Teini kertoi olevansa absolutisti hautaan saakka
Kommentit (9)
Se lipsuu siinä 18v kohdalla. Omista kavereistani oli suurin osa vannoutuneita absolutisteja, mutta kun se maaginen 18v ikä saavutettiin niin alkoi alkon kittaaminen. Olen ainoa, joka ei vieläkään juo muuta kuin tervetuliaismaljat yms.
Täällä 36-vuotias absolutisti. Onnea teinisi päätökseen :)
Olin omasta valinnasta absolutisti aina johonkin 28v asti, sitten jossain vaiheessa vaan halusin esim. tietää miltä viini maistuu ja onko se hehkutuksen arvoista.
Pari kertaa tuli kännitkin vedettyä, viinillä. Mutta ei se silti erityisen hyvältä maistunut, panosti siihen sitten 10, 20 tai 50 euroa (kokeilin jopa 100 euron pulloa).
En ole koskaan tykännyt yhdenkään viinin mausta ja uskon että niissä vedätetään kuluttajaa mielikuvilla ja tarinoilla. Vaikka ostin hienon Riedelin lasin joka kuulemma "parantaa" makua, se 20 euron punkku ei lopulta ollut yhtään sen huonompaa tai parempaa kuin 50 euron.
Ainoa viini mistä olen koskaan tykännyt on makeat viinit, esim. Sauternes tai Port. Aivan mielettömän hyviä jälkiruokien kanssa. Harmi vaan että aika kalliita.
Ei tullut alkoholistia ainakaan minusta, vaikka absolutistilupaus petti 28 ikävuoden jälkeen. Mutta ei se alkoholi kyllä himotakaan. Muutama viski, artesaaniolut jne. kokeiltu, eivät maistu hyvältä.
"en koskaan osta kirvestä, enkä koskaan viinaa juo"...
Vierailija kirjoitti:
Olin omasta valinnasta absolutisti aina johonkin 28v asti, sitten jossain vaiheessa vaan halusin esim. tietää miltä viini maistuu ja onko se hehkutuksen arvoista.
Pari kertaa tuli kännitkin vedettyä, viinillä. Mutta ei se silti erityisen hyvältä maistunut, panosti siihen sitten 10, 20 tai 50 euroa (kokeilin jopa 100 euron pulloa).
En ole koskaan tykännyt yhdenkään viinin mausta ja uskon että niissä vedätetään kuluttajaa mielikuvilla ja tarinoilla. Vaikka ostin hienon Riedelin lasin joka kuulemma "parantaa" makua, se 20 euron punkku ei lopulta ollut yhtään sen huonompaa tai parempaa kuin 50 euron.
Ainoa viini mistä olen koskaan tykännyt on makeat viinit, esim. Sauternes tai Port. Aivan mielettömän hyviä jälkiruokien kanssa. Harmi vaan että aika kalliita.
Ei tullut alkoholistia ainakaan minusta, vaikka absolutistilupaus petti 28 ikävuoden jälkeen. Mutta ei se alkoholi kyllä himotakaan. Muutama viski, artesaaniolut jne. kokeiltu, eivät maistu hyvältä.
Kallis viini on yksi kunnon kusetus. Monet näistä kalliimmista viini"tiloista" (todellisuudessa massatuotantolaitoksista) omistaa LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) joka myös brändää lasten tekemiä hikipajatuotteita luksustuotteiksi ja länttää niihin maahantuonnin yhteydessä "Made in Italy"-merkin. Ei ihme että brändin perustaja Bernard Arnault on maailman toiseksi tai kolmanneksi rikkain mies näillä katteilla.
Kehutaan maaperä, rypäleiden käsinpoiminta, ihanteelliset sääolosuhteet jne. ja talon historia maista taivaisiin, todellisuudessa se on ihan samaa käynyttä rypälemehua siellä 250€ pullossa kuin siellä 25€ pullossa. Tarina myy ja vanha miljardööri kerää hölmöjen rahat pois.
Fiksu teini.
Omassa nuoruudessa oli ”pakko” juoda. Olen syntynyt -80 ja se juomiskulttuuri oli silloin todella vahva. Itsekin tuli pämpättyä ihan huolella, vieläkin hävettää ja kaduttaa kaikki sen ajan sekoilut. Myös tupakointi oli ennemminkin hyve kuin pahe.
Onneksi nykypäivänä juominen ei ole enää kai ”pakollista” vaan kaikkien valinnat hyväksytään ja terveellisiä elintapoja arvostetaan. Tässä menty hyvään suuntaan. Arvostan kaikkia, jotka ei alkoholiin koske.
Miksi ei? MInullakin on pitänyt ja olen kumminkin jo 53v