Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYYSKEIJUT maanantaihin

21.08.2006 |

Aloitanpa minäkin kerrankin pinon, kun täällä kerta kukun ;)

Eilen illalla mietin jo, että näinköhän sitä lähtee synnytys käyntiin. Housut kastuivat sen verran, että epäilin lapsivesin tihkumista. Edellinen synnytykseni käynnistyi nimenomaan tuolla tavoin. Myös paineen tunne alapäässä oli illalla kova, ja olin koko päivän ollut tavallistakin sekopäisemmällä tuulella, kaikki itketti. Ennen nukkumaanmenoa vuotelu kuitenkin loppui. Uni katkesi joskus yhden aikaan, heräsin supisteluihin. Kipeätä ei tehnyt edelleenkään, eivätkä ne kauaa edes jatkaneet, mutta takasivat huonosti sujuneen yön. Näin levottomia unia lapsivesien menosta, synnytyksestä, ja vähän väliä hätkähdin hereille. Nyt aamun koittaessa mikään ei kuitenkaan enää viittaa lähestyvään synnytykseen.

Kohta on edessä lähtö äitipolille. Minulla tarkistetaan tänään vauvan tarjonta. Epäilen hänen jo majailevan ihan raivotarjonnassa, mutta saanpahan ylimääräisen ultran :) Jospa sitä vaikka sukupuolen näkisi... Tietääkö joku, pystyykö kätilö ultralla tarkistamaan kohdunsuun tilanteen ja kalvon eheyden? Jäi sen verran tuo ilta ja yö vaivaamaan, että olisi mukava tietää onko jotain tapahtunut. Ja ettei enää tarvitsisi arvailla, mitä sinne housuun lorahtelee.

Meillä mies sorsastaa, mutta tänä vuonna en päästä häntä metsälle ennen vauvan syntymää. Me asumme pk-seudulla, ja mettäreissut suuntautuvat kauas Itä-Suomeen. Sieltä ei ihan heti takaisin kotona olla, varsinkin kun yksikään miehistä ei ole iltaisin ja öisin ajokunnossa. Nyt olisikin tuohon nähden hyvä aika synnyttää, saataisiin joka vuotinen tappelun aihe kuriin:

Meillä on tänään 2-vuotishääpäivä! Eilen alkoi sorsastuskausi. Mies lähtee kyllä hääpäivänäkin mettään, mutta oman lapsen synttärit kun saisi tähän ajoitettua, niin saisin pidettyä miehen hääpäivinä kotosalla ;) Ja olisihan se ainakin ikimuistoinen tapa viettää hääpäivää, sairaalassa synnyttämässä :)

Galluppejakin on ollut, mutten nyt kuollaksenikaan muista aiheita. Palaan asialle myöhemmin.

- mytty rv 37+4

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frodo tuossa ihmetteli suurta sf-mittaansa. Minä olen puolestani jo viikkoja ollut vähän huolissani omasta pienestä sf-mitastani. Se on nyt tällä hetkellä juuri ja juuri alakäyrällä. Koko ajan ollut tosin keskikäyrän alapuolella, mutta mitta ei ole kasvanut juurikaan kuukauteen. No, ehkä vauvan laskeutumisellakin on osuutta asiaan, eikä neuvolassa asiasta olla huolestuttu, mutta on se vähän painanut mieltä silti. Toisaalta olen itse aika pienikokoinen ja ei kai se vauvakaan sitten mikään jättiläinen ole.

Joku kyseli vauvan peitosta. Samaa itse pohdiskelin silloin kun pakkaus tuli ja huomasin, että peitto on noin suunnattoman suuri. Kysyin asiasta yhdeltä kaveriltani, jolla on tänä vuonna syntynyt pienokainen ja hän oli ainakin ottanut kuitenkin tuon suuren peiton heti käyttöönsä ja taitellut sen. Niin aion kai itsekin tehdä.

