**LOKAKUISET Maanantaipinoon**
Kommentit (27)
Erittäin väsyttävän viikonlopun jälkeen pakko alkaa palailemaan arkeen. Elämä jatkuu, vaikka joillakin se välillä tuntuukin pysähtyvän.
Kiitos kaikille, jotka olitte minua " muistaneet" . Tässä on edessä vielä raskas syksy monellakin tapaa, mutta onneksi, ONNEKSI myös ihania ja iloisia asioita on tapahtumassa, kuten tämä meidän ja monen muun tutun vauvan syntymä jne. Mutta siis, tiedossa tälle vuodelle vielä monet ristiäiset ja varmasti parit hautajaisetkin.. eli yhtä tunteiden vuoristorataa.
Hurjalta tuntuu ajatella, että joillakin on enää n. 6 vkoa laskettuun aikaan... sehän menee ihan hetkessä :D Tai no, meniskin.. mutta siis pian kuitenkin.
(.) Olen aivan väsynyt, poikki ja nuutunut, mutta vauva masussa ei anna asian häiritä vaan liikkuu entiseen tapaan. Eilen kävelin 2 reissua ja toisella kertaa supisteli TOSI paljon, piti taapertaa ihan ihan hitaasti. No, huolestunut en ole kun 2 viime raskaudessa niitä suppareita oli jo paljon aiemmin ja paljon enemmän ja ihan valmiit ihmislapset sieltä molemmilla kerroilla syntyi.
LIITOSKIVUISTA: Olen tässä parin kaverin kans jutellut ja tuntuu, että ne ois yleisempiä ja pahempia tyttöä odottaessa!? Onkohan muut huomanneet saman?? Nehän kuitenki kai jotenkin liittyy hormoneihin, joten voisko tosiaan olla vaikutusta? Mulla esikoiselta ei ollut ollenkaan, tyttöjä odottaessa oli helvetilliset ja nyt taas ei oo kuin ihan pari kertaa pikkasen juilinut. Samoin on ainakin 2 kaverillani, joilla on molempia sukupuolia; heilläkin poikien raskaudet olleet ns. kivuttomampia ja tytöiltä kamalat liitoskivut. Olis kiva kuulla ns laajempaa otantaa tästä asiasta, joten kertokaapa miten teillä :)
Kuopus ölähtelee tuolla sängyssään, täytyy lähteä aamutoimiin. Ja koululainenki pitäs herättää kohta..
Mukavaa maanantaipäivää kaikille lokamasuille!
T. Mianni 31+2
Ei mennyt tämäkään yö yhtään sen paremmin, päinvastoin ja siksi olen jo nyt hereillä :( Nukkumaan mennessäni laitoin niskatuen, idealsiteet kumpaankin ranteeseen sekä otin parasetamolin-TURHAA KAIKKI:( En jaksanut enää pyöriä tuskissani näitten sormieni kanssa. Nukuin pari tuntia, heräsin...siirryin nojatuoliin pariksi tunniksi.Istuma-asennossa koitin saada nukuttua, mutta en saanut nukuttua...Vauva melskasi aivan täysillä masussa...pari tuntia meni kyllä siinäkin...sitte ylös ja sohvalle alakertaan..menin tuohon pienemmälle sohvalle ja jalat roikkuivat osittain sohvan ulkopuolella, joten alkoi vetää suonta molemmista pohkeista...siirryin toisella sohvalle ja hetkeksi nukahdin, kunnes heräsin taas:( Seiskalta päätin, että NYT TÄÄ LOPPUU ja nousin ylös!!!!!!! Yritän ottaa " rennosti" , mutta ei ollu tänäkään yönä itku kaukana;( Toivottavasti en ole rättiväsynyt sitten, kun vauva syntyy...Pitää koittaa kai ruveta nukkumaan päivisinkin aina tunti silloin tällöin.
Tosiaan täälläkin menossa tuo 35. raskausviikko, jeee :) Eilen sain kannella tulevaa kummipoikaa, ikää noin 7 viikkoa. Jotenkin tuntui hassulta, että kohta sylissä on ihan OMA pikkuinen!! Oih:)
Täällä taas sateinen päivä tulossa. Eilen oli TOSI kuuma, kunnes sitten seiskan aikoihin alkoi sataa vettä!! Kivasti ilma raikastui kertaheitolla.
