Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylipainoisena tulee ikäviä kommentteja sukulaisilta

Vierailija
04.06.2021 |

Mulla on 15kg ylipainoa tällä hetkellä jota yritän laihduttaa pois kokonaan. Jos satun olemaan yhteydessä sukulaisiin tai kavereihin, tulee usein kehotuksia menemään lenkille. Ihan sama mistä puhutaan ensin niin silti.

Laihuus on näköjään se muoto, minkälainen ihmisen tulee olla. Eipä tule laihempanq lenkkeily kehotuksia.

Mm mun tuttu laittoi näin " sinulle on tosi hyväksi liikkua mahd paljon"

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl mun itsetunto kärsii tosta mollaamisesta en kykene ulos ku häpeän omaa ulkomuotoo ja jos joku näkee

Vierailija
22/42 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällinen neuvo kaikille;

Jos teillä ei ole muuta sanottavaa, kuin v i t t u i l u, älkää sanoko mitään. Se on viisautta.

Yrittäkää olla kiltimpiä muita ihmisiä kohtaan. Se on rakentavampaa ja se tuottaa parempia tuloksia.

Pieni ystävällisyys ei vahingoita ketään.

Kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaiset käskee liikkumaan -hullu.

Mitä kiksei saat tollasta nöyryyttävää haukkumisesta?

En haukkunut. Tuo oli vai tapa huomauttaa, että vastaavia aloituksia on tullut paljon.

Oikein huono selitys ala-arvoiselle käytökselle.

Vierailija
24/42 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja arvaa vaan mitä sukulaiset susta keskenään puhuvat! Ärsyttää kun yksi minunkin sukulainen haukkuu ja ruotii yhteisen sukulaisemme ylipainoa mulle... Pistää miettimään mitä kaikkea minusta sukulaisteni kesken selkäni takana jauhetaan. 🙄

Vierailija
25/42 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehän vain haluavat parastasi. Ottaisin neuvot kiitollisena vastaan.

Lihava tietää olevansa lihava, kuten myös, että liikkumalla ja vähemmän syömällä laihtuu. Tuollaiset ”neuvot” ovat vain v*ttuilua aikuiselle, normaalijärkiselle ihmiselle.

Ei ilmeisesti tiedä, jos ne läskit on ja pysyy. Ei tietenkään saa loukata ketään, siksi yritän itsekin vihjailla lihavalle ystävälle/sukulaiselle mahdollisimman hienovaraisesti, että liikunta on hyväksi terveydelle jne. Et uskoisikaan, miten moni ylipainoinen luulee olevansa täysin terve.

Vierailija
26/42 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanon suoraan, että onpa sinusta tullut lihava, olisiko aika hieman liikkua enemmän ja syödä vähemmän. Niin eletään terveinä loppuun asti eikä tarvitse alkaa hyysämääm porsasta kun ei pääse enää lyllertämään.

No ei se liikunta auta.

Mä urheilen 6-8h viikossa, siis tässä on 4 krt 8km juoksua, jumppa, sali ja jooga, siis joka päivä urheilua. Olen silti 16kg ylipainoinen. Loistokunnossa olen ja puolimaratoneja juoksen. Silti ylipainoinen.

Mulle on turha ehdotella että liiku lisää, tän enempää ei oikein voi liikkua ilman pahoja rasitusvammoja.

Vierailija
27/42 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaneena menee konkurssiin kun koko vaatekaappi meni uusiksi.

Vierailija
28/42 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua itseäni ottaa niin pannuun ne ihmiset, jotka kuvittelevat voivansa laukoa mitä sylki suuhun tuo.

Itse en ole kiinnostunut toisten henkilökohtaisista asioista, ihan siitä syystä etteivät ne minulle kuulu. Kuuntelen toki jos joku haluaa avautua kuuntelen kyllä. Mutta jos jotain mielipidettä kysytään, koitan muotoilla hyvin neutraalin vastauksen, edelleen ihan siitä syystä ettei edelleenkään ole minun asiani mitä ratkaisuja kukin elämässään tekee, eikä kiinnosta sotkeutuatoistendraamoihin. omissa huolissa ja elämässä on ihan tarpeeksi.

Katkon myös helposti välit sellaisten ihmisten kanssa, jotka kuvittelevat voivansa työntää nokkansa minun asoihini. Jos varoitus ei mene perille, niin se on soronoo.

Musta on jotenkin uskomatonta että ihmiset eivät ymmärrä rajoja. Ja mitä ap kirjoitti painosta, se todella on hänen oma asiansa, ei kuulu muille.