Hansuli 36+4

Vierailija
22/35 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain esikoiselle lahjaksi kolme pientä peittoa. Yksi on ainakin ostettu H&M on sellainen fleecepeitto. Sopivat hyvin sen pienen pussilakanan sisälle. Me käytettiin tosi pitkään esikoisella sitä pientä peittoa.

Aloinkin tänään pyykille. Vaihdoin kaikille puhtaat lakanat ja laitoin itselleni sänkyyn sellaisen muovifroteen ja sen päälle pyyhkeen ja sitten vasta lakanan. Tuli mieleen että mitäs jos tää synnytys alkaakin yöllä ja lapsivesien menolla niin ei sitten vedet imeydy samantien patjaan. Jaahans pesukone pysähtyi. Ei kun hommia jatkamaan... ja mun kun piti ottaa tämä päivä huilaten.

rv 38+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vauva ei tosissaan tykkää kun istun lysähtäneenä tässä tietokoneen ääressä, kovasti yrittää monkiä itselleen lisää tilaa! Mutta hyvä niin, tietääpä, että siellä on kaikki OK.

Muuten omaan napaan ei uutta, vauva on ehkä alkanut laskeutua, kun virtsarakkoa painaa entisestään, koko alamasu on kipeä etenkin yöllä ja aamulla kun herään kovaan pissihätään. Mutta ihme kyllä näistä vessajuoksuista huolimatta olen nukkunut tosi hyvin viime yönä, toissayö kun menikin hieman " harakoille" , olimme yökylässä Tampereella ja aurinko alkoi paistaa silmään klo 5-6, ja sitten ystäviemme esikoinen, 1 v. heräsi klo 7... Nukkumaan olimme menneet klo ½2.

Seksielämä on ollut meillä koko raskausajan aika hiljaista... Ensin olimme " lopen uupuneita" vauvan tekoon (yritimme siis 15 kuukautta), joten lepäsimme hieman, ja nyt kesä-heinäkuusta asti olen " jännittänyt" sitä niin, että supistuksia on tullut aikamoisesti sen aikana/jälkeen. Viimeksi on varmaan kokeiltu 2 viikkoa sitten, sitä ennen ehkä kuukausi takaperin. Nyt olisi tehnyt jo mielikin, mutta tämä minun rampa polveni on estänyt moisen " äheltämisen" .

Rinnoista on mulla tikhunut jotain kellertävää nestettä jo ehkä rv 20 asti. Ensin katsoin, että kas, yöpaidalle on tippunut hammastahnaa. Sitten huomasinkin, että laikkuja on vähän siellä sun täällä paidan etumusta. Vasemmasta rinnasta tihkuu enemmän semmoista nestettä, jota tippuu ihan itsekseen, oikeasta rinnasta sen sijaan tulee puristamalla semmoista enemmän kermannäköistä, paksua nestettä.

Äsken tupsahti postiluukusta Ikean kuvasto ja kyllä pesänrakennusvietti nosti taas päätään! Pitäis heti päästä sinne ostoksille, olis tarkoitus ostaa vauvanvaatteille lipasto ja WC:hen hoitotason päälle pieni hylly yms. Viime viikolla ostin työhuoneeseen uudet verhot Eurokankaasta. Ne jäi sinne ompelutettavaksi kun en itse jaksa sitä tehdä, vaikka ompelukone onkin kotona.

Mukavaa viikkoa toivottaa Rizzu & Untamo rv 37+2 (hui!)

Vierailija
24/35 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuneekohan säästä? Taitaa olla muuallakin kuin täällä Lounais-Suomessa sateista ja viileää. Kastuin oikein kunnolla, kun lähdin pyörällä käymään keskustassa lasten ollessa koulussa ja kerhossa. Sitten kun hain heitä kotiin olin märkä, nälissäni ja kiukkuinen. Lapsiparat!