Tällä viikolla ei mitään ihmeempää ohjelmaa, tänään menen siskon luokse jatkamaan tätä hiustenpidennystä-jäi kesken viime viikolla. Neuvolakin on vasta viikon päästä tiistaina...samana päivänä on synnytysvalmennus.
Eipäs tässä nyt muuta...sormet ovat taas totaalisesti tulessa eli romaaneita ei pysty enää kirjottamaan :) :(
Oikein MUKAVAA ALKANUTTA VIIKKOA KAIKILLE LOKAMASUILLE!!!!!
Toivottelevat: Je_Ni & energinen Pikku-Isäntä 34+1
Ihan harmaa päivä tulossa.
Jokohan tämä jo nyt tässä vaiheessa alkaa olla pelkkää valivali-juttua..Oon lueskellut tuossa elokuisten juttuja ja ai että tulee omat loppuajat mieleen...Se on ihan tuskaa!!
Miannille: Voimia kovasti raskaassa surussa. Illalla kävin lukemassa viikonlopun pinoja ja voi kamala mitä teillä lähipiirissä tapahtunut? =(
Maailman kamalin asia.
Illalla ihmettelin kun alkoi sormia ja jalkoja särkemään..Köllöttelin tässä sohvalla ja tajusin, että mun sormet ja jalat on IHAN turvoksissa..Sormukset oli tehnyt hirveät kipeät rannut sormiin, oli pakko ottaa ne pois..Supistuksia tulee paljon.
Onko kellään sellaista lämmitettävää kaurapussia?
Onko siitä apua ollut? Mulla kun on päivittäin useaan otteeseen niitä menkkasärkyjä tuolla ihan alavatsallla, josta se menee tuonne alas reisiin asti niin siinä voisin käyttää sitä jos se auttais..
Liiiian pitkä aika vielä odottaa...Oon jo ihan väsy kun sattuu koko ajan
:(
Toivottavasti teillä muilla menee paremmin ja anteeksi valivaliviesti.
Lähdetään pojan kanssa mummolaan kun mies menee päivävuoroon..
Mukavaa päivää!
Camelot 31+4
Mulla kanssa viime yö ihan p...stä. Menin taas hyvissä ajoin nukkumaan (ennen ko 23) ja joskus yhden aikaa siirryin sohvalle, kun oli niin tuskaista nukkuminen sängyssä. Tai siis " nukkuminen" . Mulla on tullut taas viime raskauden öinen ongelma kehiin eli en saa nukuttua koska vatsa painaa ikävästi kylkiasennossa-ja muita nukkumisasentojahan ei nyt ole valittavana. Hetkeksi torkahdin vissiin selälläni mutta heräsin pian painajaiseen, jossa äitini jäi juuri bussin alle:( Ongelma on se, että vatsa ikäänkuin painaa patjaa vasten niin että tosissaan sattuu (eikä yhtään helpota, että vauva vielä potkii/möyrii vastaan) ja toiselta reunalta maha taasen " roikkuu" niin että tuntuu repeävän ihan just liitoksistaan. Yritin asentaa kaiken kokoista tyynyä vatsan ja patjan väliin mutta kaikki vain painoivat kipeästi. Lopulta luovutin ja siirryin sohvalle =pehmeämmälle ja kas, uni tulikin hetkessä ja nukuin kuin tukki kunnes nahkavekkari herätti vähän ennen seiskaa. Näinköhän tässä saa nukkua sohvalle seuraavat noin kahdeksan viikkoa?
MIANNIn teoria tytöistä+liitoskivuista on ainakin mun pakko ikävä kyllä tyrmätä. Mulla ei esikoisesta ollut niitä lainkaan, olen tulkinnut sen jouhtuneen siitä, että tämä oli vähintään viimeiset 10 viikkoa perätilassa (istui). Sen sijaan tällä kertaa, kun vauva ainakin toistaiseksi on raivotarjonassa, liitoskivut ovat tulleet mullekin tutuiksi, ikävä kyllä.
