Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka asutte vilkkaan autotien vieressä, häiritseekö melu?

Vierailija
06.06.2021 |

Muutin juuri asuntoon, joka on vähän matkan päässä vilkkaasti liikennöidystä tiestä ja ikkunoita ei voi pitää ollenkaan auki liikenteen metelin takia. En tajunnut että se kuuluu asuntoon niin selvästi, näytössä oli tietenkin ikkunat kiinni ja en ajatellut asiaa, typerää minulta, tiedän. Tie ei hiljene edes näin sunnuntaisin tai yöaikaan, vaan siinä vetää rekkoja ja muuta liikennettä jatkuvasti. Olen alkanut katua muuttoa. Miten te muut vastaavassa tilanteessa, oletteko tottuneet meteliin?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun suhteellisen vilkkaan tien varrella ja vielä lentokentän lähellä. Voin sanoa kyllä että minä en edes huomaa mitään lentokoneiden tai autojen ääniä, ellei sitten ole ihan poikkeuksellisen kova ääni, niin tottunut minä niihin jo olen.

Unohdin sanoa että ainoastaan ainoa häiritsevä ääni on kun mopojonnet revittelevät niitä mopojaan. Ärsyttävän kuuloinen korkea lelumoottorin ääni ja sitä pitää huudattaa kuin parastakin veekasia. Onneksi tosin mopot on vähentyneet niiden huomattavasti siedettävämpää ääntä pitävien mönkijöiden tieltä.

Vierailija
22/37 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun melko kaukana isosta tiestä. Meteli kuuluu silti öisin ja se häiritsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi 5min näyttö ei koskaan kerro asunnosta kaikkea.

Pitäisi olla testiyö saatavilla ennen muuttopäätöstä, niin näkisi asunnon todelliset ongelmat. Vähintäänkin kuulisi onko naapurit äänekkäitä, joka on valtava asia, jota ei näytön aikana koskaan näe/kuule.

Vierailija
24/37 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vilkkaan kaupunkiristeyksen lähellä, vaikka 50km/h alue niin mopoista ja moottoripyöristä järkyttävä melu joka kesä, koko kesän... Tähän vielä lisää teinien autot missä meluputket.

Olen itsekin motoristi mutta kannatan että otetaan kilvet pois mopoista/moottoripyöristä joissa laiton putki. Samoin autoista jos tarpeettomasti meluavat kaupungin keskustassa.

Riippuu toki vähän millainen mp, esim harrikan komeat äänet ei häiritse, mutta yksisylinteriset todellä ärsyttäviä. Täällä pihoilla ejelee joku supermoto joka huvikseen kaasuttelee ja kuulostaa kuin ei olisi pakoputkea ollenkaan. Oikeasti tekisi mieli kaataa se ja vetää turpaan.

Vierailija
25/37 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun suhteellisen vilkkaan tien varrella ja vielä lentokentän lähellä. Voin sanoa kyllä että minä en edes huomaa mitään lentokoneiden tai autojen ääniä, ellei sitten ole ihan poikkeuksellisen kova ääni, niin tottunut minä niihin jo olen.

Unohdin sanoa että ainoastaan ainoa häiritsevä ääni on kun mopojonnet revittelevät niitä mopojaan. Ärsyttävän kuuloinen korkea lelumoottorin ääni ja sitä pitää huudattaa kuin parastakin veekasia. Onneksi tosin mopot on vähentyneet niiden huomattavasti siedettävämpää ääntä pitävien mönkijöiden tieltä.

Ja veneet.. Kiva asua rannalla kun tönt, tönt, tönt, pompitaan vähän laineilla ja wruuuuum, ajetaan vähän kaasulla ja kurvaillaan huvikseen liäksi vähän vesijetillä...

Vierailija
26/37 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun lähellä kaupungin keskustaa. Liikenteen ääntä ympäri vuorokauden. Häiritsevintä mopojen ja moottoripyörien äänet. Tasainen liikenteen ääni lähinnä hurinaa taustalla. Kuuluu myös kun ikkunat kiinni. En kuitenkaan muuttaisi tästä pois.

Vierailija
27/37 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon pitää olla sellellainen, että voi kuunnella täydellistä hiljaisuutta edes joitakin tunteja vuorokaudessa ja loppuna aika satunnaisia ääniä, ei jatkuvia.

Vierailija
28/37 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava asui aikanaan Helsingissä Michelinin kadulla (näin itse ilmaisi, oli oikeasti joku muu) ja muutti pois heti kun rahavarat salli.

Vierailija
29/37 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kävelemässä metsä-alueilla, joiden lähellä menee jatkuvasti liikennettä ja se humina on kyllä häiritsevää. Eräässä kohdassa on tainnut omakotitalo jäädä tyhjilleen juuri metelin takia, vaikka talolla itsellään on pihaa ja metsää osittain ympärillä, mutta ylhäällä vieressä sitten menee se iso autotie.

Vierailija
30/37 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun puolen kilsan päästä motarilta. Tasainen pieni humina, en kuule sitä enää.

