Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avain kadonnut

Vierailija
06.06.2021 |

Mihin otetaan yhteyttä ensimmäisenä? Kerrostalo, vuokralla. Siis isännöitsijäkö ne tilaa? Toki vuokranantajalle on pakko kertoa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, että op:n vakuutus ei korvaa, jos avaimet ovat kadonneet jonnekin missä niitä ei voi yhdistää kys. asuntoon esim. pudonneet järveen. Mutta taloyhtiö saattaa haluta sarjoittaa lukot, vaikka selittäisi, että avain ei ole hukkunut kodin lähelle! Pitäisi varmaan vaihtaa vakuutusta? Ap

Vierailija
2/12 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei tarvitse rueta lukkoja uusimaan. Voi tulla kallis paukku, kun yleisistä tiloistakin pitäisi. Jos sinulla on edes yksi avain, niin käy teetättämässä uusi itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ei tarvitse rueta lukkoja uusimaan. Voi tulla kallis paukku, kun yleisistä tiloistakin pitäisi. Jos sinulla on edes yksi avain, niin käy teetättämässä uusi itse.

Eihän se käy - silloin pitäisi käyttää omaa rahaa!

Vierailija
4/12 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän avaimia annetaan enemmän kuin yksi, niin teetätä itse uusi. Minulla joskus hävisi ja teetätin suutarilla uuden. Maksoin n.10e

Vierailija
5/12 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh

Vierailija
6/12 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrasopimiksessa sanotaan mitä avaimen kadottaminen maksaa. Jos vanha abloy, teetät vaan uuden kenkäsuutarissa. Jos uusi lukkosysteemi, voi maksaa satoja euroja.

Vierailija
7/12 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se käy - silloin pitäisi käyttää omaa rahaa!

Silloinkin joudut käyttämään omaa rahaa, ja paljon enemmän, jos kerrot isännöitsijälle, joka päättää sarjoittaa lukot uudelleen sinun kustannuksellasi.

Vierailija
8/12 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kadonneen avaimen löytänyt nisti tulee joku päivä tai yö kuokkimaan.

Vierailija
9/12 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vakuutusyhtiötä vaihtamalla muutu, että avain korvattaisiin, jos olet sen jonnekin kauas hukannut.

Jos avain on joku muu kuin esim. Abloy Classic, niin teettäminen ei niin vaan onnistu suutarilta; avaimen joutuu hankkimaan isännöitsijän kautta. Ja viimeistään pois muuttaessa tulee ilmi, että palautit vain yhden avaimen, et kaksi (jos siis olet saanut asuntoon kaksi avainta).

Ei muuta kuin kanna vastuusi ja ala toimia.

Vierailija
10/12 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tulee tärkeä vinkki sinulle. Älä pidä avaimessa osoitelappua kiinni...

Vierailija
11/12 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se vakuutusyhtiötä vaihtamalla muutu, että avain korvattaisiin, jos olet sen jonnekin kauas hukannut.

Jos avain on joku muu kuin esim. Abloy Classic, niin teettäminen ei niin vaan onnistu suutarilta; avaimen joutuu hankkimaan isännöitsijän kautta. Ja viimeistään pois muuttaessa tulee ilmi, että palautit vain yhden avaimen, et kaksi (jos siis olet saanut asuntoon kaksi avainta).

Ei muuta kuin kanna vastuusi ja ala toimia.

Abloy exec avaimenkin patentti päättyi jo v. 2013. Eli suutarilla onnistuu.

Vierailija
12/12 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tulee tärkeä vinkki sinulle. Älä pidä avaimessa osoitelappua kiinni...

Ainoa mikä voi olla, on sähköp. osoite. Sekin sellainen mikä tekaistulla nimellä.

Jos joku haluaa palauttaa, vaikka palkkion toivossa..