Meillä päin ei ole satanut juurikaan koko kesänä, taisi olla perjantaina kun muutamaan kertaan ripsautti vähän, mutta mitään se ei vielä kastellut kunnolla. Ja sama näyttää jatkuvan tänään. Kyllä on uskomaton kesä, kolmatta kuukautta lähestulkoon hellettä joka päivä eikä sada juuri koskaan:o
Odottelen edelleen Kättärilta kutsua siihen painoarvioon. Yleensä on kaikki ultrakutsut tulleet ihan parissa päivässä, nyt on kohta mennyt jo viikko. Ja kiireellisyys on kuulemma tässä tapauksessa 1-7 päivää. Pitää kohta soitella neuvolaan ja varmistaa onko lähete edes lähtenyt, jos ei pian ala kuulua soittoa tai kirjettä.
Nyt päivän puuhiin, aamiainen menikin mukavasti tässä koneella:p
Lillis 32+4
Huomenna mullakin tulee 34 viikkoa täyteen ja viime raskaudessa sairaalasta sanottiin näihin aikoihin, että voi alkaa elää ihan normaalia elämää välittämättä supisteluista. Oltiinkin nyt viikonloppuna kaksi kertaa metsäretkellä, ihanaa oli! Tosin eilen olin aivan poikki, kun oli aika haasteellista maastoa, missä käveltiin. Suppareita tulee entiseen tahtiin, ei sen enempää.
Jenille kovasti tsemppihaleja tuon käsien puutumisen kanssa. Kyllä kuulostaa kamalalta, just toi ettei saa nukuttuakaan. Koita kestää!
Liitoskivuista ja sukupuolesta: Mä en usko tuohon Miannin teoriaan, koska mulla esikoinen on tyttö ja koko raskaudessa ei ollut liitoskipuja ollenkaan. Mä olen siitä onnellinen, etten vieläkään tiedä mitä liitoskivut ovat :) Noh, jokaisella on vaivansa...
Vauva potkii edelleen todella runsaasti. Mitään rauhoittumista ei ole havaittavissa. Ja viikonloppuna keksittiin nimetkin molemmille sukupuolille :) Tytön nimen kanssa oli hankaluuksia, kun naapurit antoivat nimeksi tytölleen sen, mitä me oltiin aiemmin suunniteltu. Mutta kyllähän nättejä nimiä maailmassa riittää.
Hyvää alkuviikkoa lokamassuille,
S-I ja Lumikukka 33+6
Ja tottahan se on, että loppua kohden harvemmin olo paranee. Säästetään miehiämme ja muuta lähipiiriä ja maristaan kaikki täällä=)
Mulla on sellainen KAURAPUSSI, lähinnä olen käyttänyt alaselän särkyä lievittämään ja satunnaisesti niska-hartiaseudun jomotuksiin. Joskus olen kokeillut alavatsankin kipuiluun, mutta en tykkää pitää sitä mahan päällä, kun se on aika painava.
Camelot kyseli lämmitettävästä kaurapussista: Mulla on sellainen ahkerassa käytössä. Mun mielestä auttaa ihanasti just särkyihin ja jomotuksiin. Käytän paljon takamusosastolla, kun mullahan tää istuminen aiheuttaa kipuja persukseen ja takareisiin. Mutta siis suosittelen kaurapussin hankintaa! Toimii myös hyvin imetyksen alkumetreillä pakkautuneisiin tisseihin ja siihen kipuun, kun maito nousee rintoihin.
Mutta nyt täytyy ryhtyä hommiin gradun kanssa... Lohdutushaleja vielä kaikille väsyneille lokamammoille!
Aivan ihanan pirteänä heräsin puoli seitsemän maissa loistavasti nukutun yön jälkeen!!! mökillä menikin taas monta yötä pyöriessä ja heräillessä, mutta nyt sai nukkua ihan koko yön. Kyllä se on kumma miten mieli on ihan toisenlainen hyvien unien jälkeen.
Kaksi vanhinta jo koulussa ja tänään olisi tuon meidän kuopuksen ensimmäinen kerhopäivä. Toinen on niin tohkeissaan lähdössä, reppu piti pakata jo tunti sitten ja muutenkin levotonta odottelua. Jännityksellä odotan miten se sinne jää, vai pitääkö mun jäädä myös. Mitenhän sitä saa puolitoista tuntia menemään ihan yksin! =)
Perjantaina kertoilin että vauva kääntyi oikeinpäin, kauheaa mylläämistä pitänyt koko viikonlopun ja nyt minusta tuntuu, että on poikittain! Tiedä sitten miten sinne meinaa oikein asettua. Vielähän tässä on monta viikkoa aikaa...
Oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!!!
neljäs 31+2
.. että sen pätkän aikana mitä viime yönä nukuin niin näin unta että synnytin POJAN joka oli yli 6 kg!!!!! Synnytys oli helppo silti eli poika vaan " solahti" ulos (varmaan menisikin niin jos kyseessä olis 6kg lapsi!!!).
Että huh huh.
Voi Je_Ni sua, kuulostaa kyllä aivan kauhealta nuo sinun yöt. Voimahali;)
Nazu
Mietin tässä jo ensi yötä, että mitä " poppaskonsteja" keksisin, muttei oikein tuu mitään järkevää mieleen :/
nazuhan se PIENEN pojan viime yönä pukkas maailmaan :D :D Mä kävin juuri katsomassa tuolta yheltä nettisivustolta näitä sikiön painonkehityskäyriä, että minkähän kokoinen tämä vaavi täällä masussa on ja sain tulokseksi reilu 1700g (alakäyrällä) - n. 3000g (yläkäyrällä) eli veikkaisin jotain paria kiloa pojan painoksi :) Aikamoinenhan tuo jo onpi!!
Tänään on kyl pakko ottaa päikkärit, ei auta mikään. Onneks yleensä sen ekan 2-4 tuntia saan nukutuksi ihan OK eli tuo puutuminen ei niinkään häiritse päikkäreitä...luultavasti ainakin näin, en ole vähään aikaan päikkäreitä nukkunut:)
Nyt varmaan tarvis alkaa jotain touhuumaankin......Isäntäkin jo lähti parturiin.
Palaillaan!
T. Je_Ni
Huonosti nukuttu yö myös täällä takana. Mulla ei juuri mitään vaivoja öisin, muuten vaan ei välillä Nukku-Masa tule kylään. Ja on niin hikikin! Mutta onneks ei ole joka öistä. Jaksuja Je_nille ja muille.
Meillä isommat jo koulussa ja kohta pitäis mennä kuopuksen 5 v. kanssa hammaslääkäriin röntgeniin. Meinaavat häneltäkin hyvissä ajoin oikoa ristipurennan. Meillä kahdella isommalla ollut myös härveleitä suussa ja uskon (tiedän) että oikominen ei jää vähiin meidän perheessä. Itsellä aikamoiset hoidot takana ja leuan pienennysleikkauskin jopa. Kunpa pääsisivät vähemmällä! Huonot geenit..? Iltapäivällä esikoisellakin taas sinne aika joten kävelyä mulla riittää taas tänään.
Eilen ei onneks suppaillu juurikaan. Lauantaina meinasin jo soittaa synnärille kun oli ihan jatkuvaa supistelua. Saa nähdä, miten tänään sitten.
Mukavaa & aurinkoista päivää lokamassuille!
Sanna ja baby 32+6
viikonlopun pidin hiljaiseloa, koska en päässyt koneelle.
perjantaina siis oltiin miehen kaa siellä sairaalassa ultrassa tosta raskaushepatoosi-epäilystä. ensin olin käyrässä n.20-30min. siinä näkyi vauvan syke, liikkeet ja minun supistukset. yksi tuli tuona aikana. kätilö sanoi että tämähän on kuin oppikirjasta, niin hienot käyrät vauvasta eli vauvalla siis kaikki hyvin. sitten odoteltiin lääkäriin pääsyä...lääkäri ultrasi ja saatiin pikkusen paino selville. 1,9kg. maksa-arvot olivat vähän koholla mutta ei mitenkään hälyttävästi, kuulemma. vielä odotamme sappihappotuloksia. menee varmaan vielä muutama päivä. antoi kutinaan ataraxia, tablettina. otan illalla et saan yöt nukuttua. tuo on kolmiolääke, joten väsyttää mua ainakin ihan hirveesti. jos sappiarvot koholla alotetaan lääkitys ja seuranta ja sit jossain vaiheessa todennäkösesti käynnistetään. soittavat kun tulokset tullut ja menen sitten uudestaan äitipolille. 5 h olimme siellä !!!!!!
siellä näki jos minkälaista tapausta. yksi pariskunta lähti synnytyssaliin, kovat oli naisen tuskat siinä odotushuoneessa. kaksi pariskuntaa odottivat käynnistystä ja muutama muu oli vain kontrollissa supistusten takia. mutta näki ainakin mitä se sit voi olla itelläkin kohta ;)
tänään olin sitten vielä keskusneuvolassa ultrassa, tuosta vauvan koosta. neuvolalääkäri siis laittoi lähetteen viime vkolla, kun oli koosta huolissaan. tämä hoitaja sai saman painon kuin sairaalalääkäri eli 1,8-1,9kg ja viikko 34 siis menossa. sanoi että pienen pieni on tai että siron vauvan käyrillä menee, mutta kokoa seurataan. jos syntyy laskettuna aikana niin painoarvioksi sai n. 2,9kg. olen itse painanut tuon verran kun synnyin. ( 38 vkolla). eli pikkunen vaavi meille tulossa. tämä oli sama hoitaja kun rakenneultrassa ja kysyinkin sitten että vieläkö on sukupuoli pysynyt samana. pallit oli edelleen tallella ;)
kutinaa on edelleen ja kehottikin meneen päivystykseen jos pahenee. pääasia et yöt saisin nukuttua. kyllä viime yö oli vähän pyörimistä ja keskellä yötä otin toisen tabun kutinaan.
nyt pitää vielä seurata vauvan liikkeitä. eli 10 liikettä tunnissa.
normi neuvola olisi vielä tänään kolmelta.
MIANNILLE VOIMIA JA HALEJA !
ja KAIKILLE muillekin massuille jaksuja ;)
Hanna+masuasukki 33+2 ( tai 33+6...nämä vkot ultran mukaan, mutta lääkäri ei muuttanut laskettua-aikaa. itse menen mielessäni tuon LA 3.10 mukaan, vaikka menkkojen mukaan 7.10)
Miannille suruvalittelut näin ensiksi.
Ja hyvä että Hannalla oli kaikki ainakin nyt ihan ok.Lasketusta sen verran että mulla oli menkkojen ja ultran mukaan 10.10 la mutta jostain syystä laskivat kierron 28 mukaan eli papereissa se on 17.10.Pitää kuulemma heittää yli 12 vrk että muuttavat.
Omaan masuun ei mitään uutta,hyvin saan nukuttua ja supistellut ei ole enää pahemmin.
Huominen jännittää tosi paljon,eli se istukka kontrolliultra!Pidetään peukut pystyssä että on tullut pois kohdunsuulta.
Kohta saakin lähteä hakemaan esikoista eskarista
Wades & Natika 31+6
ei vaan saanut aikaiseksi aikaisemmin tulla koneelle kun pojan kanssa taas pelkkää huutoa koko aamu..
MIANNILLE osanotto suru-uutisesta!
viikonloppuna ei ehtinytkään koneelle kun oli niin paljon touhua ja eilen elisalla ei netti toiminut joten vähän ulkona kaikkien kuulumisista...
huonoja öitä tuntuu olevan kaikilla, täällä myös, liitoskipuja,paikat puutuu, kramppeja, piipillä juoksua, kohdunkasvukipu-vihlomisia.. niin ja tietty lapsikin heräilee kokoajan, ja tämä KUUMUUS! huh..
WADES, täällä pidetään peukkuja että istukka siirtynyt turvalliseen paikkaan pois kohdunsuulta! :)
HANNA: kiva kuulla että kaikki hyvin.. toivottavasti ei seuraavissakaan tuloksissa ole kummempaa häikkää..
mullakin on taas ruvennut jalat ja kädet kutisemaan,mutta luultavasti johtuu vaan tuosta ylenpalttisesta turvotuksesta.
sinäpä NAZU pienen vauvan oot unissas pyöräyttäny!! hih, oonkin monesti miettinyt että miten semmoisen ison vauvan saa ikinä ulos itsestään kun tuo norm. kolmepuolkilonenkin teki niin tiukkaa ja kipeää.. no toivottavasti ei tartte kokeilla ihan noin ison synnyttämistä! ;)
mulla alkaa olla todellisena vaivana nämä jalat!! en tiedä mistä johtuu enkä oikein edes osaa selittää mikä tämä juttu on mutta todella ikävää, jalat niinkun kauheessa paineessa kokoajan, istuminen ja seisominen ja hidas kävely ihan tuskaa.. en tiiä tekeekö tuo turvotus sellaisen tunteen vai mikä, ei ennen ole turvotus tuntunut muuta kun nilkoista alaspäin.. no tuntuu vähän niinkuin laittaisi sormeen aivan liian pienen sormuksen ja se puristaisi niin että veri ei kierrä ja sormi alkaisi punertaa ja pökkelöityä,hih,olipa outo kuvaus,mutta ehkä lähinnä tätä tunnetta! tosi kurjaa, kun ei oikeasti enää istumisesta ja seisomisesta meinaa tulla mitään, ei tule helppoja vikoista viikoista jos tämä tämmöisenä jatkuu.. no maanantaina taas neuvola niin pitää kysyä että onko ihan tervettä ja voiko jollain helpottaa...
täytyykin tästä lähteä jalkoja hetkeksi lepuuttamaan kun lapsi päiväunilla...
päivänjatkoja massuille!
fiikuna ja mytty rv 32+5
..melkein unohtui.. täällä vietetään tänään ekaa äitiyslomapäivää!!! :)
kyllä menee aika nopeaan! just vasta pähkäilin usean negatestin ja kaksi viikkoa myöhässä olevien mennkojen ja ekojen ultrien kanssa!! ;)
mammalomalainen fiikuna ja pikku mytty rv32+5
Vitsi että muakin väsyttää, jäi viime yön yöunet alle viiteen tuntiin, kun tein miehen apuna hänen viimeisiä koulutehtäviä yli yhteen ja sitten en saanut unta vähään aikaan. Mutta nyt on miehen tuo iso kurssi hoidettu pois ja alkaa MUN GRADUAIKA. Laskeskelin eilen ihan muka realistisesti, että kymmenessä päivässä ehdin :o :o
Katsotaan nyt, mutta panen kuitenkin spurtin päälle. IIRIS, ripitä mua sitten ylimalkaisuudesta 31.8., jos ei loppu edes häämötä? :)
Omaa valivalia ja ihmeellistä huolestumista:
Mua on jostain syystä alkanut kauheasti pelottaa että LAPSIVESI MENEE. Mitään reaalista syytä ei ole, esikoisesta lapsivesi meni vasta 12h supparien alkamisen jälkeen, kun olin käyrillä sairaalassa ja pari senttiä auennut. Mutta tämä kakkonen potkii niin älyttömän napakasti, että taitaa jännitys johtua siitä. Pari kertaa olisin voinut vannoa jo nyt, että lapsivesi meni, niin on tuntunut samalta, sellaiselta " potkaukselta" . Vähän kauhistellen olen noussut sitten aina seisomaan, mutta ei ole mitään valunut eli ei siellä mitään reikääkään ole tullut.
Onko jollain muulla samoja fiiliksiä?
Jotain muuta oli jollekin muulle asiaa, mutta en mä enää muista mitä. Niin NAZULLE piti eilisestä sanomani, että oikeassa olet, jaksaa siksi kun ei muutakaan voi! Varsinkin nuo firman asiat on sellasia, että ei niitä vaan _voi_ jättää lojumaan vaikka mieli tekisi. Akuuteimmat on pakko tehdä alta pois, kun palvelu on uutisluontoinen. Muuten kaikkoaa myös asiakkaat.
No mutta nyt mä laitan tuon muksun unille ja kaivan itselle esiin pari artikkelia, jotka sain tulostettua tänä aamuna.
