Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä oli koulussa turhauttavinta tekemistä ikinä?

Vierailija
04.06.2021 |

Lasketaan ala-asteet, yläasteet, lukiot, ammattikoulut Mitä et sietänyt?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsityöt

22/23 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin surkea liikunnassa, ja olen epäliikunnallinen yhäkin, mutta koululiikunnan ansiosta tulin kokeilleeksi lukuisia sellaisia lajeja, joita hyvin todennäköisesti en olisi koskaan muuten päässyt kokeilemaan. Vaikka joskus ahdistuin tai lintsasinkin liikuntatunneilta, niin koululiikunta on silti nähdäkseni vaikuttanut minuun positiivisesti. Luistelu oli kyllä lajeista hankalinta, koska jo pelkkä pystyssä pysyminen vaati harjoittelua, ja olin jo lapsena melko pelokas tapaturmariskien suhteen.

Ruotsin kielen opiskelu ei myöskään hirveästi innosta minua. Jos englannin lisäksi pitää jotain vierasta kieltä opetella, niin opiskelisin mieluummin kiinaa, arabiaa, venäjää tai espanjaa.

Kaikista turhauttavinta on kuitenkin mielestäni pitkä matematiikka. Matematiikan opiskelun yhteiskunnallisten perusteiden ja tarkoituksen pohtiminen häiritsee itse aiheeseen pureutumista. Ehdottomasti olisin kaivannut jotakin esittely- tai selitystuntia, joissa kuvailtaisiin, miksi matematiikkaa opetetaan siten kuin sitä opetetaan, ja kuinka matematiikan opiskelu vaikuttaa yhteiskuntaan ja yksilöön. Olen aina ollut aika progressiivinen ja dogmatismin vastainen, ja lukiomatematiikka on minusta ironisesti ehkä tarkoituksiltaan ja vaikutuksiltaan kaikkein hämärin kouluaine. Tilastotiede ja todennäköisyydet ovat kuitenkin tosi kiinnostavia, ja peruskoulumatikka ymmärrettävästi hyödyllistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemia ja matikka

Joo matikka ei ole turhaa mutta en vieläkään tajua mihin tarvitsen toisen asteen yhtälöitä

Ja kemiastakin tuli 5.

Sit taas taideaineet oli mun vahvuus sain kuviksesta 10 käsitöistä 9 ja musiikista 9

9 lkn todistuksessa oli

Kemiasta oli 5 ja matikasta 6