Lähdin kaupungille etsimään vauvalle jotain söpöä pikkuvaatetta. Kaapissa on kyllä jo ihan riittämiin pieniä potkuhousuja ja bodeja, mutta lähes kaikki ovat neutraalia väriskaalaa tyyliin " sopii kummalle vaan sukupuolelle" ja nyt perjantain ultrassa lääkäri meinasi tulokkaan olevan tyttö, joten jotain vaaleanpunaista olisi saatava. En osannut kuitenkaan päättää mitä ostaisin ja äsken surffasinkin elloksen sivuilla ja tilasin sieltä. Olen nykyään nettiostamisen kannalla. Ah, se on helppoa! Perheessämme on siis tähän mennessä kaksi poikaa, joten tyttövauva tuntuu... ihanalta. Ihana olisi tietenkin ollut poikakin, mutta kuitenkin. Saan kuin saankin tulevaisuudessa itselleni kaverin, joka ei heti mangu pois kaupoista ja jaksaa innostua ihanista vaatteista yms.

Pihaan oli myös ilmestynyt tilaamani vaatekaappi, joten illalla saan järjestää esikoisen vaatteet sinne ja ottaa nuo vauvanvaatteet pois laatikosta ja siirtää ne odottamaan kaappiin. Kivaa! Viime päivinä on ollutkin niin vetämätön olo, että tämä kummasti piristää.

Maitoa ei ole mulla tihkunut, aikaisemmissa raskauksissa on tihkunut, mutta jos vähän puristaa niin tippoja tulee. Myös minulla maitoa on tullut imetysaikana runsaasti ja pumppu on kuin onkin ostamatta. Mulla on ollut Ainun käsikäyttöinen pumppu, mutta en ole pitänyt siitä. Nyt ostan sen Aventin pumpun.

Joku ihmetteli vauvan alas laskeutunutta päätä, mutta kuitenkin kiinnittymisen puuttumista. Mulla varmaankin sama tilanne. Pää on lääkärin mukaan tosi alhaalla, mutta vielä takana eli on kai sitten koko vauva hieman vinossa taaksepäin. Pää tuntuukin tuolla peräsuolen suunnassa. Kiinnittymisen tunnistaa mielestäni siitä, että vauva pysyy sen jälkeen asennossaan eli ei enää käännä kylkeään. Mulla on kyllä sellaistakin möyrintää: välissä selkä vasemmalla, sitten oikealla ja joskus selkä mun selkää vasten. Saisi jo asettua ja vaikka syntyäkin!

Huomenna on neuvola ja ensi viikon perjantaina äitiyspolin kasvukontrolli.

Tulipa sepustettua. Menen keittämään kahvit.

kalaäiti 36+1

Vierailija
25/35 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KALAÄITI:Voi,oispa meilläki viileetä...täällä Oulun seudulla on taas kauhea kuumuus! Hiki valuu taas koko ajan.Ja kun minä luulin sen jo sillon viime vko:lla loppuneen.Eipä se raskinut paljoa sataa täällä.Musta tuntuu oikeesti et mun pää kohta leviää tähän kuumuuteen ja siihen et ei jaksa tehä mitään.Pakko valittaa!!!!

Olin viikonlopun siel lomalla :) Ja oli mukavaa! Hotellissa oli ihan siedettävät lämpötilat,sitten kun tulin kotiin niin huh,huh!Pitäs siirtyä vissiin ulos sieltä tuntuu kuitenkin tulevan vähän viileämpää ilmaa kun aukasin just ikkunan.Täällä on kauheesti ampiaisia,ja meillä ei ole tuuletus ikkunoissa viel minkäänlaisia verkkoja niin heti ne työntyy sisään kun aukaisee ikkunan.Ois pitäny älytä talopaketin oton yhteydessä vaatia ikkunoihin suoraan tehtaalta verkot!

Tänään ollu niiiiin velttopäivä että...