Hyvää maanantaita kaikille!
Coe rv 31+1
Kyllä huomaa, että loppuraskautta elellään, kun yhdellä jos toisellakin on kaikennäköistä kremppaa. Voimia kaikille tasapuolisesti!
Galluppeja ei tainnut tälle päivälle ollakaan. Sellaista olisin itse halunnut kysyä, että millä rv:lla on teillä muilla synnytystapa-arvio? Itselläni on jo rv 34 ja mielestäni se on tosi aikaisin.
Mistä kannattaisi kaurapussi ostaa? Se kuuluu hankintalistalle. Sillä on sitten hyvä lämmittää vauvan sänkyäkin.
Omaa massua; vauva potkii paljon ja vaihtelee asentoa läses päivittäin. Itselläni on kanssa ollut pientä haastetta nukkumisen kanssa, kun toista rintaa särkee. Toivottavasti siihen ei nyt vielä tule mitään tulehdusta. Jostain syystä rinnanpäät ovat rikki, joten bakteerit pääsee helposti aiheuttamaan jonkun tulehduksen. Sama ongelma oli esikoista odottaessa.
Sellaista tähän päivään, mukavaa viikkoa!
K&T&pikku-pippuri rv 32+1
Anteeksi noin törkeä otsikko, mutta mä en kestä tätä mun perspuolta kun se tulee istumisesta ihan sikakipeäksi. Sattuu.... ja vielä reilu kolme tuntia pitää istua tässä koneella. Kunhan puolisen tuntia vielä jaksan, niin käyn pienellä ostosreissulla tuossa kahviossa ja haen colajuomaa piristykseksi.
Ja taas supistaa, auts! Mua kyllä pelottaa, että miten mä jaksan tehdä gradua vielä syyskuussakin kun jo nyt on näin vaikeeta. Tossa kun kävin lounaalla, niin tuli sellainen kipeä supistus, että olisin niin halunnut heittäytyä kontilleen huohottamaan, mutta en sitten kehdannut... Hih, olisin kyllä ollut huima näky!
Galluppiin: Ei ole tarjottu synnytystapa-arviota (ja tuskin tarjotaankaan), mutta viimeinen lääkärikäynti on ilmeisesti viikolla 36-37. Eikös siellä lääkäri kuitenkin tarkista, että lantio on tarpeeksi leveä yms?
Hienoa, että Hannalla on tehty tarvittavat tarkastukset sen hepatoosin suhteen! Koita jaksaa kutinaa! Mä kyllä luulin, että sut oli otettu osastolle, kun susta ei kuulunut mitään viikonloppuna. Hyvä näin!
Coe: On sulla haasteellinen aikataulu, täytyy myöntää! Tsemppiä! Mullahan ois nyt jo 64 sivua tekstiä, että tää mun systeemi leviää ihan käsiin. Apua! Suositus meillä on 70-100 sivua ja multa puuttuu vielä teoriakin ja lopputarkastelut kokonaan... Mulla on nyt sellainen asenne, että PERKELE mä sisulla teen tämän valmiiksi, vaikka lapsi roikkuisi jo tuossa jalkovälissä :) tai no, ainakin synnytyssuppareihin saakka mä väännän tätä työtä. Onneksi sä Coe olet olemassa, vertaistuki on kyllä enemmän kuin tarpeen!
S-I ja samat viikot edelleen
Mulle tuli mieleen tossa (keittiötä siivotessa :D Ennen kuin olin lukenutkaan viestiäsi) että ootteko ajatelleet kannettavan hankintaa, että tekisit makuuasennossa? Mähän olen tuon iskiaksen takia tehnyt töitä käytännössä koko kesän sohvalla maaten/istuen (sohvalla istuminen onnistuu, pöydän ääressä tulee iskias kipeäksi jo 10 min lounaan aikana!). Ei nimittäin onnistuisi multa mitenkään muuten hommien teko. Pari viikkoa sitten hankittiin myös langaton netti, kun oli " vähän" vaikeaa yrittää tehdä töitä kun 1,5 v repii koko ajan nettipiuhaa irti ja kiinni. Nyt voin sitten mennä häntä pakoon... :)
Ja hei, jos sulla meinaa räjähtää käsiin niin minä olen ihan toisessa päässä :) Mulla on tekstiä johdannossa sellaiset 10 sivua - meillä se on johdannon suosituspituus! Tai taitaa mulla hiukan mennä yli, mutta silti kaaaaukana ollaan. Metodeja en ole vielä kirjoittanut (ohjaajan mukaan käytännössä mä jäljennän ne jonkun muun gradusta, kun samaa tutkimusaineistoa käytetään, toki omat mittarit täytyy selostaa), tuloksista on koostunut varmaan 2-3 sivua, ne on vielä kirjoittamatta puhtaaksi ja taulukot tekemättä.