Tähän muutin kerrostalosta, mikä oli risteyksessä. Meinasi lähteä järki kun autot ja moottoripyörät kiihdyttelivät ja säpsähti hereille jopa keskellä yötä.

Edellinen kesämökki oli aivan naapurien vieressä. En kestänyt yhtään ihmisten puhetta. Vihasin joka hetkeä siellä.

Eli pienin paha on tuo jatkuva pieni humina.

Vierailija
31/37 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi 5min näyttö ei koskaan kerro asunnosta kaikkea.

Pitäisi olla testiyö saatavilla ennen muuttopäätöstä, niin näkisi asunnon todelliset ongelmat. Vähintäänkin kuulisi onko naapurit äänekkäitä, joka on valtava asia, jota ei näytön aikana koskaan näe/kuule.

Ei siihen tarvita testiyötä. Menee tarkkailemaan paikkaa aamulla 7-9 tai illalla 15-17. Siinä kuulee liikenteen melun ja näkee ainakin osan naapureista.

Vierailija
32/37 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse ollenkaan. Sen sijaan häiritsee pihan puolen ikkunoista kuuluva muksujen kiljunta trampalla.

Vierailija
33/37 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta asuntoa etsiessävoi kokeilla ääntä vaimentavia verhoja: https://www.moondreamwebstore.fi

Meillä on auttanut meluavaimentamaan. Auttaa juurikin tasaiseen taustameluun. Meiltä on n. puoli kilometriä kehätiellä ja makkarissamme on yksinkertainen partsin ovi, jonka läpi kuuluu liikenteen melua ja ihan vieressämme olevan hiekkatien rapinaa. Nuo verhot vaimentavat ääniä niin ettei ne ylitä ärsytyskynnystä.

Joskus asuin yksiössä Kantakaupungissa. Talon kohdalla oli liikennevalot. Tasainen liikenteen ääni ei häirinnyt, mutta se häiritsi, kun autot pysähtyivät liikennevaloihin ja lähtivät uudestaan liikkeelle. Asuin siinä vain vuoden.

Vierailija
34/37 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei häiritse ollenkaan. Sen sijaan häiritsee pihan puolen ikkunoista kuuluva muksujen kiljunta trampalla.

Miksi muuten nykymukulat kiljuvat jatkuvasti? Ennen lapset toki pitivät myös ääntä mutta se ei ollut sellaista korvia vihlovaa kiljuntaa kuin nykyisin kuulee jatkuvasti.

Vierailija
35/37 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuten nykymukulat kiljuvat jatkuvasti? Ennen lapset toki pitivät myös ääntä mutta se ei ollut sellaista korvia vihlovaa kiljuntaa kuin nykyisin kuulee jatkuvasti.

Ainakin amerikkalaiset lastenohjelmat ovat täynnä ihmeellistä kiljuntaa ja karjumista. Ainakin meidän lapsi kiljuu leikkiessään paljon enemmän, jos on katsonut niitä.

Vierailija
36/37 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tottuu ääniin, toiset ei. Itse asun 130 metrin päässä vilkkaasta tiestä, jossa liikennevalot ja risteys ensiapuun. Ambulansseja menee silloin tällöin, ja ne kuuluu kyllä. Muuten liikenteen ääni on hiljaista taustahuminaa. Pahempi ongelma on ilmanlaatu, joka on törkeän huono. Mustaa dieselpölyä kertyy hirveät määrät tasoilla viikon aikana, ja keuhkot on varmaan jo mennyttä. Toisaalta sijainti olisi ilman pakokaasuja todella hyvä.

Vierailija
37/37 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa erästä omakotitaloa tänään ja vaikka valtatie oli aika kaukana talosta, ehkä 500 metriä, niin silti kuului tiemeteli todella hyvin makuuhuoneeseenkin. Aivan kuin olisi ollut ikkuna auki, vaikka oli kiinni. Talo oli aivan ihana, vaikka sähkölämmitys hiukan mietityttikin, mutta muuttaisin yksin joten kulutus olisi aika pientä. En tiedä tottuisiko siihen tiemeluun. Olen kyllä herkkä äänille ja hermostun jatkuvista äänistä. En tiedä mitä tässä tekisi. Olen kyllä luonteeltani niin maalainen ja luonto ihminen, että omakotitalo on se juttuni. Parasta olisi kun se olisi metsikössä, kaukana ihmisistä ja tiemelusta.

Nyt asun ihan rauhallisessa luhtitalossa, mutta kyllä se omakotitalo on minua varten, ei seinänaapureita. Ja nyt luhtitalossa naapurissa myös koira, joka satunnaisesti haukahtaa pari kertaa päivässä ja hermostun niistäkin, vaikka haukahtaa vain satunnaisesti muutamia kertoja päivässä. Eli miten kestäisin jatkuvaa tiemelua, jossa menee rekkojakin. Olen siis todella herkkä äänille ja siihen päälle introverttius. Ehekei se ollut tämä omakotitalo, vaan joku muu. Olis vaan kiva kun se jo löytyisi, kun jonkun aikaa sitä jo etsinyt. Onneksi pääsee aina välillä mökille luonnon rauhaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi