Nyt olisi edessä valinta: Vakituinen työ siivousalalla, vai epävarma pätkäakateemisuus
Maisteriksi kouluttaudun, ja olen päässyt puhtausalalle kesätöihin kun oman alan paikkoja ei ole. On tarjottu vakituista duunia, kun olen ollut hyvä työntekijä ja itsekin olen ihan hyvin viihtynyt. Tietysti se tarkoittaisi sen "oman alan" unohtamista, minusta piti tulla kaikkea hienoa. Vaakakupilla olisi vakituinen työ alalla, millä työt eivät lopu ikinä, ja "hieno" koulutus, mutta erittäin epävarma työllisyys. Opettajaksi en ikimaailmassa halua. Mitähän kannattaisi tehdä?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Et sä niihin oman alantöihin pääse kohta enää jos siivoojaksi alat.
Itsellä kokemusta siivoustyöstä ja en enää lähtisi. Pskaa tulee niskaan, monessakin mielessä. Arvostusta ei työstä tipu.
Ei pätkäakateemistakaan arvosteta paskan vertaa. Kuten tuolla aiemmin mainittu, asuntolainoista jne. ihan turha haaveilla. Ei niitä oman alan töitä saa pitkän työttömyydenkään jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Siivousalalla voi olla helppoa edetä esimieheksi. Se näyttää jo ansioluettelossakin ihan hyvältä.
Ai niinkö? Suurin osa sekoaa lopulta ja puolihulluja jo valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivousalalla voi olla helppoa edetä esimieheksi. Se näyttää jo ansioluettelossakin ihan hyvältä.
Ai niinkö? Suurin osa sekoaa lopulta ja puolihulluja jo valmiiksi.
Ai jaa. Mulla on ihan mukavia, normaaleja, perheellisiä, harrastavia työkavereita.
t. tosi nolo siivooja / laitoshuoltaja
Tein itse parikymppisenä siivoushommia ja ne olivat ok. Nyt kohta viisikymppisenä en voisi ajatellakaan, että kroppa kestäisi sitä hommaa pidemmän päälle. Toki kestämiseen voi itsekin vaikuttaa jne., mutta ei liene harvinaista, että terveys pettää työssä, jossa on jatkuvasti jalkojensa päällä ja hartiatkin voivat kärsiä. Luulen, että niitä siivoushommia on aina mahdollista saada, joten ei ehkä ole kovin iso juttu, että on ehdotettu työn vakinaistamista, vaikka toki se kertoo ahkeruudesta ja tunnollisuudesta. Itse varmaan ennemmin panostaisin akateemiseen uraan (oletko siis suunnitellut sitä realistisesti?) ja pitäisin siivoushommaa vähän varalla.
Minä kokeilisin omaa alaa ensin. Ellei töitä löydy muutamassa vuodessa, sitten siivousalalle.
ps. mikään ei estä tekemästä osa-aikaisia siivouskeikkoja samalla.