Mulla ei kyllä ole supistelu juurikaan,muuta kun välillä maha menee kovaks.Kokeilkaapa te joilla supistelee jo kovasti ja haluaisitte synnyttää,semmosta konstia et pyöritelkää nänninpäitä!! :) Multa viimeks osastolla ajettiin ns.niple käyrä,ja synnytys lähti sillä vauhtiin ja eikun saliin! Esikoiselta yliaikais kontrollissa tehtiin sama mutta sillon ei tullu supistuksen supistusta! Äsken kun pötköttelin tuolla sängyllä kokeilin taas varsin,niin jonkun aikaa pyöriteltyäni tuli supistus,mutta ei kuiteskaan kipeä.Se pyörittely saa oksitosiinit liikkeelle :) Mutta varokaa,mulla oli tosi vauhdikas se synnytys sillon viimeks.Supparit alko niin kipeinä et en voinu maata siinä käyrällä,pakko oli pompata ylös...

Rintojen tihkuminen:Mulla on vaihdellu eri raskauksissa tosi paljon.Osalta ei mitään,niin ei tälläkään kertaa.Osalta taas menny melkein paketti liivinsuojia jo raskaus aikana!

Seksi:Jotenkin nyt ei taas kiinnosta,mutta täytyy ottaa sitten kuuri päälle kunhan alkaa olla viikkoja kunnolla.

Sairaalakassi:En ole vielä pakannut.Vois kait sen tietty laittaa,jos vaikka osastolle joutuu,ei tarvi miehellä kaikkea tuotattaa.Sais vain aikaseks...

Mitenhän veljen vaimolla menee,tänään synnytys käynnistetty...Jospa se käynnistyis,et ei montaa päivää tarttis rassata.

Joo,tää istua löhöttäminen ei oikeen ole meidänkään vauvan mieleen,vaan yrittää möngertää lisätilaa itellensä.

Kukahan se tunsikaan ittensä huonoks äitiks kun oli negatiivisia ajatuksia,älä huoli,se on aivan luonnollista.Uskon et kun se vauva syntyy,ajatuksesi muuttuu,luonto hoitaa homman!Samoin sekin on jännä miten luonto hoitaa synnytyspelkoakin.Kun viikkoja alkaa olla olo käy niin tukalaks et sen ois valmis vaikka heti vaihtaan synnytystuskiin,vaikka sitä kuinka pelkäiskin...

Tällaisia löpinöit tällä mammalla nyt.Mamma tais jäädä vähän löhövaihe päälle viikonlopun lomalta,joten ei jaksas ja huvittas kuin maata...

Tällä viikolla tulee varmasti uusia keiju-vauvoja maailmaan,jäämme odottelemaan... :)

syksynmarjatar 35+5

Vierailija
26/35 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on niin jännää tää loppu aika,että :) kun periaattees ihan koska vaan,kuka vaan,voipi alkaa synnyttelemään.ei siihen mitään ennakkomerkkejä tarvita eikä ees kypsää tilannetta.Minäkin oon nelosen ja vitosen synnyttäny sillee,et he laskeutu vasta synnytyssalissa,ei ollu kumpikaa " pää jalkojen välissä" viikko tolkulla.Joten en nytkään masennu vaikka vauvan pää ei oo lähelläkään lähtökuoppaa.No rt:ssä toki muttei laskeutunu,kiinnittymisestä ny puhumattakaan.

Polilla olin minäkin tänään,sovittu kontrolli sokereiden ja vauvan koon puitteis.Insuliini nostettiin aamusta,muuten ok.Vauvalla on kaikki hyvin,huvittaa vaan että mä teen taas ennätykseni toisinpäin:saan luultavasti pienimmän vauvani-ekan alle 4 kiloisen :) tän hetkinen pa 3,1 kiloo,sama pa oli edellisellä vauvalla jo 34+5(siis 2vk aiemmin) ja hänestä tuli 4070g ku synty 39+3 Mutta siis kaikki oli niin hyvin kuin olla voi,äidinkin olo oli hyvä,vaikka yö meni taas punaselle ristille,koska heräilin vähän väliä,milloin vessaan,milloin supistukseen.

Tuota vessassa käyntiä onkin muuten saanu nyt harrastaa viikonlopusta lähtien.En tiiä liittyykö se samaan asiaan,että mahaa jomottelee paljon,mutta koko raskauden aikana ei oo tarvinu vessassa juosta.Mitään tulehdukseenkaan viittaavaa ei ollu pissassa.Mielenkiintoista.

Supistuksista.No onhan niitä mutta ei kipeitä,pahimmillaan puristaa vaan ilman pihalle kylkikaarista :)

Seksi.Mitä se on?EVVK.Joka kerran kun puuhaillaan,seuraa ainakin 2pv.n kutina ja kun mulla on ollu jo tän raskauden aikana jo muutama hiiva,niin ei iske.

Maito.Meillä se löytyy onneks ihan tölkistä vaan :) mulla ei oo koskaan tihkunu maitoa ennen kun se on noussu ja hyvä niin.Ei tihku nytkään.

Pienempien hoitojärjestelyjä koitettiin miettii tässä eräs pv,mutta ei mitään havaintoo.Jotenkin kai elän taas siinä uskossa että tää käynnistetään kuitenkin.1.9 on seuraava poli,jolloin keskustellaan asiasta vakavasti,tehdään sisätutkimus jne.Silloin viikot 38+5.Siis miten tää aika matelee näin????Huh heijaa.

Femmis ja Pikkarainen 36+6

Vierailija
27/35 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Tänään kävin sitten siellä synnytystapa-arviossa. Sain odotella n. 40 min. ennen kun pääsin lääkärin luo. Lääkäri katsoi aluksi papereitani ja sitten alkoi puhua, että normaali synnytys olisi kuitenkin parempi, ettei lähtisi sektiota suosittelemaan. Sektiossa on kuitenkin monen kertaiset riskit.

No, vauvan pää oli jo tosi alhaalla kohdun suu oli auki 3 cm (ihme!) ja kanavaa jäljellä muistaakseni 2 cm. Lääkäri sanoi, että vauva oli jo lähtöasemissa. Mutta saattaa vielä kestää... tai sitten ei. Sain kolmen viikon päähän vielä kontrolliajan jos vauva ei ole sitä ennen syntynyt. Sanoi, että voivat sitten käynnistää synnytyksen jos paikat on kovin kipeä, siis viikkoa ennen la:aa. Ja sain tämän viikon torstaille vielä synnytyskeskusteluajan.

Sitä vaan mietin, että kun heillä on tiedossa minun virtsankarkailu, niin miten pystyn synnyttämään normaalisti jos aina ponnistaessa lirahtaa?? Katetriko?

Nyt täytyy mennä syömään, mutta tässäpä tärkeimmät.

T.Rose74 rv 36+2

Vierailija
28/35 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään oli lääkäri, kaikki ok ja vauvan pää tuntui kädelle kuulemma. eli ylösalaisin ollaan siellä. huh :)

jos se pää siellä jo tuntuu, se vissiin tarkoittaa että on laskeutunut..? en näistä oikein tiiä.

hemoglobiinini on oiva 137, on noista vitamiineista vissiin joku hyöty.

paino noussut 200g tällä kertaa viikossa. yhteensä nyt sen kymmenen kiloa.

huomenna aamulla u l t r a , siinä katotaan onko vauva kasvanu kovasti vai pitänyt hoikan linjansa. ihan mielenkiintoista kuulla myös pysyykö lääkärin edellisessä ultrassa tekemä sukupuoliarvio samana.. :)

m a i t o a tihkunut mulla jo loppukeväästä.. aloin tuossa aiemmin käyttää imetyspaitaa yöllä, ja nyt myös liivinsuojia, se maito on todella sotkuista ja kuivuu inhottavaksi iholle ja vaatteisiin. :( olen tosi huono nukkumaan vaatteet päällä, mutta on siihen vähitellen tottunut, ja pakko totuttautua kuitenkin niin nyt on hyvä aloittaa.

