Osa-aikatyö lapsiperheessä
Meillä siis perheessä toinen tekee kokopäivätyötä ja itse teen 5h päivä osa-aikaista. Lapset menossa ekaluokalle ja eskariin, toinen lapsista vaikeasti nepsy. Olen itse ollut tyytyväinen tähän työaikaan, vaikka rahaa onkin ollut vähemmän. Mies kuitenkin painostaa minua kokopäivätöihin. Arki on erityislapsen kanssa hyvin raskasta ja kuormittavaa, olen jatkuvasti väsynyt. Mies harrastaa paljon, joten joutuisin luultavasti kokopäivätyön lisäksi hoitamaan lapset lähes yksin. Hoidan tietysti enemmän myös kotitöitä. Mies ei yksinkertaisesti ymmärrä kuinka paljon hoidan lasten asioita, mukaanlukien erityisen kuntoutushakemukset, sairaalakäynnit ja terapiaan kuskaamiset. Nyt minulla ei kesän ajaksi ollut töitä ja olen lasten kanssa kotona. Tämä on miehelleni sietämätöntä ja saan jatkuvasti vitsin varjolla kuulla olevani ”työtön yhteiskunnan loinen”.. mitä tekisitte minun tilanteessani? Miehelle puhuminen ei tunnu tuottavan tulosta.
Kommentit (2)
Laita ylös kaikki lapsiin liittyvät pakolliset asiat ja kotityöt ja kysy mieheltä, mitkä niistä hän ottaa hoitaakseen. Jos mies kieltäytyy edes keskustelemasta, niin se tarkoittaa vain sitä, että häntä ei kiinnosta pskaakaan vaimo eikä lapset.
Mikä oikeus miehellä on harrastaa paljon tuossa tilanteessa?
Harrastukset säädetään elämäntilanteen mukaan.
Meillä on tehty juurikin noin kun on ollut ruuhkavuodet, vaimo teki osa-aikatyötä tai oli kotona. Nyt tosin hänelle ei enää löydykään täysipäiväistä työtä...