Vierailija
29/42 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15 liikakiloa ei kauheasti näy vaatteiden alta, ellei ole valmiiksi todella lyhyt ihminen. Lyhyellä kilot näkyvät keskivartalolla helpommin kuin pitemmällä tyypillä. Yli 40 kiloa alkaisi olla sellainen joka oikeasti kiinnittää huomiota että tyyppi alkaa olla lihava.

Kyllä 15 kiloa näkyy jo ihan jokaisella. Vaikka tietysti lyhyellä ihmisellä enemmän, koska paino on suhteessa tietenkin pituuteen.

Vierailija
30/42 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä todella junttia sukua, jos tuollaisia sanotaan päin naamaa. Ei sillä, etteikö ylipano olisi hyvä saada pois aina.

Vierailija
31/42 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanon suoraan, että onpa sinusta tullut lihava, olisiko aika hieman liikkua enemmän ja syödä vähemmän. Niin eletään terveinä loppuun asti eikä tarvitse alkaa hyysämääm porsasta kun ei pääse enää lyllertämään.

Ja sinunko sitä sukulaista/tuttavaa sitten pitäisi alkaa "hyysäämään". Eiköhän jokaisen paino ja liikunta ole ihan oma asia.

Vierailija
32/42 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hurraa huutoja tulis jos pääsisin normi painoon. Paino ja paino paino paino

Ei tulisi. He keksisivät vain jonkun muun asian mistä vittuilla sinulle.

Vierailija
33/42 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihava tietää olevansa lihava, kuten myös, että liikkumalla ja vähemmän syömällä laihtuu. Tuollaiset ”neuvot” ovat vain v*ttuilua aikuiselle, normaalijärkiselle ihmiselle.

Ei ilmeisesti tiedä, jos ne läskit on ja pysyy. Ei tietenkään saa loukata ketään, siksi yritän itsekin vihjailla lihavalle ystävälle/sukulaiselle mahdollisimman hienovaraisesti, että liikunta on hyväksi terveydelle jne. Et uskoisikaan, miten moni ylipainoinen luulee olevansa täysin terve.

Etkö vain voisi huolehtia omista asioistasi?

Vierailija
34/42 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten painon kommentointi on asiatonta. AP, jos voit, vältä noita tyyppejä. Hyväksy ja rakasta itseäsi just semmosena kun oot nyt. Se auttaa laihtumaan, koska teet sen siksi että rakastat kroppaasi ja haluat voida hyvin etkä siksi, että vihaat sitä ja rankaiset itseäsi.

Vierailija
35/42 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano: itsepähän läskini kannan, mitä se sun p*ersettäs kaivaa,!

Vierailija
36/42 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iske takaisin. Jos sinulle sanotaan, että sinun pitäisi liikkua enemmän, sano sanojalle, että sinun pitäisi hankkia sterilisaatio/sinun tulisi käydä lobotomiassa/mitä tahansa, jolla voit iskeä takaisin. Oppivat tavoille sitten jossain vaiheessa.

Vierailija
37/42 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen reippaasti ylipainoinen. Yksi hyvä puoli on tulla keski-ikään, typerät kommentit eivät enää satuta niin paljon kun joskus nuorempana. Onneksi meidän suvussa ollaan sen verran fiksuja, että suurin osa ei kommentoi toisten painoa mitenkään. Yksi tätini kyllä joskus sanoi tyyliin "oho, oletpas lihonut". Totesin siihen vain että "niin olen, entä sitten", täysin neutraalisti ja ilman mitään aggressiota äänessä. Meni vähän hiljaiseksi ja vaihtoi sitten puheenaihetta.

Vierailija
38/42 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normipainoon laihduttaminen on kyllä omaksi hyväksesi, mutta mitäpä se sun sukulaisille kuuluu. Entä miksei kukaan huolehdi hoikkien liikkumisesta? Yhtä tärkeää se on kaikille, eikä pelkkä lihavuus tai hoikkuus välttämättä kerro mitään siitä kuinka paljon liikkuu. Laihakin voi olla täysin rapakunnossa oleva sohvaperuna ja ylipainoinen saattaakin liikkua ihan kohtuullisesti. Lähinnä lihaksikkuudesta voi päätellä, että tuo tekee jotain niitä harjoittaakseen. Enemmän se lihavuus on yleensä ruokavaliosta kiinni.

Vierailija
39/42 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

60% suomalaisista aikuisista on ylipainoisia, joten on aika vaikea uskoa, että noin moni ihminen valittaisi yhdelle ylipainosta.

Vierailija
40/42 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä puolestaan et selkeästi usko, kuinka moni lihava on täysin terve ja kuinka moni normaalipainoinen on metabolisesti sairas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä