Oletko älykäs?
Noh? Jos ymmärsin oikein niin noin joka kolmas palstailija on Mensan jäsen, eli ÄO > 131.
Kommentit (65)
Eipähän tuota ole virallisesti mitattu, mutta 122 antoi nettitesti.
Varmaan jotain sinne päin!
En ole. Tai olin, mutten enää. Liian paljon vauriota.
Olen tehnyt testin kahdesti aikuisena. 128 ja 131. Eli ehkä nippa nappa Mensa-kamaa, tai sitten ei. Vaan eipä kiinnosta jäsenyys, varsinkaan kun olisin siellä aina se porukan tyhmin! Ennemmin hengailen vaikka täällä palstalla, hivelee egoani aivan eri tavalla.
Muutenkin julkisesti jollain ÄO:lla leijuminen on kiusallista ja mielestäni noloa, häpeäisin silmät päästä jos sanoisin älykkyysosamäärästäni jollekin. Enkä koe mitään ylemmyyttä muutenkaan. Anonyymina voin sanoa, mutta eipä sillä ole väliä. Ei se kenestäkään tee sen kummallisempaa, ja vähintään yhtä virheellisiä yksilöitä kaikki varmuudella oikeasti lahjakkaat tuntemani ihmiset ovat. Alkoholistia, helvetin outoa tyyppiä, ylimielistä mulkeroa.
Vierailija kirjoitti:
Eipähän tuota ole virallisesti mitattu, mutta 122 antoi nettitesti.
Varmaan jotain sinne päin!
Nettitestit antavat aina juuri tuon 122.
Olen normaaliälyinen ja ongelmanratkaisukyvyltäni tosi nopea, mikä riittää minulle. En tarvitse mitään vertailulukuja muiden suhteen.
Jos noita testejä käytetään mittarina, niin olen älykäs. Mutta jos älykkyyttä mitattaisiinkin sosiaalisilla taidoilla (sosiaalinen älykkyys), niin olisin varmaan idiootin tasolla. Älykkyyttä on monenlaista, eikä nuo testit mittaa kuin yhtä kapeaa sektoria.
Vierailija kirjoitti:
Olen normaaliälyinen ja ongelmanratkaisukyvyltäni tosi nopea, mikä riittää minulle. En tarvitse mitään vertailulukuja muiden suhteen.
Olet siis älypositiivinen! Tai ke hari, riippuu keneltä kysyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis älypositiivinen! Tai ke hari, riippuu keneltä kysyy.
En jälkimmäistä, koska olen nopea ajattelemaan. Kuten siis jo kirjoitinkin.
Vierailija kirjoitti:
No korkeintaan normaaliälyinen. Muuten tajuaisit sen tosiasian, että kaikki on suhteellista. Ei kukaan voi olla millään muulla tavalla älykäs, kuin verrattuna muihin. Normaali, tavallinen ja keskiverto ovat nimenomaan verrannollisia mittareita.
Itse olen saanut nettitestistä parillakin kokeilukerralla päälle 130 meneviä tuloksia, mutta lähden siitä olettamuksesta, että nuo nettitestit antavat aina vähän turhan ruusuisen kuvan, koska niillä halutaan houkutella ihmisiä osallistumaan siihen oikeaan testiin, ja tehokkain houkutin älykkyystestiin osallistumiselle lienee se, että uskottelee ihmiselle, että tämä on tosi älykäs. Siispä vekkaisin (koulumestys, työmenestys ja yleinen elämänkokemus huomioiden), että oma todellinen tulokseni osuu tuonne 116-130 haarukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No korkeintaan normaaliälyinen. Muuten tajuaisit sen tosiasian, että kaikki on suhteellista. Ei kukaan voi olla millään muulla tavalla älykäs, kuin verrattuna muihin. Normaali, tavallinen ja keskiverto ovat nimenomaan verrannollisia mittareita.
Enhän väittänytkään mitään vastakkaista. Kirjoitin, etten ITSE TARVITSE vertailulukuja.
Lukutaito ei ole sun vahvuus?
Vierailija kirjoitti:
Jos noita testejä käytetään mittarina, niin olen älykäs. Mutta jos älykkyyttä mitattaisiinkin sosiaalisilla taidoilla (sosiaalinen älykkyys), niin olisin varmaan idiootin tasolla. Älykkyyttä on monenlaista, eikä nuo testit mittaa kuin yhtä kapeaa sektoria.
Älykkyyttä on monenlaista, kyllä, mutta vaikka älykkyysosamäärätesteissä on ongelmansa ja rajoitteensa niin kyllä on olemassa myös ns 'yleistä' älykkyyttä joka indikoi parempaa päättely- ja oppimiskykyä ja korreloi parempaan suoritukseen ihan millä tahansa osa-alueella. Onhan näitä ollut historiassa (mm autismin kirjon häiriöitä omaavia) jotka ovat testien mukaan kehityswammaisia mutta siitä huolimatta todella lahjakkaita. Mutta yleisellä tasolla ovat pätevää kamaa.
Stephen Hawking sanoi kuulemma, että IQ:lla brassailu on luusereiden hommaa.
Ei ole testattu, en erityisemmin. Aina ollut keskiverto, mutta paikkaan hyvällä mielikuvituksella ja sosiaalisilla taidoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enhän väittänytkään mitään vastakkaista. Kirjoitin, etten ITSE TARVITSE vertailulukuja.
Lukutaito ei ole sun vahvuus?
No uuu, nyt meni tunteisiin. Miksi sitten vaivauduit vastaamaan? Aika löytyy joku uuvatti joka haluaa väkisin tulla ketjuun ilmoittamaan muille, että ko asia ei kiinnosta häntä. Jos ketju koskee Helsinkiä niin yksi sanoo ettei välitä paskan vertaa, koska asuu Tampereella. Temppariketjussa julistaa, ettei katso ohjelmaa. Ai kiintymyssuhdevanhemuus? Minulla ei ole lapsia. Jne. Mene pois.
Afrikassa olisin nero, Suomessa jonkin verran keskitasoa älykkäämpi.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt testin kahdesti aikuisena. 128 ja 131. Eli ehkä nippa nappa Mensa-kamaa, tai sitten ei. Vaan eipä kiinnosta jäsenyys, varsinkaan kun olisin siellä aina se porukan tyhmin! Ennemmin hengailen vaikka täällä palstalla, hivelee egoani aivan eri tavalla.
Muutenkin julkisesti jollain ÄO:lla leijuminen on kiusallista ja mielestäni noloa, häpeäisin silmät päästä jos sanoisin älykkyysosamäärästäni jollekin. Enkä koe mitään ylemmyyttä muutenkaan. Anonyymina voin sanoa, mutta eipä sillä ole väliä. Ei se kenestäkään tee sen kummallisempaa, ja vähintään yhtä virheellisiä yksilöitä kaikki varmuudella oikeasti lahjakkaat tuntemani ihmiset ovat. Alkoholistia, helvetin outoa tyyppiä, ylimielistä mulkeroa.
Tuttavani oli vähän aikaa Mensan jäsen. Kuulemma uusien ihmisten kanssa heti ensimmäisenä kyselivät ÄO:ää ja sen perusteella päättivät miten kohtelevat uutta tulokasta. Kuppikuntaista touhua jne. Kuten arvata saattaa tuttava ei viihtynyt siellä pitkään.
Nettitesti antanut 135 kun kahtena kertana (eri vuosina) olen kokeillut. Halusin testata toisen kerran sen jälkeen kun olin jo unohtanut tehtävät, jotta selviäisi kuinka luotettava tuo testi on. Hieman yllättävää että antoi tasan saman tuloksen, en odottanut että olisi noinkin luotettava.
Koulutus sähkötekniikan DI joten eiköhän sekin kerro että älyä löytyy. Vaikeimpia DI aloja ainakin matemaattisesti.
Eka vaihtoehto eli alle 71 ei jostain syystä näy.