Meillä tuo kehityspsykan proffa eli graduohjaajani antoi suositusmitaksi kokonaisuudessaan 30 sivua! Eli aika paljon vähemmällä pääsen kuin sinä...!!!
Tuntuu muuten aika kyyniseltä kutsua tuota proffaa " ohjaajakseni" , kun olen häneltä koko gradun väsäysaikana saanut kaksi mailia ja kaksi noin minuutin tapaamista. Enemmän olen konsultoinut alaisiaan, ja heitäkin aika vähän.
Teettekö te muuten kypsyysnäytteen? Ts. kuuluuko se kaikkialla graduun? Meillä kuuluu, ja mullahan on siinä vähintäänkin mielenkiintoinen tilanne, kun syksyllä on kaksi mahdollisuutta tehdä se: 6.9. eli aivan liian aikaisin tai sitten 25.10. eli kolme päivää lasketun ajan jälkeen. 6.9. en ehdi enää vissiin edes ilmoittautuman... mun on vissiin pakko toivoa, että raskaus menee yli lasketun ajan ja pääsen sinne tekemään tenttiä. Tai en tiedä, voikohan kaksiviikkoisen vauvan kanssa mennä tenttisaliin? :)
No joo, mutta jos nyt niitä artikkeleita. Mun pitää siis vielä palata johdantoa korjaamaan, kun tulosanalyyseissa tuli esiin sellaisia seikkoja joihin en ollut alkup. johdannossa varautunut, ja nyt täytyy vähän selvitellä taustoja että mistähän se mahtaisi joutua.
Lähettelen jaksamissäteitä... sille perskannikalle :)
Coe
Tänään tuli sitten täyteen jo 34 eli 35.rv alkoi. Tuntuu tosi hienolta ja samalta alkaa jo todella jännittää tositoimiin pääsy.
(.) Eilen illalla olin siskon kanssa kävelylenkillä, kun äitimme oli esikoisen kanssa. Sisko kyseli kyllä koko ajan, että jaksanko vielä ja tuntuuko missään, mutta kun ei tuntunut sitten niin missään, niin huomaamattamme kävelimme 1,5 tuntia. Lopussakaan ei tuntunut yhtään mutta voi hyvä luoja kun menin nukkumaan. Liitoskivut olivat suoraan sanoen helvetilliset, asentoa ei pystynyt kääntämään ollenkaan jne. Tuli myös muutama kivulias supistus ekaa kertaa. Tästä viisastuneena en enää kävele niin paljoa kerralla vaikka ei kävellessä pahalta tuntuisikaan. Pari kertaa kävi jo mielessä illalla, että nytköhän lähtö on edessä. Mies tuli vielä yöllä sorsametsältä aivan väsyneenä ja ajattelin, että kiva juttu lähteä synnyttämään kun molemmat ovat jo valmiiksi aivan poikki. Onneksi supistukset loppuivat muutaman jälkeen, mutta liitoskivut ja särky alapäässä jatkuivat koko yön ja ovat vieläkin kovat. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis - muuta en voi itselleni tässä sanoa!
Me taidetaan tytön kanssa lähteä kohta takaisin nukkumaan, neiti heräsi kun mies lähti töihin, vaikka tänään tyttö olisi nukkunut pidempään, se on ihan silmät ristissä edelleen.
Mukavaa viikonjatkoa lokamasuille,
Nazu ja rv 34!!!!!!