4 viikkoa laskettuun aikaan. ihan ok olo. nyt on alkanut tuntua hieman masentuneemmalta, mutta kai tässä reippaina pysytään..

hanna rv. 35+6

Vierailija
29/35 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme tänään äitipolilla kontrollissa tsekkaamassa vauvan tarjonnan. Vaavi on pää alaspäin, kokonaan laskeutunut ja kiinnittynyt ihan alas!!!!!!! Voisikohan enteillä, että synnytys olisi jo lähellä? Kokemuksia?

Saisi kyllä jotain tapahtua, kätilön painoarvio oli nääs 3,8 kg. Eli ei kyllä minun puolestani tarvitsisi enää kasvaa :) Lapsivesitestikin tehtiin, mutta ainakaan nyt ei emättimessä lapsivettä ollut. Mitä lie eilenillalla tiputellut... Tosin kätilö sanoi, ettei se lapsivesikään ole poissuljettu vaihtoehto, vaikkei sitä nyt tullutkaan.

Tällaista. Jännittää. Mutta siis: enteileekö kiinnittyminen (uudelleensynnyttäjällä) synnytystä lähipäiville / -viikoille? Vai korreloivatko nuo mitenkään keskenään? Viime viikollahan minulla oli kohdunsuu sormelle auki, paikat pehmenneet ja kanava 2,5 cm eli hiukan lyhentynyt. Nyt ei sisätutkimusta tehty.

Äitipoliterkuin, mytty rv 37+4

Vierailija
30/35 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean monilla syyskeijuilla tuntuu olevan jo kunnon supistuksia, mutta ei vaan mulla. Tunnen itseni ihan oudoksi tässä porukassa, kun viikkoja jo 38+1 (ja viidettä odotan), muttei kipeitä suppareita ole. No olisko siitä 2 vk, kun silloin viikonloppuna supisteli aika säännöllisesti, mutta sitten ei sen jälkeen muuta kuin yksittäisiä suppareita. Mutta ei nekään saaneet kohdunsuulla mitään aikaan eli paikat on visusti kiinni. Toisaalta ei sekään ole tietenkään kivaa, että niitä kipeitä suppareita pitkään on ja öitäkin voi joutua niitten takia valvomaan. Silti tuntuu, että olen tällainen tylsä tapaus, kun ei MITÄÄN jännää kerrottavaa :-/. Silloin tuntuu aika kipeältä, kun vauva oikein möyrii ja venyttää itseään masussa ja joskus kun kävelen tai lähden liikkeelle (no silloinkin voi olla kyse juuri siitä vauvan möyrinnästä). Eli olen tällainen tylsä tapaus ;-) (hieman olen siis kateellinen, kun melkein kaikilla muilla on kipeitä ja säännöllisiä supistuksia).

Kauhean monilla tuntuu myös maitoa jo tulevan. Mulla ei tule sitäkään eikä ole myöskään aiemmissakaan tullut. No, kokeilin kyllä tässä yhtenä iltana ja puristelin, niin pikkuisen ilmestyi nänninpäähän kosteutta.

No, ei kai se auta kuin lueskella teidän muiden jännittävistä hetkistä. Kaipa minä sitten 18.9. pääsen lopulta käynnistykseen 2 vk yliaikaisena. Eihän siihen kuitenkaan ole enää kuin vajaa kuukausi ;-).

