Olen 164cm/64kg. Vanhempien ihmisten mielestä olen hoikka ja taas nuorempien mielestä läski!
Kommentit (53)
Voisit pudottaa muutaman kilon ja näyttäisit paremmalta, mutta jos jo treenaat paljon ja lihastakin löytyy niin voi olla hyvä paino. Terve paino sinulla kyllä on sitten kuitenkin oli niin tai näin, eli olet normaalipainoinen, tosin hieman siellä yläkäyrillä normaalia kuitenkin.
Keski-ikäiselle oikein hyvä paino. Mutta jos olet nuori, alle 40 tai jopa alle 30, niin kannattaa katsoa vähän ettei tule lisää. Ja takuulla tulee jos nuorena on painoa tuon verran. Eri asia jos olet lihaksikas urheilija, mut oletan ettet ole.
Ei ehkä hoikka, mutta normaali vielä. Ja riippuu vartalosta, mihin ne ylimääräiset kertyy jne. Minä olen samanpituinen, mutta 50kg. Eli siellä toisessa päässä. Hoikaksi sanotaan. Mutta tähän vartaloon ei vielä liian laiha. Kun olen pienirakenteinen.
Mulla täsmälleen samat mitat. Haluaisin laihtua 5 kiloa, mutta en tiedä onnistuuko ikinä. Nuorempana normaalipainoni oli 54 kg.
Totta! Näin tänään ruokakaupan edustalla pari noin 20-vuotiasta naista. Jumakavita, mitä tynnyreitä kumpainenkin! Siinä olivat Jopojen kumit kovalla koetuksella, kun nämä mimmit tulivat kauppaan ostamaan ties mitä ... Ja hirveät tatskat sillä toisella lörtsymimmillä + ORANSSI tukka!
Vierailija kirjoitti:
Totta! Näin tänään ruokakaupan edustalla pari noin 20-vuotiasta naista. Jumakavita, mitä tynnyreitä kumpainenkin! Siinä olivat Jopojen kumit kovalla koetuksella, kun nämä mimmit tulivat kauppaan ostamaan ties mitä ... Ja hirveät tatskat sillä toisella lörtsymimmillä + ORANSSI tukka!
joo mikähä siin on et niist tulee heti ihan h u t s u k o i d e n näkösii ku ne on sen näkösii. kuntosalii nähnykkään !
Pitkistä naisista tulee vanhemmiten kolhon näköisiä, jos he ovat liian hoikkia.
Vaikea sanoa näkemättä. Samalla painolla ihmisillä voi olla erilaisia raameja.
Olen 168 cm pitkä ja vielä vähän päälle parikymppisenä painoin 56 kg. Pidin itseäni luurangon näköisenä, muttei paino noussut, vaikka söin surutta mitä mieli teki kuten suklaata normaalin safkan lisäksi. Se on geeneissä - kaikki äidin puolen sukulaiset ovat laihoja. Toki tuolloin liikuinkin paljon.
Nyt olen vaihdevuodet kitunut ehtoopuolen neito, joka painaa sen 68 kg. Vähän massu pömpöttää, kun olen hyvin syönyt edelleen, mutten liikkunut juurikaan, kun on noita sukurasitesairauksia yms. eli olen ollut omaehtoisessa koronakaranteenissa. En ole omasta mielestäni lihava, muttei haittaisi, jos muutama kilo tässä kesällä pyöräillessä tippuisi. Jos ei tipu, ei sekään hetkauta. Jotkut ovat tyytyväisiä oloonsa isommassa kropassa ja sekin on fine. Ei kaikilla ole laihuusgeenejä (tai suolistobakteereja).
Iso osa nuorista ihannoi tällä hetkellä mitä ihannoi. - eivät ihan kaikki kuitenkaan sitä fitness- ti anorektikkokroppaa. Mun nuoruudessani oli omat koukeronsa. Aina ne ovat olleet jotain ulkonäköön liittyviä - eikä se ole hyvä asia. Minä opettelin itse päättämään, mistä pidän ja mistä en pidä. Terveys- ym. jutut on oma asiansa, mutta johonkin rajaan asti myös kokoni pysyy niissä rajoissa, jolloin se on mulle fine kuten esim. mun vaatevärit. Kamut ei tykkää (eikä kai nykynuorisokaan) mun kirkkaista värivalinnoista. Minä tykkään ja sillä selvä (tilanteen mukaan toki pukeudun, mutta mieluiten omia makujani soveltaen).
Sinä asut sun kropassa. Mieti niistä muista välittämättä, onko se sulle sopiva.
Et sä ainakaan lihava ole, muttei sulla luultavasti ole sixpack-mahaakaan. Joten
Haluatko olla sinut itsesi kanssa vai vaikuttua ulkopuolisten painostuksesta?
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli samat mitat nuorempana kuin sinulla. Olet ihan normaali ja normaalipainoinen. Älä vaan missään nimessä ala laihduttaa. Syö terveellisesti ja liiku, muista että lihakset painavat.
Nainen50
Tuo ”lihakset painavat” on kyllä kunnon nykyajan itsepetosta. Harvalla naisella on oikeasti painoa nostavaa lihasmassaa, ellei sitten ole tehnyt fyysistä työtä koko ikänsä, tai treenannut tavoitteellisesti. Miettikää nyt vaikka naispuolisia yleisurheilijoita, he ovat täyttä lihasta, mutta paino alkaa silti viitosella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli samat mitat nuorempana kuin sinulla. Olet ihan normaali ja normaalipainoinen. Älä vaan missään nimessä ala laihduttaa. Syö terveellisesti ja liiku, muista että lihakset painavat.
Nainen50
Tuo ”lihakset painavat” on kyllä kunnon nykyajan itsepetosta. Harvalla naisella on oikeasti painoa nostavaa lihasmassaa, ellei sitten ole tehnyt fyysistä työtä koko ikänsä, tai treenannut tavoitteellisesti. Miettikää nyt vaikka naispuolisia yleisurheilijoita, he ovat täyttä lihasta, mutta paino alkaa silti viitosella.
Ennen ylipainon syynä oli isot luut, nykyään painavat lihakset 😀. Yleensä tämä tulee vielä sellaisen henkilön suusta, joka tekee toimistotöitä, eikä harrasta liikuntaa, mutta jostain siihen kehoon on kuitenkin ilmestynyt yhtäkkiä lihaksia, jotka nostavat painon reilun ylipainon puolelle.
Vierailija kirjoitti:
No et sä hokka ole mutta ihan normi suomalainen nainen. Nykyään hoikaksi kehutaan kun on alle 100 kiloa joten normaali tänä päivänä on yli 70 kiloa ja lihavat tavoittelevat 60 kiloa...
Koska olen 176 niin nousee verenpaine aina kun luen näitä kommentteja. Vai onko 160 cm 60kg yhtä hoikka kuin 170cm 60kg?
Olen 47v. 164cm ja 61 kg. Ei ole paljoa lihasmassaa, juoksen ja joogaan.
Farkut 27" ja muuten S/36. Rintsikat 75B.
Olen todellakin hoikka! Eikä ole mitään itsepetosta. Yhtään en halua laihtua ja vaikka joku 2kg tulisi painoa lisää, olen silti hoikka.
BMI voi heittää jo menemään, täyttä soopaa.
Vierailija kirjoitti:
Noilla mitoilla et kyllä ole hoikka, melkein ylipainon puolella. Itse painan 68kg ja olen 185cm pitkä ja olen hoikka.
Nuoret naiset ovat kyllä aika ylipainoisia nykyään. Miksiköhän? Huonot ruokatottumukset ja liikunnan vähyys ehkä syynä.
Oletko mies?
No et sinä kyllä hoikka ole millään mittapuulla (ellet ole lihaksikas) mutta ihan normaalipainon rajoissa. Kannattaa katsoa vyötärön ja lantion suhdetta.
Onko sillä niin väliä miten muut määrittelevät sinut? Jos koet itsesi hyvänkokoiseksi, tarvinneeko asiaa miettiä sen kummemmin? Joku yrittää aina määritellä, mutta aina voi olla kuuntelematta. Ehkä olet sopivan hoikka nilkoista.
185cm ja 68kg mitat ja olen 40+ nainen. Kun joku kysyi et olenko mies?
Jos tällä 185cm pituudella painaisin 85kg niin olisin kyllä aika lihava. Tämä siis suhteessa sama kun 164cm ja 64kg. Ainoastaan raskausaikana on paino ollut max 80kg.
Mä olin noissa mitoissa hoikka. Urheilin ihan kansainvälisellä tasolla ja tosissaan, eli lähes pelkkää lihasmassaa koko paino. Mutta vaikka olisit pehmeämpää mallia, tuo on ihan hyvä paino, jossa ihminen näyttää terveeltä.
Nykynuoret tavoittelevat jotenkin erikoista ruumiinrakennetta. Esim 60-luvulla hoikat naiset eivät olleet luisevia, vaan sellaisia pehmeitä ja naisellisia. Nyt yritetään saada rasvaprosentti ihan luurankomaisiin lukemiin, paitsi pyllystä.