Onko siellä, missä olet, valtavasti hyttysiä?
Muistuupa mieleen muutaman viikon takainen aloitus AV:lla, jossa hyttystutkija kertoi, että on luvassa kova hyttyskesä. Oon asunut tässä paikassa 13 vuotta, eikä koskaan ole ollut tällaista määrää hyttysiä. Aivan älytöntä, meinaa yöunet mennä.
Kommentit (26)
On, aivan sairaasti! Kävin äsken koiran kanssa nopealla aamulenkillä, ja sillä välin koko päänahka ja niska on syöty _täysin_!
Asun maalla, enkä ole nähnyt vielä ensimmäistäkään hyttystä. Kyllä noita yleensä on ihan riittävästi ollut. 🦟
Meillä on mökillä mosquito magnet. Siellä on hyttysiä enemmän kuin viime kesänä.
Pohjois-Savo, järvi lähellä. Meillä on satanut toukokuussa paljon ja nyt sitten on PALJON hyttysiä. Tyyntä keliä on piisannut, lenkille ei voi mennä jollei holvaa myrkkyjä iholleen.
Tule jo tuuli!!
Vierailija kirjoitti:
Missä ap ja kakkonen ovat?
Etelä-Pohjanmaalla. Tämä hyttysinvaasio tuli yhtenä päivänä. Edellisenä iltana ei ollut hyttysiä, sitten yhtenä iltana oli, kun tuuletin kylppärin ikkunasta. Siinä ei siis ole hyttysverkkoa, kun ei ole koskaan tarvittu. Muutama hyttynen on saattanut tulla, muttta ei tällaista määrää.
Ap
Ei ole valtwvasti, mutta on enemmän kuin noin 10 edellisenä kesänä
Pirkanmaalla on.
Maaseudulla ja kaupungissa.
Yli kymmenen kutiavaa kohtaa viikossa tullut.
Mulle ei onneksi tule paukamia, koska olen lapsena siedättynyt, mutta lapsille tulee. Onneksi kortisoni ja allergialääke auttavat kutinaan.
Ap
Melko paljon. Ehkä enemmän kuin keskivertokesänä.
Etelä-Karjala
Outoa, mutta Turussa ei ole hyttysiä. En tiedä mistä johtuu, mutta kesässä törmää ehkä viiteen.
Vierailija kirjoitti:
Outoa, mutta Turussa ei ole hyttysiä. En tiedä mistä johtuu, mutta kesässä törmää ehkä viiteen.
Kaupungeissa noin ylipäätään on vähemmän hyttysiä kuin maaseudulla, kun on vähemmän paikkoja niiden lisääntyä. Mutta on toki kaupungeissakin. Mulla ei tosiaan nouse normaalisti paukamia hyttysistä, mutta kerran parikymmentä vuotta sitten sain Helsingin Vanhankaupunginlahdella ihan älyttömät paukurat, kun olin katsomassa kesäteatteria.
Ap
Ei niitä nyt valtavasti ole, mutta kallioisella mökkitontillani on vähän tavallista enemmän näitä alkukesän hyttysiä. Yleensä hyttyset pysyvät sivummalla olevassa kosteammassa laaksossa.
Asun keskustassa, luojan kiitos. En ymmärrä miten Lapissa ihmiset pystyvät elämään kesällä, joskus olen sen kokenut ja huhhuh.
Päivä päivältä on enemmän, hyi helkkari lähdin äsken siemenpussien kanssa ulos kasvimaata tekemään... No eipä viitsinyt. Pitänee yöllä mennä että kestää olla paksut vaatteet päällä ja myrkyt tietysti... Ehkä pitäisi nuo pajupusikot tuosta vierestä kaataa niin eivät ehkä niin viihtyisi.
On ihan hirveästi. Tänään kun on ollut lämmintä niin ei niin paljoa kuin parina viime päivinä. Järvenranta Pirkanmaa.
En ole nähnyt vielä ainuttakaan.