Inhokkisanojasi!
Tällainen ketju on ollut aiemminkin, mutta uusiahan tulee.
Minulla on: Metukka ja Porukat!
Se on salamia ja perhe...
Kommentit (72)
kampes, kampe
verme
Ilmeisen yleistä jossain keski- ja pohjois-pohjanmaan suunnalla että kaikki esineet, tavarat, autot on kamppeita. Pienemmät esineet voi olla vermeitä esim. työkalut
Esihenkilö, esimiehen sijasta. Teennäiset sukupuolineutraalit väännökset. Sukupuolineutralius myös sanana.
Kisuliini naisen itsestään käyttämä nimi.
Tahtotila. Pitkässä juoksussa. Tunteiden sanoittaminen. Hyvesignalointi ja tätä vastaavat sanat.
Lisäksi kaikki anglismist, joita tulee jatkuvasti lisää - ainakin 'nykytoimittajien' tekstiin. Normaalia suomea ei enää näe usein asianmukaisesti kirjoitettuna.
Niinku. Kuuntelin aamupäivällä radiota, haastateltiin helsinkiläisiä, vähintään joka toinen sana oli niinku. Järkyttävän tyhmää sakkia olette.
Kaikki vierasperäiset sanat joita käytetään ilman B, D, G jne kirjaimia. Kolitsi, kynekolooki, röntken, paari, pupi, pussi jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tisu. Mulla menee halut saman tien jos mies alkaa puhumaan tisuista 🤮 Pusu on toinen, melkein yhtä ällö 🤢
Vielä pahempaa on, jos joku käyttää tisseistä sanaa kikit, huh, että ärsyttää.
Tai hinkit, utareet (naisesta puhuttaessa), tutit... Hyi 😂
Roskalehdissä öky-sanan käyttö missä vaan asiayhteydessä. Kaikki ovat myös kuvankauniita, huolimatta siitä, että naama muistuttaa enemmän suohirviötä, kuin ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Pitsa
Tämä! Toinen junttimainen on sokki. Se on shokki, prkl.
rouhea (viitaten esim. sisustukseen tai makuun)
Halpuutus. Kustantaa. Esimerkiksi: Minä kustannan sinulle tämän matkan. Se matka maksaa 500 euroa. EI: matka kustantaa 500 euroa.