Eiköhän niitä syyskeijujen vauvauutisia ala kohta taas tipahdella :-).

neronja rv 38+1

Vierailija
31/35 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä toinen jota ei supistele. Just miehelle juttelin et miksiköhän mua ei supistele kun niin monia supistelee. Mulla oli viime viikolla yhtenä iltana kävelylenkin jälkeen vähän kipeämpiä suppareita jonkin aikaa. Sen jälkeen on ollut vaan sellaisia että maha menee pinkeäksi, mutta ei muuta. Toisaalta olen kade, mutta kun aloin tarkemmin ajattelemaan asiaa niin olenkin tyytyväinen. Mulla menisi hermo jos vähän väliä supistelisi ja miettisin joko nyt lähdetään synnyttämään. Eli mulle parempi sittenkin näin. Toivotaan et sitten kun ne kipeät supparit tulee niin sitten vaavi kanssa syntyy :)

Mähän olen kärähtänyt sokereista eli olen ruokavaliolla. Nyt on kyllä todellisia vaikeuksia pitää ruokavaliota yllä. Ei millään jaksaisi enää. Karkkia tekee mieli ihan koko ajan. Tai jotain naposteltavaa.

Hirvee savun haju oli tänään kun kävin ulkona tossa puoliviiden aikaan. Mä luulin että jossain lähellä palaa, mutta ei se olikin taas niitä venäjältä tulevia savuja. Mulla alkoi pää pikkasen jomottamaan. Väkisinkin tuli mieleen et mitäköhän noi savut tekee vauvalle.

rv 38+0

Vierailija
32/35 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime yönä nimittäin..Viiden aikaan aamuyöstä aloin hädissäni pakkaamaan sairaalakassia valmiiksi,kun olen sitä vain siirtänyt ja ajatellut että ehtiihän sitä myöhemminkin..No yöllä tuli sellainen jättisupistus että ajattelin että nyt se on menoa..supistus jotenkin jäi " päälle" eli jatkui vaikka kuinka kauan kipeänä vasemmalla puolella mahaa...Outo tuntemus,en muista tuollaista olleen aikaisemmin muissa raskauksissa.No uni on tullut sitten jossain vaiheessa kuitenkin,ja voi miten olin pettynyt aamulla kun kuopus kiskoi mua hereille...eli vain yksi ja ainoa,mutta todella kipeä suppari yöllä...Väärä hälytys siis...

No tulipa se kassi kuitenkin pakattua valmiiksi,ja aamulla sitä vielä tarkistelin että olinko sinne varmasti kaiken tarpeellisen muistanut pakata...Koko päivä on mennyt ilman yhtään supistusta,ja olo on tympääntynyt...saisi jo tulla sieltä!Poskiontelo-ja keuhkoputkentulehdukset tässä loppuraskaudessa on yleensä ollut riesana,niin nytkin,ja tiedän entuudestaan että olo helpottaa heti kun vauva on syntynyt.

No,jospa ensi yönä sitten..ostelin jo kaupastakin sellaista sapuskaa että on iskän helppo lapsille sitten laittaa jos lähtö tulee yöllä.Ja parempia kouluvaatteita ja kerhovaatteitakin jo katselin näytille kaapista..ettei aivan kaikkein kuluneimmissa vaatteissa ukko niitä matkaan laita...

mutta nyt iltapalan laittoon,kaksi lapsista on vielä lenkillä koirankanssa,kaksi leikkii sulassa sovussa dubloilla.On hetki aikaa ollut hengähtää tässä koneen ääressä!Ihanaa!

unelias ja ujo rv36+3

Vierailija
33/35 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli taas neuvola ja kaikki oli kunnossa.

Rv38+5

Painon muutos: 0g (pysynyt samana kuin viimeksi, kokonaisuudessaan

noussut 8kg)

Verenpaine: 112/74

Pissa puhdas

Hemoglobiini: 114 (pitää muistaa rautaa syödä)

sf-mitta: 33cm

Tarjonta: RT2

Syke 124+

Liikkeet:+

Th kokeili monesti onko vauva laskeutunut/kiinnittynyt ja ei taida

ihan vielä olla. Sanoi että se on ihan siinä ja siinä.

