olet aivan oikeassa. Tässä tapauksessa on nyt kuitenkin ollut pitkä ystävyys. 

Ja ko. henkilö valehtelee muillekin, on myös minulle kertonut että on sepittänyt jollekin kolmannelle ihmiselle tarinan x, ettei tarvitse kertoa totuutta. Ja kun näin kertoo mulle, niin toki valehtelee myös minulle. 

ap

Vierailija
16/34 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, olet sisäisesti hyvin ruma.

Hienoa, jos näin kirjoitukseni perusteella voit tällaisen lausunnon antaa! Olet upea tulkitsija! (mikä ihmisiä oikein vaivaa???)

ap

Vierailija
17/34 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No, mikset ota asiaa puheeksi vaan kyttäilet ja juonit?

Ystävällesi on joku syy, kun on muuttunut. Ota selvää - ehkä hän tarvitsee apua. Tuollainen vittumainen käytös, sekään ei kyllä kieli yhtään mistään ystävyydestä sinun puoleltasi.

Puhu.

Vierailija
18/34 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt ehkä jäänteeksi itseäni kutsuisi, olemme tämän henkilön kanssa tekemisissä päivittäin, viestitellään, soitellaan tai nähdään. Pääosin meillä on ihan mukavaa, poislukien tämä hänen ikävä luonteenpiirteensä valehtelu. Ja ei pitkä tunteminen todellakaan tee ystävää, ehei, olet aivan oikeassa. Tässä tapauksessa on nyt kuitenkin ollut pitkä ystävyys. 

Ja ko. henkilö valehtelee muillekin, on myös minulle kertonut että on sepittänyt jollekin kolmannelle ihmiselle tarinan x, ettei tarvitse kertoa totuutta. Ja kun näin kertoo mulle, niin toki valehtelee myös minulle. 

ap

Plaaplaaplaaplaa

Puhu suoraan.

Ota asia esiin, miksi kaartelet ja kiertelet? Etkö uskalla?

Ei sinulla mitään menetettävää tuossa kai ole?

Vierailija
19/34 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa. Olemme olleet ystäviä liki parikymmentä vuotta ja puhuttu aika avoimesti kaikki asiat. Mutta viime vuosina tämä ihminen on alkanut valehdella enemmän ja vähemmän, ja on siinä pisteessä ettei enää muista mitä on valehdellut saati miten siitä selviää.

Mutta eiköhän tämä ystävyys ollut tässä, aikalisä, ja palaamme sitten joskus -jos palaamme. Ihmetyttää vain miten ihmiset jaksaa valehdella ihan tarpeettomista asioista. Luulisi että kamalan kuluttavaa.

Ap

Ymmärrän täysin.

Ja sellainen ”ystävä” on myös hirveä joka kertoo kaikki asiat eteenpäin. Itsellä tällainen ”ystävä”.

Kiva kun omia asioita tuli sieltä täältä esille kun ystävä oli levitellyt näitä. Joitakin asioita oli oikein urakalla pohdittu.

Vierailija
20/34 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ota huomioon myös sellainen vaihtoehto että olet itse sairastunut johonkin epäluuloisuuteen/mt-häiriöön. En nyt väitä että olisit, mutta puheesi ovat huolestuttavia. Esim. Mun ystävä oli täysin vakuuttunut että hlö x käyttää päihteitä. Hänellä olikin sitten ollut psykoosi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme