Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelisit isovanhemmista joita ei kiinnosta lapsenlapsen asiat?

Vierailija
05.06.2021 |

Jos mummit ja ukit eivät paapookkaan ja eivät ole mukana elämän kohokohdissa ja arjessa? Pitäisitkö itse yhteyttä isovanhempiin?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitäisi.

Vierailija
2/10 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattelisi paljon mitään, enkä pitäisi yhteyttä väkisin. Isovanhemmat kusevat omiin muroihinsa, jos eivät pidä yllä välejä lapsenlapsiinsa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ajattelisi paljon mitään, enkä pitäisi yhteyttä väkisin. Isovanhemmat kusevat omiin muroihinsa, jos eivät pidä yllä välejä lapsenlapsiinsa. 

Erittäin hyvin argumentoitu tässä.

Vierailija
4/10 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä yhteyttä. Ottakoon itse ensin yhteyttä, jos siltä tuntuu.

Vierailija
5/10 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos kiinostaa liikaaakin. Aina utelemassa miten koulu onko kesätöitä joko on poika/tyttökaveria? 

Vierailija
6/10 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mummoni olisi ollut väkisin muuttamassa lapsuudenkotiini asumaan. Hän soitti joka päivä, ja monta kertaa, kertoi samat jutut joka puhelussa, ja hänestä ei eroon päässyt. Aamulla en voinut vastata puhelimeen, koska olisin myöhästynyt koulusta kun se pakonomainen puhetulva ei vaan loppunut, ja hän muisti kyllä mielensä pahoittaa jos hänelle olisi luuri "lyöty korvaan" (vaikka aina sanoin että anteeksi, nyt on mentävä).

Että olisin ihan vain kiitollinen että itse saan elää omaa elämääni, lapsia ei ahdistella, meidän elämää ei väkisin kontrolloida. Pitäisin yhteyttä harvakseltaan, jos he eivät halua nähdä niin sehän on sitten heidän oma päätös. En todellakaan suutu siitä, että joku ei halua olla tekemissä, vaikka sukua oltaisiinkin. Kun on joutunut kestämään vuosikausia tukahduttavaa ihmistä on ihanaa että on omaa tilaa olla ja hengittää.

Ei ne isovanhemmat ole mitään lapsenvahteja, lomahotelleja tai lahja-automaatteja. Ehkä he olisivat veloja, jos heidän aikana olisi ollut ok elää omalla tavallaan.

Vierailija
7/10 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähtökohta: Äitiäni ja isääni ei kiinnostanut mun elämä kun olin lapsi (huostaan jouduin). Sama meno jatkuu edelleen lapsenlapsien kohdalla. Joten, putäköön tunkkinsa, me pärjätään paremmin ilman heitä.

Vierailija
8/10 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus: Pitäköön tunkkinsa.

Vierailija
9/10 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole itsestäänselvyys, että isovanhemmat kiinnostuneita lastenlapsista.

Vierailija
10/10 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta vuotta yritin järkkäillä kaikenlaista, mutta vaari keskittyi uraansa. Sanoin viimein asiasta suoraan, että nyt "tiputan omalta osaltani köyden" ja hän hoitakoon oman osuutensa halutessaan, mitään en odota enkä oleta häneltä. Saa nähdä, mitä tapahtuu koronan jälkeen, mutta enpä usko, että mitään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi