Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku ajaa muulla kuin itse omistamallaan autolla?

Vierailija
04.06.2021 |

Tätä ei perheemme ymmärrä. Nämäkö ne niitä maksuhäiriömerkintöjä saavat? Turhamaisuuttaan. Perheemme nauraa. Mikset aja autolla, johon sinulla on varaa?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla ei vain aivokapasiteetti riitä ymmärtämään mitään vähääkään oman navan asioista poikkeavaa. Sille nyt ei vain voi minkään. Koittakaa kestää, tsemppiä!

Vierailija
22/32 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2 leasingautoa. Huolettomia, vähemmän maksan kk maksua kuin mitä arvo laskee:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on, AP. Velka-autoilijoilla on aina tarve selittää. 🤭

Vierailija
24/32 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta jankkaaja, sinusta ei vähään aikaan ole kuulunutkaan mitään. Mukavaa ja nauravaista päivää!

Vierailija
25/32 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän paras!

Vierailija
26/32 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päin vastoin. Maksukykyinen, jolla on luottotiedot kunnossa, voi ostaa esim. 60 tonnin auton rahoituksella tai leasingsopimuksella.

Autorahoitukset ovat niin halpoja, että on oikeastaan vähän tyoerää sitoa omia pääomiaan autoon, joka on käytännössä käyttökulu.

Perseaukiset luottotiedottomat joutuvst ajelemaan tonnin romuilla, jotka pystyyvät ostamaan omilla rahoillaan.

Sanoisin silti, että rahoituksella auton hankkiminen sumentaa helposti kustannuksia. Suurin osa autoilun kuluista on pääomakuluja, ts. arvonalenemaa. Jos joudut oikeasti siirtämään tuon 60 tuhatta euroa, joudut sen tosiasian eteen, että vuosien saatossa tuosta 60 tonnista ei ole käytännössä mitään jäljellä. (plus tietty muut kulut) Kuukausierää säätämällä voi paremmin uskotella itselleen, että "autoilu nyt vain maksaa" ja "saahan siitä myydessä tosi paljon" Eikä "se reilu satanen kuussa paljoa tunnu"...

Mulla on nettotulot neljä ja puoli tonnia kuussa, joten olisi varaa rahoituksella todella kalliiseen autoon. Mutta koska tulot ei aina ole olleet näin hyvät, niin ei ole mitään halua hankkia 50 tuhannen autoa.

Vierailija
27/32 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin hekotuttaa, kun tämän luki. Päivän paras!

Vierailija
28/32 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 2 leasingautoa. Huolettomia, vähemmän maksan kk maksua kuin mitä arvo laskee:)

No et maksa. Liisaaja saa aina voittoa, koska muuten ei bisnes kannata.

Vierailija
29/32 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajanut isäni omistamalla autolla, isän lahjoittamalla autolla, työsuhdeautolla, leasingautolla, miehen omistamalla autolla ja itseni omistamalla autolla. Uusilla ja vanhoilla. Minulle ne ovat olleet vain autoja, eikä mikään niistä ole taloutta heiluttanut tai pelastanut. 

Muiden autot ei kiinnosta, paitsi ne todella upeat ja harvinaiset autot joita joskus näkee pärräävän (ei mitään tusinamersuja ja porcheja). 

Vierailija
30/32 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että haluan perheelleni turvallisen, riittävän ison ja nykyaikaisen auton jolla on mukava ajaa, ja minulla on helposti varaa maksaa rahoituksen kuukausimaksut. Ajan paljon, joten ajomukavuudella on merkitystä. Olisin voinut ostaa käteisellä vähän vanhemman tai huonomman auton, mutta sitten minulla ei olisi käteispuskurirahastoa eikä sijoituksia. Autorahoituksen korko on todella pieni, joten mieluummin maksan sitä. Ja saan samalla ajaa paremmalla autolla, johon mahtuu lapsille hyvät turvaistuimet riittävän pitkään ja matkatavarat ja koira mahtuu takakonttiin kunnolla, ei tarvitse tunkea niitä matkustamoon aiheuttamaan riskejä äkkijarrutuksessa.

Vierailija
31/32 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheesi nauraa…?

Höpö, höpö. Sun neukkuaikainen Lada on kyläsi pilkan kohde. Kaikki tietää, että olet kylän ainoa poikamies ja Ladan olet perinyt isältäsi, joka sen aikanaan maksoi.

Vierailija
32/32 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan velka-autoilijoilla sahanpurua aivojen tilalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi