Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup! Kuuluuko juhlien tarjonta olla ylitsevuotavaa vai ei?

Vierailija
05.06.2021 |

Toisen keskustelun perusteella inspiroiduin.

Gallup! Kuuluuko juhlien tarjonta olla ylitsevuotavaa vai ei?

Vaihtoehdot

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa myös perustella niin äänestys pysyy näkyvissä!

Vierailija
2/18 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä ei oikein voi päätelmiä tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löytänyt vaihtoehtoa. Olen lännestä ja pohjoisesta, on kunnia-asia että tarjottavia on runsaasti, eivätkä lopu kesken.

Vaikka vieras olisi syömättä, se ei ole epäkohteliasta. En ole käytännössä nähnyt sellaista ahnehtimistakaan että olisi haitannut, joten ei täsmää nuokaan lauseet "vieraan olisi kohteliasta syödä reilusti" tai "varoen".

Vierailija
4/18 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En löytänyt vaihtoehtoa. Olen lännestä ja pohjoisesta, on kunnia-asia että tarjottavia on runsaasti, eivätkä lopu kesken.

Vaikka vieras olisi syömättä, se ei ole epäkohteliasta. En ole käytännössä nähnyt sellaista ahnehtimistakaan että olisi haitannut, joten ei täsmää nuokaan lauseet "vieraan olisi kohteliasta syödä reilusti" tai "varoen".

"Olen Länsi-Suomesta. Talonväelle kunnia asia, että tarjottavia on mielinmäärin. Vieraan on kohteliasta syödä reilusti."

Sanoisin että tämä on lähimpänä, sillä et pidä ilmeisesti vieraan reilusti syömistä epäkohteliaana, jos et tähän mennessä ole sellaiseen syömiseen törmännyt joka menisi mielestäsi yli. :) Sori vaihtoehtoja on tarkoituksella hyvin rajatusti. Ap

Vierailija
5/18 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Helsingistä, ei ole kavereita. Ihan sama mitä ihmiset syö juhlissaan, minä juon nyt olutta.

Vierailija
6/18 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tarjoilun ei missään nimessä tarvitse olla ylitsevuotavaa. Mutta en itse pidä epäkohteliaana sitä, että vieraat syövät paljon. Sen sijaan pidän epäkohteliaana sitä, että vieraita painostetaan syömään paljon.

Vierailija
7/18 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus lienee henkilön joka ei ole osannut viimeiseen kymmeneen vuoteen hoitaa omia ihmissuhteita vaan ottanut mitä sattuu saamaan.

Ei kyllä ole minun vika!

Vierailija
8/18 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Helsingistä, ei ole kavereita. Ihan sama mitä ihmiset syö juhlissaan, minä juon nyt olutta.

:D

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tarjoilun ei missään nimessä tarvitse olla ylitsevuotavaa. Mutta en itse pidä epäkohteliaana sitä, että vieraat syövät paljon. Sen sijaan pidän epäkohteliaana sitä, että vieraita painostetaan syömään paljon.

Tämäkin on hyvä näkökulma! Tuputtaminen voi olla hyvinkin ahdistavaa. Ap

Vierailija
9/18 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus lienee henkilön joka ei ole osannut viimeiseen kymmeneen vuoteen hoitaa omia ihmissuhteita vaan ottanut mitä sattuu saamaan.

Ei kyllä ole minun vika!

? Tuliko nyt ihan oikeaan aloitukseen. Ap

Vierailija
10/18 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kunnia-asia että vieraita hemmotellaan yllin kyllin. N58 Länsi-Suomi

Vierailija
11/18 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olen Länsi-Suomesta. Talonväelle kunnia asia, että tarjottavia on mielinmäärin. Vieraan on kohteliasta syödä reilusti."

Sanoisin että tämä on lähimpänä, sillä et pidä ilmeisesti vieraan reilusti syömistä epäkohteliaana, jos et tähän mennessä ole sellaiseen syömiseen törmännyt joka menisi mielestäsi yli. :) Sori vaihtoehtoja on tarkoituksella hyvin rajatusti. Ap

Minä ajattelin tuon niin että on epäkohteliasta jollei syö, ja varsinkaan reilusti. Itse kun en syö kahvilla mitään enkä muutenkaan makeaa, ja moni sanoo tuon olevan epäkohteliasta emäntää kohtaan jollei 'mikään kelpaa tai närppii vain".

T. Kommentoimasi

Vierailija
12/18 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjottavia pitää olla tarpeeksi, mutta ei tarvitse olla kymmentä eri tarjottavaa.

Vierailija
13/18 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelin tuon niin että on epäkohteliasta jollei syö, ja varsinkaan reilusti. Itse kun en syö kahvilla mitään enkä muutenkaan makeaa, ja moni sanoo tuon olevan epäkohteliasta emäntää kohtaan jollei 'mikään kelpaa tai närppii vain".

T. Kommentoimasi

Eli juuri tuohon painostukseen koin tuonkin vaihtoehdon viittaavan.

Vierailija
14/18 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjottavia pitää olla tarpeeksi, mutta ei tarvitse olla kymmentä eri tarjottavaa.

Niin ja vieraat saa syödä niin paljon kuin haluaa,en ikinä kehtaisi rajoittaa vieraiden syömistä.

Vierailija
15/18 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Keski-Suomesta, asun Itä-Suomessa ja olen sitä mieltä, että ennemmin överit kuin vajarit. Tarjottavan pitää riittää, vaikka jäisi yli, noloa on, jos kesken loppuu. Vieras saa itse päättää, paljon ottaa. Painostaa ei saa, toki voi kehottaa ottamaan lisää, mutta ei painostavalla tavalla.

Vierailija
16/18 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Kommentoimasi

Sen voi varmasti ymmärtää noin, muotoilin vaihtoehdot liian nopeasti. Toki tuo sisältää myös vaihtoehdon niille, joista tyrkyttäminen on kohteliasta mutta ajatus olisi enemmänkin että ei ole epäkohteliasta jos vieras syö reilusti. Ap

Vierailija
17/18 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon juhlatarjottavat juhliin. Sellaista mitä arkena ei yleensä saa. Ei siis mitään domino - keksejä. Itse pidän minimi määrän seitsemää sorttia ja siten, että jokaista laatua riittää vähintään 2/vieras. Näin siis kahvitarjoilussa. Juhliin ei männä mänkkäämään ylen määrin.

Vierailija
18/18 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tarjottavaa tarvitsee olla ylenpalttisesti. Itse en koskaan järjestä, mutta käyn kuokkimassa aina kun mahdollista. On tylsää kuokkia, jos ei saa edes mahaa täyteen, muusta tarjoilusta nyt puhumattakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi