Monesti sanotaan että jos sinun on pakko ostaa alkoholia niin olet silloin alkoholisti. Mutta entäs ne joiden on kerran vuodessa pakko ostaa muutama viinipullo?
Ovatko he silloin alkoholisteja, kun pystyisivät olemaan juomattakin?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Jos käytät alkoholia vaikka vaan kerran vuodessa, siis perskännit.
Jos silloin sekoilet ja tulee ongelmia ja vaikeuksia niin et ole alkoholisti, mutta alkoholi on kuitenkin ongelma.
Tuossa sanoisin pikemminkin, että humalakäyttäytyminen on ongelma. Ei niinkään alkoholi.
Minä pidän kovasti viinistä, mutta en esimerkiksi nyt ole juonut tippaakaan alkoholia melkein vuoteen. Jotkut tiukkapipoisimmat rajanvetäjät ovat väittäneet, että olen alkoholisti, koska minun silloin tällöin tekisi mieli juoda viiniä.
Olen sitä mieltä, että jos lääkäri toteaa alkoholismin, voi pitää itseään todennäköisesti alkoholistina. Kaikki muu on mutua ja omaa mielipidettä.
Alkoholismi tarkoittaa sitä että olet RIIPPUVAINEN alkoholista. Alkoholiongelma on sitten eri asia.
Jos sun tekee mieli viiniä sillointällöin, niin se on vain mielihalu viiniin eikä alkoholismia. Jos taas sulle on ihan sama mitä alkoholijuomia vedät, kunhan saat pään sekaisin niin voi jo sanoa että sulla on alkoholiongelma tai orastavaa alkoholismia. Itsekin tuskailin näillä määritelmillä siihen mikä on pakko ja mikä on mielihalu, kunnes tajusin että en KOSKAAN juo väkeviä, tai punaviiniä sillä en tykkää niiden mausta. Juon muutaman (yleensä 3 olutta) viikonloppuisin, ja juon ne siksi koska pidän oluen mausta (toki myös humaltavasta vaikutuksesta), mutta ei mun oo niin pakko saada pää sekaisin että on ihan sama mitä juon kunhan siinä on alkoholia.