Miksi miehet ostavat auton brändin perusteella?
Tai sen mukaan miten se pelti on väännelty. Samalla lailla ne perille vie.
Kommentit (55)
Jotenkin minua säälittää miehet jotka valitsevat autoksi skodan.
Tarkoittaa että haluavat audin tai volkkarin, mutta rahat ei riitä edes volkkariin.
Minä (nainen) todellakin valitsen auton merkin mukaan (en brändin, olen niin vanhanaikainen). Mersulla en yletä ajamaan, ne on tehty isoille miehille (siis pitkille ja/tai lihaville). Audit on tosi kolhoja sisätiloiltaan (olen niillä ajanut, ihan uusillakin joissa mittarissa about 15000km ja ei, en tykkää), Volkkareiden penkit on huonot, selkä hajoaa alle tunnin ajon jälkeen. Bemari oli kyllä kiva ajaa ja tykkäsin sisätiloista (miksi puhun sisätiloista: ajan kymmeniä tuhansia kilometrejä vuodessa ja vietän arkisin aikaa enemmän autossani kuin hereillä kotonani - minulle on tärkeää se, että viihdyn siellä missä eniten aikaa vietän) mutta takavetoisena ne oli jotenkin vanhanaikaisia, ja no, en tiedä, ei se vaan ole minun merkkini. Volvo on perustraktori, en ole näitä sähköautoja ajanut, niin niistä en tiedä. Japsit ja korealaiset olivat aikoinaa epäilyttäviä, nythän ne ovat luottokamaa, mutta niiden ajotuntuma ei sovi minulle.
Jenkkiautot, voi kiesus mitä kuraa! Niitäkin on ollut, uusia ja käytettyjä.
Että miksi sitä valitsee jonkun tietyn merkkisen auton ja sitten sen jälkeen pysyttelee siinä aina ja ikuisesti?
Jos sillä autolla ajaa lähikauppaan ja takaisin, ja pari kertaa viikossa vie lapset aamulla 3km kouluun, niin ei ole mitään merkitystä sillä, millaisella koslalla kulkee. JOS kuskaa lapsia kymmeniä kilometrejä päivän aikana, ajaa siihen päälle parisataa kilometriä joko joku kyydissä tai yksin, kyydissä 10 säkkiä multaa tai pari tietokonetta tai kahden viikon ruokaostokset joka halavatun päivä, niin kyllä sillä vaan rupeaa olemaan merkitystä, että TYKKÄÄKÖ siitä autosta vai vxxxxxxko se joka helekatin kerta kun sen näkee.
Vierailija kirjoitti:
Kun alla on Mersu, Audi tai bemari niin muut äijät luulevat että tuolla on rahaa.
Nuo on rahvaan autoja ja kaksi kolmesta monella parkkipaikalla on joku noista (tosin Suomessa kun ollaan niin usein käytettyinä romuina tai karvalakkikokoonpanona ostettuja), kohta myös Tesla mukana. Ihan oikeasti rikkailla onkin sitten kertaluokkaa tai useampaa arvokkaammat autot, sellaiset mitä ei tässä maassa ihan hevillä tulekaan vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja minulle kelpaa vain bmw tai Audi.
Oikea merkki on tärkeää. Ja onhan bemari nyt vaan yksinkertaisesti paras auto ajettavuudeltaan ja tekniikalta
Bemarin ostaa ne, jotka haluaa lesoilla autolla, mutta ei ole varaa ostaa oikeaa luksuskiesiä.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko kiinnittäneet huomioita miten bemareissa on aina tummennetut ikkunat. Ne kertovat omistajiensa heikosta itsetunnosta ja siitä että sisimmässään he oikeasti häpeävät ajaa BMW:llä.
Niin no, varmaan kun kaikki muutkin näkevät ja pystyvät päättelemään että se BMW on jatke. Itse en tarvitse jatketta, on muutenkin iso 😆😎
Eiköhän tässäkin asiassa eroa ole enemmän yksilöiden kuin sukupuolten kesken. Joku haluaa ehdottomasti tietyn merkin, tietyn tasoisen merkin, keskihintaisen, tietyn ominaisuuden tai markkinoiden halvimmal.
Vierailija kirjoitti:
Minä (nainen) todellakin valitsen auton merkin mukaan (en brändin, olen niin vanhanaikainen). Mersulla en yletä ajamaan, ne on tehty isoille miehille (siis pitkille ja/tai lihaville). Audit on tosi kolhoja sisätiloiltaan (olen niillä ajanut, ihan uusillakin joissa mittarissa about 15000km ja ei, en tykkää), Volkkareiden penkit on huonot, selkä hajoaa alle tunnin ajon jälkeen. Bemari oli kyllä kiva ajaa ja tykkäsin sisätiloista (miksi puhun sisätiloista: ajan kymmeniä tuhansia kilometrejä vuodessa ja vietän arkisin aikaa enemmän autossani kuin hereillä kotonani - minulle on tärkeää se, että viihdyn siellä missä eniten aikaa vietän) mutta takavetoisena ne oli jotenkin vanhanaikaisia, ja no, en tiedä, ei se vaan ole minun merkkini. Volvo on perustraktori, en ole näitä sähköautoja ajanut, niin niistä en tiedä. Japsit ja korealaiset olivat aikoinaa epäilyttäviä, nythän ne ovat luottokamaa, mutta niiden ajotuntuma ei sovi minulle.
Että miksi sitä valitsee jonkun tietyn merkkisen auton ja sitten sen jälkeen pysyttelee siinä aina ja ikuisesti?
Jos sillä autolla ajaa lähikauppaan ja takaisin, ja pari kertaa viikossa vie lapset aamulla 3km kouluun, niin ei ole mitään merkitystä sillä, millaisella koslalla kulkee. JOS kuskaa lapsia kymmeniä kilometrejä päivän aikana, ajaa siihen päälle parisataa kilometriä joko joku kyydissä tai yksin, kyydissä 10 säkkiä multaa tai pari tietokonetta tai kahden viikon ruokaostokset joka halavatun päivä, niin kyllä sillä vaan rupeaa olemaan merkitystä, että TYKKÄÄKÖ siitä autosta vai vxxxxxxko se joka helekatin kerta kun sen näkee.
Unohdit kertoa millä ajat?
Auto ei koskaan ole vain auto. Autoteollisuus on kenties pystynyt brändäämään tuotteensa parhaiten kuluttajia ja käyttäjiä ajatellen. Isot voimat ovat lähteneet tähän vastuullisuus ja sähköhömppään jne. Ja nykyään ne autot näyttävät enemmän tai vähemmän samanlaisilta ulospäin.
Mutta miehelle tämä ei riitä. Hänelle auto on jotain mitä edustaa. Voimaa, luotettavuutta, klassisuutta, tyylinäytettä. Jos miestä ei kiinnosta yhtään millä autolla hän ajaa tai haluaisi ajaa, niin outo tapaus kyseessä.
Tällä hetkellä autot ja koko autoteollisuus tuntuu palvelevan naisia ja moderneja miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Meille ei kelpaa mikään muu kuin Toyota. Olen itsekin käynyt kokeilemassa Audia ja kyllä Toyota oli parempi kaikilla osa-aluilla. Hieno auto ja tämä uusi tehokas hybridi jättää valtaosan Audeista, Bemareista ja Mersuista kiihdytyksessä. Meillä siis tehoversio Corolla.
Vai että oikein tehoversio korolla. Siinähän saattaa olla jo melkein puolet saksalaisten tehoista. Et ilmeisesti autoista paljon tiedä.
Puhe BMW:stä munan jatkeena on naurettavaa. Se on yksinkertaisesti vaan he*vetin hyvä auto. Saksassa bemaria pidetään ihan laadukkaana perusautona. Vain Suomessa bemaria pidetään luksusautona johtuen siitä, että Suomen kommarihallitukset ovat päästäneet veroasteen karkaamaan järjettömyyksiin.
Olen varma, että Suomen työ- ja autoverotusta joudutaan laskemaan seuraavan kymmenen vuoden aikana merkittävästi. Muutoin tässä kp-landiassa loppuu veronmaksajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdit kertoa millä ajat?
En unohtanut, jätin tarkoituksella mainitsematta, koska kyseistä merkkiä ei enää valmisteta.
Nuoret naiset ajaa usein bemarilla. Ehkä auto on isän tai poikaystävän 🤔
Toyotan maine perustuu 90-lukuun jolloin senolinhalps mutta laadukas. Sen jälkeen toyota onnjäänyt laadussa ja etenkin ruosteenestossa jalkoihin. Eurooppalaiset ovat petranneet, yllättäen välimeren maat parhaiten. Ottaisin minkä tahansa ranskiksen tai jopa dacian ennen toyotaa. Toyota on iloton, tyylitön auto joka kestää vain viisi vuotta.
En muuten usko, noissa microissa oli niin huonot moottorit ettei niitä ole enää missään ja niitä ei voinut korjata.
Puhut paskaa.