Kannattaako hääpuku tallettaa?
Tilasin ulkomailta ihanan valkoisen puvun. Myynkö sen häiden jälkeen vai jätänkö talteen? Tutulla on ollut tarpeen, käytti ensimmäisiin häihin ostamaansa pukua kolmansissa vihkiäisissä. Keskimmäisissä kävi maistraatissa muussa juhla-asussa.
Kommentit (18)
Myy pois, ei sillä myöhemmin ole mitään käyttöä, ellei sitten ole kierrätystä suosiva ihminen, joka siitä sitten muokkaa vielä lapselle kastemekon ja vanhojen tanssi asun...
Itselläni ei ole ollut tarvetta. Säästin sen muka tyttäriä varten, että voivat sovitella ja ehkä jopa pitää omissa häissään. Sain sitten poikien lisäksi yhden tyttären, mutta hän onkin nyt aikuiseksi kasvettuaan minua 25cm lyhyempi, joten ei tee puvulla mitään. Oma äitini säästi samoin aikoinaan oman hääpukunsa, ja sai 3 tytärtä jotka kaikki kuitenkin ollaan äitiämme 15-20cm pidempiä, eikä puku ollut kenellekään meistä sopiva.
Mulla on koristeena seinällä mun isoisoäidin hääpuku vuodelta 1910.
Sanon minäkin, että myy pois vaan. Muistoksi riittää, että näkyy valokuvassa. Minä en kyllä menisi samassa puvussa enää toistamiseen vihille, kuten tuo ap.n ystävä oli menetellyt.
Vierailija kirjoitti:
Ja se onkin aitoa käsityötä ja siksikin arvokas sekä työnsä että suvun historiansa takia. AP tilasi halvan tusinapuvun jostain netistä.
En tiedä, mitä muuta tehdä hääpuvulle, kuin säästää se lapsille, jos niitä on. Itse vuokrasin hääpuvun, kun tiedän, että sillä ei ole myöhempään käyttöä. Ja maku on kaikilla niin erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se onkin aitoa käsityötä ja siksikin arvokas sekä työnsä että suvun historiansa takia. AP tilasi halvan tusinapuvun jostain netistä.
Ei se käsityötä ole. Mutta kun tarpeeksi aikaa kuluu tulee ap:nkin puvusta arvokas ikänsä ja historiansa takia. Äidilläni on tallessa hääpukunsa vuodelta -71. Ei sekään ole käsityötä, ja ihan perus hääpuku mitä tuohon aikaan nyt on ollut. Minulle se on kuitenkin arvokas historiansa vuoksi.
Myyntiin vain! Ellet sitten halua pitää sitä aina kerran vuodessa "pukeudu häämekkoosi" päivänä, jota kukaan muu ei tee.
RIIPPUU HÄÄPUVUSTA JOS ON KAUNIS JA HYVÄT MUISTOT!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postimyynnistä löytyi todella edullinen verrattuna kauppojen hintoihin. Noin 100 euroa ja on kaunis, pitsihihat, en tahtonut avokaulaista, pyöreä pääntie.
Siitä saisi varmaan muokattua osia käyttämällä vanhojen päivien puvun.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mitä muuta tehdä hääpuvulle, kuin säästää se lapsille, jos niitä on. Itse vuokrasin hääpuvun, kun tiedän, että sillä ei ole myöhempään käyttöä. Ja maku on kaikilla niin erilainen.
Maku, ja vuosikymmenien aikana pukumuoti muuttuu. Haluaako joku mennä tänä päivänä esim. 80-luvun korkeakauluksisessa topatut olkapäät-sellofaani-luomuksessa naimisiin? Ihan samalla lailla niitä nykymuodin mukaisia olkahihattomia bling bling-timanttihääpukuja tullaan kauhistelemaan 2040-luvulla (kun teidän lapset menisivät naimisiin).
Tunnearvo syntyy ihmisessä itsessään.
Mulla oli hääkimppu 10 vuotta seinällä. Sitten se karisi itsestään alas lopulta.
Mihin ajattelit tallettaa? Pankkitilille, tallelokeroon...?
Todennäköisesti lihot naimisiinmenon jälkeen, eli myy pois vaa se.
Katsoin juuri dokumentin, missä mies oli vienyt vaimovainajansa puvun muokattavaksi, että nykyinen kihlattu voisi käyttää sitä häissä. Tuollaista miestä en kyllä hetkeäkään katselisi. Mutta on nainenkin ihan onneton jos tuollaiseen suostuu
Itse vuokrasin aikoinaan, onneksi. Se 80-luvun merenneitopuku laahuksineen ja omituisine olkapäineen näyttäisi naurettavalta tyttäreni päällä tänä päivänä, vaikka silloin olikin valtavan näyttävä ja tyylikäs. Valokuvissa se säilyy ja muistoissa 😊
Myy heti, hääpukumuoti vaihtuu nopsaa. Haluatko lopun ikääsi kerran vuodessa tuulettaa vanhaa hääpukua ja surra, kun turkiskuoriainen on syönyt miehustaan reiän?