Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älykkäällä on luontaisesti suuret pupillit

Vierailija
05.06.2021 |

Tutkimuksen mukaan.

Mielenkiintoista. Täten minä olisin älykäs.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Täten minä olisin älykäs.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Non_sequitur

Vierailija
22/29 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota valon määrän vaikutusta eri tutkimuksissa spekuloitiin tuoreimmassa raportissa, josta myös nämä uunituoreet tiedelehtiotsikot on repäisty. Arveltiin, että liian kirkkaassa valossa mittaus tai valkoinen tausta hukkaa yksilöiden väliset erot, jotka näkyvät harmaata taustaa ja silmille lempeämpää valaistusta käytettäessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on niin pienet pupillit että joskus lääkärikin tiukkasi pitkän aikaa mitä mömmöjä olen käyttänyt. Kai nyt sitten kaikki hyväksyvat että olen eläkkeellä, minusta ei olisi kuitenkaan mihinkään.

Vierailija
24/29 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pimeässä pupillit laajenevat. Onko ihminen siis pimeässä älykäs, mutta kovassa valossa vähemmän älykäs?

Tutkimuksessa mitattiin 4 minuutin ajan pupilleja lepotilassa eli sellaisessa valaistuksessa, jossa ne eivät ole laajentuneet eivätkä supistuneet (keskivertoihmisellä).

Vierailija
25/29 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Tutkimustulos on bustattu: pupillien koko ei liity älykkyyteen. Aiempi tulos johtui huonosta koeasetelmasta.

https://www.researchgate.net/publication/341609641_Pupil_Size_and_Intel…

Tämä linkki on viimevuotiseen tutkimukseen. Näitä aikaisempia tutkimuksia kritisoidaan tämänvuotisessa artikkelissa, josta tiedelehdet ovat nostaneet isot otsikot juuri nyt.

Vierailija
26/29 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Eikö likinäköisellä ole isot pupillit?

Minulla on ja olen ilman laseja ihan sokea.

Tämä selittäisi sen, miksi armeijatutkimuksessa ei löydetty eroa, jos likinäkö ja pupillin koko korreloivat. Likinäköiset rankataan pääsääntöisesti pois, jos ei ole pakollinen asepalvelus.

Vierailija
27/29 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatilla voi olla aivan mustat pupillit. Mistäs se kertoo. Siitäkö ettei tunteet, stressi tai mikään haittaa oppimista.

Vierailija
28/29 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykopaatilla voi olla aivan mustat pupillit. Mistäs se kertoo. Siitäkö ettei tunteet, stressi tai mikään haittaa oppimista.

Eikös pupillit yleensäkin ole mustat?

Vierailija
29/29 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla terveillä ihmisillä on mustat pupillit...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan