Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua auttakaa - huomenna täytyy tehdä elämääni vaikuttava iso päätös

Vierailija
05.06.2021 |

Olen kolmen lapsen äiti ja ollut kohta 10 vuotta yrittäjänä, eli varsin pitkän aikaa. Oma yritystoiminta on ollut joustavaa ja sitä on voinut tehdä lasten kanssa kotona ollen, sekä vapaammin omaan arkeen kulloinkin sopivana. On päässyt kesken päivän hammaslääkäriin, aamulla ei ole ollut niin hirveä kiire ja muutenkin tässä on ollut paljon hyvää. Varjopuolena on ollut epävarmuus ja kova stressi - olen useammin itkenyt yritystoiminnan rankkuudesta ja pohtinut mahdollisuutta päästä palkkatöihin varmemman leivän perään. En ole kuitenkaan mitään hakenut. Yritystoiminnassa myös tulot ovat olleet epätasaiset ja epävarmat, välillä 200€ - 11 000€ / kk joten vuodet ja skaala ovat vaihdelleet melkoisesti parista sadasta yhteentoista tuhanteen.

Nyt sitten ihmeen kautta sain työtarjouksen, josta pitää päättää nyt heti, tai sunnuntaihin mennessä. Palkka olisi melko hyvä, toimiala tuttu omani ja saisin tehdä etätöitä, mutta täyttä päivää. Stressi yrityksen pyörittämisestä poistuisi kokonaan ja saisin tehtyä vain näitä töitä työnantajalle, mahdollisesti myös etänä.

Mitä sanoisit tilanteessani. Jatkaisitko yrittäjänä - vapaus ja epävarmuus. Vai ottaisitko vastaan palkkatyön - varmuus ja vastuu. Olen aivan pulassa enkä saa ajatuksiani kasaan, mutta huomaan että ajatus oman vapauden menettämisestä pelottaa minua todella paljon.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi.

Vierailija
2/12 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat jo isompia, kuin yrittämisesi alkupuolella. Itse valitsisin tuossa tilanteessa noilla spekseillä työsuhteen. En oo ollut yrittäjä, mutta paria tosi läheltä seurannut.

Tämä mielipide toki omasta vinkkelistäni, sopisi mun tilanteeseen paremmin. Sun muuttujat voi olla toiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin. Etenkin jos uudessakin työssä etätyö mahdollistaa tiettyjä joustoja. Ja jos joku muu pystyy hoitamaan tarvittaessa lasten hammaslääkäreitä.

Vierailija
4/12 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin skeptinen. Miksi on niin kova kiire? Kiireessä ei ehdi pohtia asiaa riittävän perusteellisesti. Tuleeko tehtyä hätiköity päätös? Et ole vielä edes hakenut töitä, joten mistä tiedät, vaikka saisit jonkun tosi mahtavan työn, jossa olisi joustavat työajat.

Vierailija
5/12 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin uuden työn. Etkö voi kuitenkin jatkaa yrittäjänä vaikka myöhemminkin, jos palkkatyö ei tunnu omalta?

Vierailija
6/12 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaan ottaisin. Sairauslomapäivät yms. etuna. Mutta kannattaa jotenkin selvittää firman taustat ja ilmapiiri. Kuinka helposti sieltä irtisanoudutaan jne. Työsi ei välttämättä ole ikuisuuspaikka. Työehtosopimus ja työsopimus kannattaa myös vilkaista. Joissakin vaaditaan tekemään palkattomia ylitöitä jne. eli olisitko toimihenkilö vai työntekijä.

Vierailija
7/12 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin työn vastaan koska ainahan sitä voi kokeilla. Jos ei onnistu niin irtisano itsesi vaikka vuoden päästä ja palaa takaisin yrittäjäksi. Ei minkään päätöksen tarvitse olla ikuinen, mutta mieti kuinka paljon sinua kaduttaisi jos jätät mahdollisuuden ottamatta.

Vierailija
8/12 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oma yritystoimintasi sellaista, että voisit laittaa sen tauolle? Itse varmaan kallistuisin palkkatyön kannalle. Ehkä muutama vuosi palkkatyötä helpottaa stressiä, antaa ehkä enemmän aikaa perheelle, kirkastaa ajatuksia. Jos se sitten ajan kanssa osoittautuu huonoksi valinnaksi, voitko käynnistää oman yritystoimintasi uudelleen?

Vierailija
9/12 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin kiitos! Voin palata oman hommani pariin toki aina. Jätän yrityksen käyntiin taustalle, vaikka menisin palkkatöihin eli se jää rinnalle toimintaan, tosin mitään en sen eteen ehtisi tehdä jos olen toisella töissä.

Kiitän tosi paljon näistä näkemyksistä, totta on se että hyppy ei ole tyhjään vaan matolta lattialle siinä mielessä että jos päättää hommat lopettaa, olisi oma yritystoiminta kuitenkin mahdollista myös sen jälkeen.

Vierailija
10/12 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voit helposti jatkaa myöhemmin yritystäsi niin ottaisin tietenkin palkkatyön. Jos menettäisit nykyiset asiakkaasi eikä uusia noin vain löytyisi niin sitten onkin vaikeampi paikka.

Vierailija
11/12 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen siis Ap

Vierailija
12/12 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on pilalla kun nimesi on kaupparekisterissä.

Ottaisin palkkatyön, työntekijöillä on hirveästi etuja,

ja voihan sitä palata yrittäjäksi , jos ei onnista palkkatyö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme