Miltä tämä tarjoilu kuulostaa?
Syntymäpäiväjuhlat kyseessä.
Lämminsavulohi (savustamme itse)
Graavilohi
Babyribsit (grillattuna)
Vihersalaatti
Aurinkokuivattu tomaatti
Miniluumutomaatti
Paprika
Feta
Mozzarella
Couscoussalaatti ja marinoidut kasvikset
Patonki + levite
Joku kakku (ei tietoa vielä mikä)
Pikkuleivät/macaronsit
Kuohuviini
Valkoviini
Punaviini
Kivennäisvesi, vesi
Kahvi/tee
Mitä lisäisit/ottaisit pois?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tosiaan on kahta samaa tuotetta eri tavoin tehtynä?
En oikein löydä tuosta varsinaista ruokaa. En kyllä juomaakaan, jos ei käytä alkoholia, niin on siis tarkoitus juoda vettä?
Varsinaista ruokaa? Eivätkö liha, kala, salaatti ja viljapohjainen lisuke ole varsinaista ruokaa mielestäsi?
Eivät kai jonkun mielestä. Pitää olla keitinperunat ja nakkikastike niin sitten on ruokaa pöydässä.
Perunamuusi ja lihapullakastike. Ei mitään pikkupiperröksiä.
Itse vaihtaisin paprikan vaikka meloniin. Oletettavasti marinoiduissa kasviksissa on paprikaa ja marinoituna paprika maistuu paljon paremmin kuin raakana. Muutenkin monipuolisempi kasvistarjonta on kivempi kuin samat salaattikasvikset eri muodossa.
Jos sattuu olemaan yhtä lämmin sää kuin nyt on ollut, niin juomapuolelle lisäisin alkoholittomia vaihtoehtoja. Pelkkä vesi alkaa jossain vaiheessa tökkiä, joten jo mintulla ja sitruunalla maustettu vesi uppoaa paremmin. Myös joku raikas mocktail-booli voisi upota ja olisi kivaa juhlajuomaa alkoholittomillekin. Helteellä punaviiniä ei muuten kulu paljoa, joten viinimäärien suhteessa kannattaa huomioida keli.
Muutoin menu kuulostaa hyvälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein hyvältä kuulostaa. Tosiaan jonkun kasviproteiinijutun lisäisin vielä. Olisiko vaikka hummus hyvää, sitä on helppo tehdä ihan itsekin tölkki-kikherneistä ja se sopii mainiosti patongin kylkeen.
Tässä esimerkiksi on helppo ohje, tuo on kuudelle hengelle.
Ei tarvitse. Suomalaiset syövät aivan liikaa proteiinia jo muutenkin eli kaikenlaiset kasvisproteiinijutut voi ihan hyvin unohtaa.
Eikö tuolla logiikalla kalat ja lihat tulisi poistaa tarjoilusta?
No eihän tossa varsinaisesti ole vikaa, mutta täysin mielikuvitukseton menu. Lohta, lohta, lohta. Sitä suomalaiset syö niin paljon arkiruokana, että ei enää juhliin kaivata. Onko budjettikysymys vai mikä, kun tarjolla on kuhaa, siikaa jne jne jne. Kymmenen vuotta sitten olisi kuulostanut kivalta, nyt varsin ankealta.
Kuittelin itseni vieraaksi noihin kekkereihi ja totesin, että nälkäisenä lähtisin kotiin. Lämminsavulohi ja vihersalaatti (onko siinä muutakin kuin niitä lehtiä?) ja minitomaatit menee. ja kuten jo aikaisemmin todettiin, niin perunaa jossakin muodossa olisi hyvä tarjota. Eipä sitten juuri muuta. Patongin vaihtoehdoksi ruisvuokaleivän viipaleet kolmioiksi halkaistuna olisi hyvä juttu. Graavikalaa en syö lainkaan, ei mene alas, ja lihakin tökkii nykyään, joten ribseillekin ei kiitos. Sama koskee mainittuja juustoja. Joku vähän "tavallisempi" laji noiden rinnalle. En käytä alkoholia, mutta se ei ole minulle ongelma, muille kenties on. Minulle maistuu kivennäisvesi tai jäävesi. Toivottavasti vieraanne eivät ole näin ruokavammaisia, vaan nauttivat tarjoilusta. Ei kai tuo menu ole brassailua eli että näytetään nyt niille junttisukulaisille, kuinka hienosti elämme. Ja sitten ihmetellään, kun minun kaltaisiani ruokavammaisia olisikin runsaammin pöydän ääressä.
Vierailija kirjoitti:
Kuittelin itseni vieraaksi noihin kekkereihi ja totesin, että nälkäisenä lähtisin kotiin. Lämminsavulohi ja vihersalaatti (onko siinä muutakin kuin niitä lehtiä?) ja minitomaatit menee. ja kuten jo aikaisemmin todettiin, niin perunaa jossakin muodossa olisi hyvä tarjota. Eipä sitten juuri muuta. Patongin vaihtoehdoksi ruisvuokaleivän viipaleet kolmioiksi halkaistuna olisi hyvä juttu. Graavikalaa en syö lainkaan, ei mene alas, ja lihakin tökkii nykyään, joten ribseillekin ei kiitos. Sama koskee mainittuja juustoja. Joku vähän "tavallisempi" laji noiden rinnalle. En käytä alkoholia, mutta se ei ole minulle ongelma, muille kenties on. Minulle maistuu kivennäisvesi tai jäävesi. Toivottavasti vieraanne eivät ole näin ruokavammaisia, vaan nauttivat tarjoilusta. Ei kai tuo menu ole brassailua eli että näytetään nyt niille junttisukulaisille, kuinka hienosti elämme. Ja sitten ihmetellään, kun minun kaltaisiani ruokavammaisia olisikin runsaammin pöydän ääressä.
En jaksa uskoa, että tuollainen nirsoilu on mitenkään yleistä, joten don't worry.
Hienolta kuulostaa tarjoilut, ap, kyllä kelpaisi!
Eikös noi ribsit ole kauhean hankalia syödä? Tosin en ole nähnyt koskaan mitään babyribsejä, onko ne sitten vähemmän sottaista syötävää?