Olo on kamala. Mulle tulee tietokoneella istumisesta paha olo. Koko ajan on hiki. Supistuksia tulee tosi usein, mutta ei selllaisia kunnollisia oo tänään tullut kuin muutama. Kypsyttää tää raskaana olo. Miehellekkin tulee vaan valitettua. Ja huomaan koko ajan puhuvani vaan että syntyispä vauva jo jne.

Seksiä ollaan aika vähän koko raskauden aikana harrastettu. Mulla ei oo yhtään haluja olla. Nyt pitää seksiä enemmän harrastaa jos vaikka se edesauttais synnytyksen käynnistymistä.

Tuntuu että tää raskaus aika on mennyt yhdessä hujauksessa. Mutta nyt ei tunnu aika millään kuluvan.

Mitähän muuta pitikään kirjoittaa. Ei taas muista.

Öttis, poitsu kohta 1v11kk ja masuasukki rv38+5

Vierailija
34/35 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älähän nyt neronja yhtään masentele. Saman kaavan mukaan mennään täälläkin. Supistelee kyllä kivuttomasti, mutta en edes kiinnitä niihin huomiota, kun on siis vain masun kovettumista. Ja jos kipua tuntuu, minullakin se johtuu vauvan mielettömistä venyttelyistä. Aikaisemminkaan ei ole ollut kivuliaita suppareita ennen kuin synnytys alkoi. Ja kun se alkoi ei siitä voinut erehtyä, että nyt on tosi kyseessä. Minulle on kolmas siis tulossa (neljäs raskaus tosin).

Samoin on tuon maidon tihkumisen laita: ei tipan tippaa nyt eikä aikaisemmissa raskauksissa. Sellainen maidon nousun tunne on kyllä tässä raskaudessa välillä tullut.

Mutta eipä tässä tänään muuta, pitää mennä elokuvaa katsomaan eli makuulle taas vaihteeksi istumisen jälkeen. Odottelen kovasti keskiviikon lääkärikäyntiä, koska utelias olen minäkin tietämään, mitä tuolla alapäässä on tapahtunut vai onko mitään.

fullmoon 37 tasan

Vierailija
35/35 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kiva lukea, että muitakin " supistelemattomia" on :-). Mulla nuo synnytysten käynnistymiset on menneet silleen, että esikosta käynnistyi vesien tihkumisella rv41. Kakkosen aikaan supisteli kunnolla jo pari viikkoa ennen la:ta, mutta käynnistyi sitten lopulta niillä " oikeilla" supistuksilla rv42. Kolmosesta ja nelosestakin supisteli jo hyvissä ajoin ennen synnytystä ja kohdun sisäsuu avautui muutaman sentin, mutta käynnistää piti kuitenkin rv 42 molemmat.

Eipä tässä auta kuin yrittää olla kärsivällinen ja odottaa. Harmillista, että nyt meinaa närästys tulla riesaksi. Siltä(kin) osin tämä raskaus on mennyt tosi hyvin, mutta viime yönä oli eka kerta, kun heräsin närästyskipuun. Ensin otin rennien, mutta sitten ajattelin, että mahtaakohan tuo auttaa, kun sen verran sattui ylämahaan ja -selkään. Niinpä kävin juomassa vielä rasvatonta maitoa ja kipu oli poissa. Tämä vinkkinä muillekin, jos närästyksen kanssa ongelmia, että kannattaa kokeilla myös rasvatonta maitoa. Nyt vähän jännittää, että alkaako koskea myös ensi yönä, kun nyt jo vähän tuntuu tuossa ylämahassa renniestä huolimatta. Alkaa epäilyttää, ettei retaferit käy enää mahalleni. Äsken nimittäin otin yhden ja viime yönä vessareissulla otin myös (eli sen jälkeen alkoi närästää). Mieluummin lopetan nuo rautatabletit kuin että alan kärsiä tästä närästyksestä :-/.

neronja rv 38+1