Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan hirveän haikeaa kun lapset kasvoivat

Vierailija
05.06.2021 |

ja nyt tuntuu yksiseltä. Onko muita jolla vastaavaa?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei

Vierailija
2/31 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan, ihanaa kun kasvavat ja lähtevät elämään omaa elämänsä, kaksi jo omillaan, kuopus vielä kotona. Ei ole ikävä tullut kertaakaan.

Ja meillä välit kyllä oikein hyvät, lähes päivittäin viestitellään ja viikottain nähdään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua!

Vierailija
4/31 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin tyhjeneminen on vaikea paikka. Niin paljon hyviä perhemuistoja mielessä.

Vierailija
5/31 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lapset siis kotona vielä, mutta ei niitä näy ei kuulu, omat menot. Ap

Vierailija
6/31 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän tarina... Tutustuin ystävääni, kun hänen pieni poikansa oli viiden. Meistä tuli nopeasti hyvät ystävät ja olin vuosia mukana pojan elämässä. Muistan pojan iloisena vesselinä, joka keräsi elokuussa pihan viinimarjapensaat tyhjiksi ja juoksi kesäaamuina nurmen yli näyttämään äidilleen itse onkimaansa kalaa. Pojan tulevaisuus näytti kirkkaalta... Koulu sujui hienosti, poika rakasti tarinoita historiasta ja kaukaisten maiden presidenteistä. Muistan kuin eilisen päivän sen alkusyksyisen päivän kauan sitten, kun ystäväni uskoutui minulle suuren salaisuuden: Poika oli kertonut haaveilevansa omasta tyttöystävästä, jonka kanssa juoda koulun jälkeen kaakaota ja pelata videopelejä. Ne sanat saivat minut hymyilemään sisäisesti... Pojasta saisi joku mukava tyttö vielä ihanan poikaystävän! Pojan vanhemmilla ei ollut varaa mopoon tai mopoautoon, joten yläasteella hän oli vielä saanut seurata sivusta, kuinka pärinäpojat kyyditsivät kylän tyttöjä. Tultiin vuoteen jolloin pojan lukio alkoi, hänestä tuli muutoksen myötä hiljainen ja varautunut. Olimme huolesta suunniltamme... Toivoimme armeija vuoden ja opiskelemaan lähdön auttavan, kenties poika miehistyisi armeijassa ja saisi opiskeluista uusia ystäviä. Poika pääsikin opiskelemaan ensi yrittämällä, mutta lopputulos oli tragedia... Palattuaan kesäksi kotiin ensimmäisen opiskelu vuoden jälkeen, poika romahti. Nyt tuo ennen niin iloinen poika on elänyt jo vuosia vuoteen omana. Niin se elämä voi muuttua...

Huoh! Keksi jo uusi provo. Tämän tismalleen saman provon olet postannut jo niin monesti.

Vierailija
7/31 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä välillä hyvinkin haikeaa, kun lapset kasvaa, pitää vaan uskaltaa päästää irti ja luottaa. Koittaa keksiä itselle sisältöä elämään. Vielä ovat kotona, ja perusarkena paljon harrastuskuskauksia yms. Näin kesällä harrastusten tauotessa onkin yhtäkkiä aikaa. Lapset menee kavereiden kanssa, nytkin 2/3 yökyiläilemässä. Mies omissa harrastuksissa. Minä kotona monta tuntia itsekseni ihmetellyt, että mitäs nyt.

Ihana että kasvavat, mutta välillä iskee haikeus, pääsisipä vielä vaikka viikoksi siihen kun olivat pieniä.

Vierailija
8/31 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä välillä hyvinkin haikeaa, kun lapset kasvaa, pitää vaan uskaltaa päästää irti ja luottaa. Koittaa keksiä itselle sisältöä elämään. Vielä ovat kotona, ja perusarkena paljon harrastuskuskauksia yms. Näin kesällä harrastusten tauotessa onkin yhtäkkiä aikaa. Lapset menee kavereiden kanssa, nytkin 2/3 yökyiläilemässä. Mies omissa harrastuksissa. Minä kotona monta tuntia itsekseni ihmetellyt, että mitäs nyt.

Ihana että kasvavat, mutta välillä iskee haikeus, pääsisipä vielä vaikka viikoksi siihen kun olivat pieniä.

Minkä ikäisiä lapsia?

Vierailija
9/31 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo pois on lähteneet. Yksinäistä on elämä

Vierailija
10/31 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä, ovatko j ännä tyttöjä/poikia ja meinaavatko bilettää tänään?

Vierailija
11/31 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole!!!

Kuopus menee syksyllä lukioon ja on niiiiiin ihanaa!!

Vierailija
12/31 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on vielä pieni, mutta olen kauhuissani jo nyt. Miten ikinä voin päästää irti?

Aina nuorena arvostelin takertuja-äitejä, mutta nyt kun itse olen äiti en voi ymmärtää miten sellaiseksi tulemisen voisi välttää. Varmasti tulen nukkumaan hänen vauvanvaate uniriepunani ja vollottamaan aina kun hän lähtee aikuisena luotani visiitiltä kotiinsa tai lopettaa puhelun.

Vierailija
13/31 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/31 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia kannattaisi pitää arvossaan myös ystävyyssuhteita, vaikka miehen ja lapsia hommaisikin. Jos niiden takia unohtaa ja hylkää ystävänsä, huomaa tuossa kohdin elämää olevansa aika yksin. Mutta voithan nyt myöhemminkin alkaa taas hankkia omaakin elämää niin ei tarvitse haikeilla vaan lasten perään.

Vierailija
15/31 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla ystäviä. Mutta kun tuntuu, että tämä meni liian nopeasti. Nytkin tuo 11v istuu oven takana ja minä olen yksin tässä. Ap

Vierailija
16/31 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun on vielä pieni, mutta olen kauhuissani jo nyt. Miten ikinä voin päästää irti?

Aina nuorena arvostelin takertuja-äitejä, mutta nyt kun itse olen äiti en voi ymmärtää miten sellaiseksi tulemisen voisi välttää. Varmasti tulen nukkumaan hänen vauvanvaate uniriepunani ja vollottamaan aina kun hän lähtee aikuisena luotani visiitiltä kotiinsa tai lopettaa puhelun.

Tuossa vaiheessa asiaa on vaikea käsittää, että siitä rakkaasta pallerosta kasvaa itsellinen ihminen. Onneksi on teini-ikä. Se valmistaa äitiä ja lasta irtautumaan lapsuudenkodissa. Ikävä toki on ja hiljaista, mutta on myös hienoa nähdä, että pärjäävät omillaan.

Vierailija
17/31 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista se kai sitten on, kun elää vain lapsensa kautta. Aika säälittävää siis, kummallekin.

Vierailija
18/31 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kiva jos jäisi kääpiöksi?

Vierailija
19/31 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden pöljäketeinin kanssa vuosia vääntäneenä en tajua lainkaan ap:n pointtia. Tunne on molemminpuolinen helpotus ja vapaus, kun lapset lentää pesästä.

Vierailija
20/31 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei harmita yhtään. Meillä vanhemmilla on koko ajan ollut myös oma elämä ja omat kiinnostuksen kohteet. Vaikka ainoa lapsemme on ihana ja rakas, niin oikein innolla odotamme jo aikaa kahdestaan: romanttisia kaupunkilomia, pitkiä päivällisiä hyvissä ravintoloissa, lomaviikkoja kahdestaan paratiisisaarella, kahden varakkaan aikuisen ihanaa, huoletonta elämää.

Suoraan sanottuna en melkein malta odottaa, että lapsi saa vuoden päästä lukionsa loppuun ja lentää pesästä. Meidän vanhempien suunnitelmissa on lähteä viettämään sapattivuotta maailmaa kiertäen heti kun lapsi on omillaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan