<HELMET ALKUVIIKKOON>
Kommentit (44)
Kiitos kaikille onnentoivotuksista ja todellakin vietettiin hyvin erilaiset häät ;)
Aamu alkoi mukavasti kampaajalla ja meikkaajalla
Vihkiminen tapahtui omenapuiden alla puutarhassa -keli oli loistava , aurinko paistoi. Sulhanen oli niin komea että mä aloin vasta hermoilee siinä vaiheessa kun kävelin sinne ruusukaaren alle. Tosin sulhokin sanoi ettei pystyny mitään sanomaan kun mä olin niin kaunis :)
Ihana vihkiseremonia ulkona -mummot itki perinteisesti. Sitten syötiiin ja juotiin kahveet. oli mukavaa ohjelmaa bestman järjestäny. Juuri ennen kuin piti -se pakollinen valssi tanssia tapahtui morsiamen ryöstö !
Oli laulua ja piti lukea rakkausrunoja -oma tekemä polttariessa -bändi soitti rokkia yms.
paikka oli ihana vanha kartano puusellainen -sekin koristeltiin kauniisti. Häävieraat olivat ihan otettuja ;)
Juomat virtasivat vapaasti ja kun ilta oli kääntynyt siihen että kaikki lapset olivat juhlista lähteneet niin bileet alkoi -vieraathan tanssivat aamuun asti ja joivat -omien sanojensa mukaan eivät ole koskaan olleet niin huppelissa.
kaikki meni ihanasti -jopa Oskari keikku vieraiden sylissä ja viihty -mua ei hirveästi nähny ja hyvä niin sillä olis varmaan parkunu tissiä :)
Yöllä oli upeat revontulet vielä pisteeeksi I:iin päälle.
Sulhanen vei sitten morsion paikkaan jossa vietimme ihanan hääyön -siitä ei liene tohdi kertoa muuta kuin että rakastuin mieheeni uudelleen ;)
Voi kaikenkaikkiaan aivan ihana tunne ja muisto jäi :) ja ainakin sormus on kaunis !
Minkki ja oskuboy 6kk tänään -menee pelastaa pojan aamupuurolle
Minkki: Aivan ihanilta kuulosti teidän häät =) Mukavaa kun kaikki meni hyvin.
Me olimme viikonloppuna vapaalla siis la-su. Kävimme syömässä ja vietimme aikaa ystävien kanssa. Oli taas todella rentouttavaa.
Joku ehdotti Tampereen helmien tapaamista tälle viikolle, en muista kuka. Minä olisin ainakin innostunut tapaamaan. Torstai taitaa olla sellanen päivä jollon en millään ehdi, mutta muuten pääsen kyllä. Ehdotelkaa paikkaa ja aikaa.
Sain iloisen uutisen viime torstaina! Pääsen rintojen pienennysleikkaukseen. Mulla ei raskauksien ja imetyksien jälkeen ole rinnat pienentyneet entisiin mittoihin vaan päinvastoin suurentuneet reippaasti ja haittaahan sellasesta on. Kärsin siis rintarauhasen liikakasvusta. No nyt kun lapset on tehty niin ajattelin kunnalliselta puolelta leikkauksesta kysyä. Ja koska syyt on ehdottomasti terveydelliset niin leikkaukseen pääsen ja vieläpä todella nopeasti kun ei me täällä suomessa enää kauaa olla. laikkaus tehdään yksityisellä, mutta kustanukset on samat kuin kunnallisella. Leikkaus on 8.9 =) Olen todella onnellien sillä kivut on jo todella kovat eikä auta hieronta, salilla käynti tai fysikaaliset yhtään mitään. Mutta pian siis kivut loppuvat ja saan taas harrastaa kaikkea sitä mikä nyt tuottaa kipua, kuten juokseminen.
Täytys lähteä anoppia tervehtiin. On ollut reissussa ja haluaa nyt nähdä Inkerin joten minähän vien pulleron näytille :)
Birdy
Ihanilta kuulosti häät!
Voi napero, kurja kun oli nega. Mut viel ehtii.. =) Ymmärrän kyllä hyvin tunteen. Mä nimmittäin tein kans testin ja negaa oli. Mulla ei ole menkat viel alkaneet olenkaan Elsan syntymän jälkeen ja mitään ehkäisyä ei siis käytetä, tosin eipä ole kovin tiheästi tullut hommailtuakaan, mt uitenkin. No testasin sit sen takia, kun menin sinne magneettikuvaukseen ja siellähän sit tarvii tietää onko raskaana vai ei. Olin tietty asennoitunut niin että et negahan se on, meillä kesti Elsaakin " tehdä" (inhoan tuota sanontaa tehdä lapsia, niitä SAADAAN ei tehdä) melkein kaksi vuotta... Mutta silti tunne oli pettymys onneksi lievä kuitenkin...
Meillä kieritään ahkerasti, ja Elsaa ei voi yhtään jättää mihkään valvomatta, eli en pääse suurinpiirtein vessaankaan ilman että Elsa nukkuu tai n niin keskellä lattiaa, ettei ehdi sieltä lyömään päätään kirjahyllyn kulmaan tai jotain. No ei nyt ihan sentäöän. tarvii vaan hiukan alkaa siivoamaan johtoja ja sellaisia, ne kiiinnostavat neitiä erityisesti.
Meillä syödään edelleen hyvin ja ja nyt taas nukutaankin kohtuullisesti. Yöllä syödään kerran tai kaks ja lisäks joudun laittamaan tuttia ehkä kerran. Mut siis imetän vielä, joten ei muuta kuin tissi suuhun ja nukutaan taas. Ja sit kun huomaan et neiti ei enää ime niin takas omaan sänkyyn. Olishan se kiva jos nukkuis jokoko yön, mut mitään unikouluu en rupee pityään. menköön nyt ajan kanssa onhan se niin pieni pallero vielä.
Meidän neidin hiukset on vaalentunu paljon. Syntyessään hänellä oli pitkä, paksu musta tukka, nyt on noista enää se pitkä. Eli hiukset on vaalean ruskeat ohuemmat ja pitkät, että ne jopa sais saproille tai ponihännälle. Harmi vaan kun ei voi pitää, kun enimmäkseen kuitenkin ollaan viel makuulla. Musta tuntuu että kaikki muut jo suurinpiirtein teidän puheiden mukaan vähintään ryömii ja jopa nousee seisomaan tukea vasten... MUtta en ole kyllä pätkääkään huolissani meidän Elsan kehityksestä. Kerkiää varmasti viel pääseen liikkeelle.
No mutta tsempitykset teille joilla jollakin tavalla vaikeeta esim. miehen kanssa. ei meilläkään mitään ruusuista tää rakentajien arki ole, mut viel mä sitä rakastan ja paljon!
Täytynee lähteä tarkistamaan, ettei neiti ole herännyt. Nukkuu meidän sängyllä ekoja päikäreitä, ja nykyään vaan aloittaa suoraan kierimisen kun herää... Ei paljo äitiä huutele väliin. Olenkin vuorannu sne ympärystän tyynyillä..
Minna ja viikkoa vajaa puoli vuotias Elsa
En oo viittiny pitkään aikaan kirjotella, lueskelen kyllä viikottain pinoja, mut ei oo ollu mitään erityistä kerrottavaa... Lueskelin tossa loppuviikon pinoa ja Kumppari tais olla miettiny missä oon. Hengissä kyllä edelleen.
Joo minä olen hammasalalla, hammaslääkäri siis, mut töissä vasta ensi vuonna ;). En lukenu niin tarkkaan, että oliko kellään mitään kysyttävää aiheesta, mut jos on, niin kysyypi, vastailen jos osaan.
Mut jos nyt pari sanaa meidän tilanteesta... Panu tulee ½vuotta 28.8., ei olla sairasteltu mitään, ei oo allergioita, kasvaa ja kehittyy ok. Ei vielä ryömi, mut pyörimälläkin pääsee, eli mahalleen-selälleen-mahalleen-tekniikalla. Hampaita on tulossa, vielä ei oo puhjennu. Ruuat on 4x pv:ssä, pullo ei kelpaa (eikä tutti!), nokkamukista juodaan ruualla ja tissitellään muuten. Meillä syödään aamupuuro klo 8, liha/kana/kala-kasvissose klo 12, liha/kana/kala-kasvissose klo 17 ja iltapuuro 19-19.30. Ollaan syöty ruokaa 3kk vanhasta ja lihat ym. mukaan 5kk, hyvin kelpaa. Kahdet unet päivässä (ollu jo pitkään näin) ja illalla mennään nukkumaan 20-21 välillä. Nukkuu meidän huoneessa omassa sängyssä ja lopetti äskettäin heräämisen yötissille, mut herran aamu alkaa melko usein jo klo 5! HUOH! Mut sit otetaan ehkä vielä ½h torkut ennen oikeeta aamua. En kuiteskaan valita, koska kaikki sekin aamuhyppiminen loppuu aikanaan, mahdollisesti syksyllä kun kelloa käännetään... Muttei isosiskonsakaan aikoinaan nukkunu sen kummemmin ja nytkin herää yleensä seittemän aikoihin.
Pituutta ja painoa ei oo mitattu kun vajaa kk sitten, nyt on kasvettu kyllä sen jälkeen melkoisesti, jossain seittemänkympin hujakoilla ollaan ja yheksässä kilossa... Seur.nla 1.9.
Juu, eipä vissiin enempiä mulla ja galluppia oli jotain haalareista, aattelin, että äippäpakkauksen haalarilla selvittäneen, mut jos ei niin katellaan sitte myöhemmin tai sitte tartun ompelukoneeseen, on noita ulkoilukankaita tossa pinollaan...
Terkuin Dentaurus ja Panu melkein ½v + Eerika 3v9kk jälleem kerran metsäpalon katkuisesta kaakkois-Suomesta
PS. Myöhästyneet onnittelut Minkille!!! Tiesithän, että ruokalaji, joka eniten muuttaa naista, on hääkakku ;D
Voi että mitä vauvakuumeilua täällä onkaan =). Mulla ei ole mitään hinkua lisääntymiseen, vaikka mies on kovasti koettanut ehdotella jo seuraavaa...
Birdy puhui aikaisemmin siitä, miten joskus lähes hävettää kun huushollissa on nk. " helppo lapsi" . Sama vika täällä. Noloin juttu kävi talvella, kun Puklu ekan kerran nukkui yön läpeensä. Laitoin iloisena viestiä tuttavalle, jonka lapsi on kaksi kuukautta Pukeloa vanhempi. Noh, myöhemmin kun juteltiin selvisi, että tämä tuttavan lapsi heräsi yöllä tunnin välein, nukkui max. tunnin päikkärit (nekin vain liikkuvissa vaunuissa tms.) ja muun ajan huusi. Tämä äiti sanoi ettei juuri ole äitiydestä päässyt nauttimaan ja mun viestin saatuaan oli vähällä heittää puhelimen seinään. Silloin kyllä teki mulla tosi pahaa -olin vain niin onnellinen kun lapsi nukkui ensimmäisen kerran niin hyvin enkä tarkoittanut aiheuttaa mielipahaa.
Se siitä.
Minkki75, tuli tippa linssiin kun luin sun viestisi! Oli niin onnellisen kuuloiset häät :). Tuhannesti onnea vielä kerran!
Miina1980, meidän tyttö ei tod. ryömi eikä näytä siltä että vähään aikaan tapahtuu mitään edistystä liikkeellelähdön suhteen :). Taitaa olla hämäläisen hidas toi kaveri.
Tamperelaisten tapaaminen -puhetta oli viikosta 35 eli ens viikko, eikö vaan? Silloin mulle sopii loppuviikko to-su, ma-ke ollaan risteilyllä. Tällä viikolla en taida ehtiä mihinkään, tiistaina ja keskiviikkona tulee vieraita, ke-illalla lähdetään mun kotikonnuille, viikonloppuna on isännän mummun 90-vuotissynttärit... Että jos tapaamisen saisi järkättyä sinne ensi viikon loppuun niin kiva olisi päästä mukaan!
Joo, ja painonpudotuksesta vielä. Tänä aamuna kun kävin vaa' alla painoa oli tullut viikossa LISÄÄ 1,2 kg :). Että hyvin alkoi mun laihis! Olen aivan turvoksissa, selkään sattuu ihan s**tanasti ja vuoto sen kun jatkuu vaan. Eli kierukka lähtee, ei tästä tuu muuten yhtään mitään.
Särkylääkettä napsimaan ->
KL.
Ihan ekana Minkille ONNITTELUT!!! Kuulosti todella ihanalta.
En taas ole ehtinyt juuri koneelle, mutta nyt en jaksa kyllä mitään muutakaan. Eilen laskettiin Villen sängyn pohja alas (juu tiedän että oli riskinsä pitää näinkin kauan ylhäällä ja kärsin siitä jo huonoa omaatuntoa, mutta ei onneksi sattunut mitään). Samalla käännettiin sänkyä hiukan eli ennen oli pääty kulmassa, niin nyt on kyllä samassa kulmassa, mutta sivu seinää vasten. Ja eikös se sitten ollut ihan kamalaa nukkua sellaisessa sängyssä! Mies heräsi yöllä ihan jatkuvasti ja parkui kuin mikäkin sumusireeni.
Nostin Villen yöllä syliinkin, laitoin valot päälle ja tein esittelykierroksen: " tältä tämä Villen huone nyt näyttää ja täältä pinnojen välistä näkee toooosi kivasti sinne samaan suuntaan kuin ennenkin kun kääntää päätä muutaman kymmenen astetta..." .
No se esittelykierros auttoi ja mies nukkuikin sitten puoli viidestä ihan ok. KUNNES aviomiehen kännykkä pirahti 5.55 soimaan. Oli työkaverinsa jo töissä ja päätti soittaa. Olin itse juuri nukahtanut. Että pääsi kirosanat ja Villekin heräsi taas. Lähetin ko. työkaverille terveisiä, että meillä on vauva ja meille ei parane soittaa tuohon aikaan jos joku ei ole kuollut. Ja jos on joku kuollut niin soittaa toimitusjohtajalle suoraan. Että voi jotkut ihmiset olla aivottomia. Ja aviomieheni on ihan liian kiltti. Sanoo vain että " ei mitään, kerro..." .
Esikoinen on nyt ollut viikon eskarissa. Tykkää tosi paljon. Itse vain olin koko viime viikon ihan väsynyt jostain syystä. Unet herkässä, vaikka lukuunottamatta viime yötä, Ville on antanut nukkua ihan ok. Päässä pyörii kaikki maailman murheet, taloyhtiön saamattomat hallituksen jäsenet ja isännöitsijä, työasiatkin vaikka sinnekin pääsee vasta vuodenvaihteessa.
Unen puutteesta tämä varmaan johtuu, että en muista mitään, sanat menee sekaisin, kuulen ihan hölmöjä, jne. Ihan tuntuu kuin olisi dementia iskenyt.
No sorry rutinat. Tänään pitäisi juhlia kun Ville täyttää 1/2 vuotta! Ihana pikkumies sinällään. Leppoisa, meneväinen, iloinen, ISO ja isoääninen (autossa radio saa laulamaan, niin että äiskän korvat sattuu) - kerrassaan hurmaava. Hampaita on 6 ja Ylhäisten näkkäri saa kyytiä. Sitä saa aina syöttötuolissa kun muukin perhe syö.
Neuvola on vasta 29. pvä, eli mittatietoja sitten joskus.
Hei hauska idea se puun istuttaminen lapselle. Nykymaailmassa juuret eivät enää ole kovin syvällä kun muutetaan paikasta toiseen työn ja muun perässä. Ehkä sellainen oma puu juurruttaa perhettäkin siihen osoitteeseen paremmin. Meillä esikoisella on oma perennapenkki. Ei taitaisi riittää pihassa tila puille...
Hei mukavaa alkanutta viikkoa kaikille. Ville kuuluu heränneen aamutorkuilta. Annan kyllä lojua siellä vielä hetken että tottuu " maisemaan" .
Moro
Mia ja Ville tasan 6kk
Justiinsa kotiuduttiin 6kk neuvolasta. Olipa kiva kun iskäkin päätti luistaa töistä ja osallistua. Siellä sitten Leo touhukkaasti esitteli kaikkia uusia taitojaan ja tarttui joka ikiseen esineeseen/paperiin/pöydän kulmaan, joka käsien ulottuville osui. Nyt oli meilläkin vihdoin 7kg ylitetty eli 7300g -kauan se kestikin, suurin osa pojista taisi ylittää ton 7kg jo neljän kuukauden kohdalla. No, Leo ei taida joutaa kasvaa kun pitää touhuta niin paljon.
Vahvasti siis näyttää, että Leo jättää ryömimisen väliin. Poika nousi noin viikko sitten konttausasentoon, jossa erittäin päättäväisesti huojuu edes-takaisin. Sillä seurauksella on mm. kerran jo kolauttanut päänsä pesukoneen kulmaan *syvä huokaus* -eteenpäin ei siis vielä mene, mutta uskoisin, että kuukauden sisällä lähtee konttaamaan, sillä asento oli terkkarinkin mukaan todella tukeva.
Saimme ohjeen lisätä ruoka-annosten kokoa ja tarjota vähemmän hienoa ruokaa. Eli ilmeisesti niitä kaupan 7kk ja yli soseita? Eikös ne ole sellaisia, missä on enemmän pureskeltavaa -vaikka ei meillä hampaista ole tietoakaan. Ollaan nyt lisäämässä yksi ateria lisää soseita niin, että olis 3 soseateriaa ja iltavelli. Toisaalta mietin, että vaihdettais velli aamuun ja iltaan iltapuuro -terkkari sanoi, että joskus ruuan lisääminen voi hieman auttaa noita levottomia öitä. Ja niitähän meillä riittää.
MINKKI ONNEA! Ihanalta kuulosti häät -mäkin haluan uudestaan naimisiin... häät on niiin ihania!!!
Täälläkään ei toivota vielä toista lasta vaan kierukka saa olla ja pysyä tiukasti paikallaan. Kurja juttu Kaalilaatikko, jos sulla on noita sivuvaikutuksia. Mä itse olen ollut hurjan tyytyväinen. Menkatkin on tainnut kadota kokonaan, niin mikäs sen mukavampaa.
Eipä kummempia. Suuntaan syömään vihdoin jotain -eihän se kellokaan ole kuin vasta 11.30... vatsa kurnii ruokaa.
Ja ensimmäiseksi vielä ISOT onnittelut Minkille! Ihanalta kuulosti teidän päivänne. Mulla vähän hääkuumetta kanssa pukkaa, vaikka välillä tuo mies ottaa pannuun, niin silti haluaisin naimisiin. Erikoista. Itse asiassa, mietin noita teidän häitänne, ja tulin siihen tulokseen että päätin kosia miestä. Katsotaan mitä se sanoo. Kerron sitten kun saan vastauksen, kosinta tapahtuu ensi viikonloppuna kun palaamme kotio täältä mun äidin luota, Jyväskylästä. Me ei kyllä järjestetä häitä (mikäli mies nyt edes vastaa myöntävästi), mä haluaisin naimisiin maistraatissa, ihan vain tavallisena arkipäivänä. Tylsä kun oon..
Kiitos teille jotka lähetitte sympatiaa viime viikolla, viime viikko oli kyllä ka-ma-la!! Tuntui etten jaksa enää yhtään. No nyt jotenkin tunteet ovat tasaantuneet, Retta kyllä herää öisin vieläkin tunnin välein, mutta olen kai nyt sitten tottunut siihen. Me ollaan tosiaan vielä täällä Jyväskylässä, jo toista viikkoa, yritän kirjoittaa gradua ja vähän olenkin saanut aikaan. Mun graudvalvoja on vain hävinnyt taivaan tuuliin, en tiedä missä se on. Höh. Tarttee varmaan laittaa sählöpostia laitoksen johtajalle, että mihin se on hävinnyt. Pidennetylle kesälomalle kai.
Nonnu, kyselit viime viikolla imetystyynystä. Minä suosittelen kanssa, meillä on Mollavauvan tyyny ja on aivan mahtava. Olen käyttänyt sitä niin ahkerasti, että en edes osaa imettää istuviltaan ilman tyynyä, Reetta heiluu ja huitoo niin paljon ettei siitä tule mitään. Noita imetystyynyjä liikkuu aina jonkin verran tuolla babyidean kirpparilla, jos haluat käytetyn. Tai sitten imetystyynyksi käy ihan tavallinen tyyny, mielellään suhteellisen pehmeä ja pitkulaisen mallinen, mutta paremman puutteessa mä olen käyttänyt ihan tavallista tyynyäkin. Kannattaa kokeilla sillä ensin että tykkäätkö. Toisaalta, jos teille on tulossa vielä yksi vaavi, niin sittenhän se kannattaa ostaakin.
Birdylle onnea leikkaukseen pääsemisestä, varmasti on tosi hyvä juttu! Mua kans vaivaa että rinnat ovat kasvaneet kovasti, ennen raskautta oli B kuppi, nyt varmaan C tai D. Mä kyllä imetänkin vielä, mikä vaikuttaa, mutta kauhulla ajattelen että minkälaiset nahkapussit niistä jää. En mitenkään nauti näistä lolloista, jos vain ikinä on sitten rahaa, niin takulla käyn vähän kiristämässä niitä takaisin kuosiinsa.
Tamperelaisten tapaamisesta. Kuin olis ensi viikko? Me kun ei päästä tällä viikolla kun ollaan täällä, mutta haluttaisiin kovasti mukaan. Mutta jos tapaatte nyt, niin ehditäänhän me mukaan toistekin. Tai sitten pitää tavata joka viikko!
Mutta nyt hommiin. Iloista viikonalkua kaikille!
Austen, joka on jo taas vähän enemmän elämässä kiinni.
Mun oli helppo eläytyä sun tekstiin viime viikolla, Austen. Mulla on kai joku sisäsyntynen taipumus masennukseen, niitä tulee aina tasasin välein. Joskus tuntuu arki kamalan raskaalta ja oon ajatellu joskus sitäkin, että on sitä hullu kun on lapsia vielä hankkinu. Aikani etsin ' jotain muuta' kun luulin että se on se tilanne mikä mua masentaa, mutta ajan mittaan oon huomannu että se seuraa mua joka paikkaan. Eipä auta taas kun peiliin kattoa.
Mäkin oon opiskellu Jyväskylässä, nuo graduvalvojan etsimisetkin kuulostaa oikein tutuilta. Lykkyä pyttyyn sen gradun kanssa, se on kyllä yks elämän suurimpia vääntöjä.
Ja rintojen koosta. En tiedä onko sekin sitten perinnöllistä ja yksilöllistä, mutta mulla on normaalisti A/B, raskaana ja imettäessä D/E. Molempien vauvojen jäljiltä on palautunu ihan entiselleen. Raskaana ollessa rasvailin joka päivä niinku reisiä ja mahaaki, ettei tulis raskausarpia (eikä tullu), mutta muuten en oo hoitanu. Ei oo mulla ainakaan sellaset rukkaset, joilla aina pelotellaan. Omasta mielestä ainakaan :)
Pojat on nukkumassa ja minä taidan ottaa kupposen kahvia. Meillä on huomenna neuvola molemmilla, kerron sitten poikien uusimmat kuulumiset.
Ai niin, Minkki: ihanat häät :) Mahtavaa, että teille jäi niin positiiviset muistot siitä! Ja kaikkien niiden harmien jälkeen kun lapset oli kipeinä, se oli enemmän ku ansaittua! :)
Vilja
Kun tuolla katselin sivuja niin taidampa kun ehdin laitella meidänkin hääkuvia omille sivuille , joten laitampa sitten linkkiä kun on valmista ;)
dentaurus : mä kyselin nuista hammaspesuista, elikäs kun nyt on sitten aika kaivaa harja esille niin eikös niitä pieniä killuttimia joka ilta voi pesasta ? ja milloinkas sitten sitä tahnaa voi laitella ?
Austen : tulepa kertomaan sitten kosinnan tulokset ?
Viljaa : nuista rintojen koosta -sama täällä mut vielä oon saanu pitää ihmeen kaupalla c-kupin ;) Johtuu varmaan nuista muutamista kiloista .
Ja sitten tietty tuosta tissittelystä
Josta tulikin mieleen mun äiti taas sanoi -nyt ois hyvä aika vierottaa poika rinnasta, höh mä sanoin sille että en taida vielä jaksaa ja kun kerran maitoa tulee oikein hyvin sekä sitten että kun katsos korvike on tosi kallista -äitini siihen että eikös Oskarille vois jo antaa lehmänmaitoa -öö siis silloin varmaan joskus anettiin 70-luvulla kai. Että haloo !
Joo nyt kuuluu taas et mama paikalle
minkki
Onnea Minkki!!! Voi miten romanttiselta kuulosti tuo teidän päivänne :) Birdy, hienoa, että pääset leikkaukseen, varmasti olo helpottuu!
Austen: Voi kun mäkin saisin aikaiseksi tehdä jotain opintojen eteen. Kandityö on seuraava tavoite, tosin eipä ole opiskeluasiat olleet yhtään mielessä!
Meillä viime yö oli yö suoraan helvetistä, molemmille tytöille tuli nuha, ja sitten heräilivät tsiljoona kertaa vuorotellen itkemään ja kitisemään. Ensin oltiin koko sakki parisängyssä, mut lopulta ukko meni esikon huoneen lattialle ja esikko omaan sänkyynsä, kun perhepedissä tytöt heräilivät muun kitinän lisäksi toistensa kitinään. Sitten kahden jälkeen saatiin ukon kanssa nukkua rauhassa... PUUUUH!! Kun päivisin kädet on täynnä työtä näiden kahden kanssa, mutta että vielä yötkin...no, tämä kaikki on väliaikaista.
Mites teillä muilla, onko teillä hoitoapua saatavilla? Meillä kun ei oikein ole ketään, jolta kehtaisi pyytää lastenhoitoapua, siis että pääsisimme miehen kanssa kaksin syömään tms. Mummot ja vaarit ovat tiukasti työelämässä kiinni, ja kaikilla muillakin tuntuu olevan omat menonsa. Jotenkin on kauhean vaikea pytää hoitoapua, ja kun kuopus on niin kovasti mun perääni, ettei hän ole ulkopuoliselle kovin helppo hoidettava. Viime viikolla oltiin koko perheen voimalla ravintelissa syömässä, ihan hyvin se meni, ei siinä mitään. Välillä vaan tuntuu, että voi että kun tekisi hyvää olla edes hetki ukon kanssa kaksin.
Lisbetti lähti eilen ryömimään :))) *kröhöm* ylpeänä röyhistää rintaansa. Lisbetti vetää itseään kyynärvarsilla eteenpäin, ja meno on kyllä pontevan ja hauskan näköistä, varsinkin kun tyty on niin pienen kokoinen, kotivaa' an mukaan seitsemän kiloa.Tyty nuolee mennessään lattiat, ja järjestelee isosiskon leikit uuteen uskoon.
Rinnoista kun oli puhetta, niin esikoisen reilu vuoden imetyksen jälkeen rinnat olivat kyllä tyhjän näköiset, kuin kansallispuvun taskut...eli tällä kertaa tietää mitä tuleman pitää. Ja varsinkin jos ei jää ylikiloja raskaudesta, niin vaikea uskoa, että joku voisi imettää vuoden ilman että se näkyisi rinnoissa, kun rintojen rasvasolut litistyvät pysyvästi, kun rinnat täyttyvät ja tyhjenevät maidosta kerta toisensa jälkeen. Jep, mut se siitä luennosta.
Spiral ja tytyt
Oliko tällä viikolla joku menossa babykinoon? Mä yritän suostutella jos mies ottais esikoisen töihin siksi aikaa : ). Voidaanhan me silti treffata ensi viikollakin, eipä mulla ainakaan turhia kiireitä ole arkisin.
austen, herääkö Reetta ihan syömään öisin noin usein vai mikä? En halua masentaa, mutta meillä esikoinen teki tuota kaksivuotiaaksi. Onnistuttiin silti rakentaa talo, selviytyä töistä ja saada Siirikin alulle, näin jälkeenpäin vähän ihmetyttää miten :D.
Muakin eilen jostain syystä ahdisti tää kotona olo, aamupäivällä väänsin porua vaikka mies oli tapansa mukaan ihana ja lapset leikki iloisesti keskenään. Oli vaan pakko päästä hetkeksi pois, ilman että tarvii nostella ja raahata mukanaan ketään, kukaan ei kysele koko ajan jotain ja ei tarvi komentaa yms yms. Kävin sit yksin Prismassa ja Hesessä, jo helpotti : )
Meillä tosiaan saadaan lapsenvahti lähes aina kun halutaan, kun molempien vanhemmat ja kaikki sisarukset asuu lähellä. Ja MLL:sta saa mun tietääkseni lyhyelläkin varoitusajalla lapsenvahdin.
Mä varasin lauantaiksi ratsastustunnin, kääk! Eikös täällä ollut jotain muitakin jotka ratsastaa? Mä oon ollut ihan siedettävä ja ratsastanut teininä päivittäin, mutta siitä tosiaan on 15 vuotta aikaa. Saa nähdä pysynkö edes selässä enää. Mies jo lupas että ostetaan meille oma heppa sit kun tytötkin alkaa ratsastaa... Jokohan ton Siirinkin pian vois istuttaa selkää : )
Siirillä on nyt alkanut olla tosi kova yritys eteenpäin, saa nähdä koska pääsee liikkeelle! Toivottavasti ei ihan vielä.
FannyK
Minkille ja muillekin... Juu, pienoiset ensiharjat esiin kun eka hampi alkaa pilkistää. Mainostaa ei sais, mut se Oral-B:n Stages 1-harja on mun oman kokemuksen mukaan ykkönen. Tarpeeks lyhyet harjakset, lyhyt, mut muita harjoja leveempi harjasosa, jolla tulee paremmin puhdasta kun kapeella harjasosalla. Ja jos antaa lapsen leikkkii harjalla, niin kantsii olla sit erikseen se oikee pesuharja... Nii ja paras asento on lapsi poikittain sylissä, sillon näkee mitä pesee.
Meillä näyttäs olevan eka hammas just tänään tulossa läpi, herra ei nuku päikkäreitä, hoh-hoijaa, kiva ilta tiedossa näillä nukkumisilla... Ei tosin rähjää tai muutakaan mut ei nuku, kuumakin tosin on.
Tsemppiä vaan pesuihin, säännöllisyys siinä kantaa aikanaan hedelmää, kokemusta on tosta jästipäästä 3v:stä, jonka kans alku oli taistoo mut ei nyt siis vahingossakaan suostu menee nukkumaan illalla ellei hampaat oo pesty
Onks muutes kaikkialla edelleen tätä kesää ja kuumia ilmoja? Mä oon jo aivan kypsä, tulis syksy ja viileemmät kelit. Talvee en tarttis...
Unohdin eilen tärkeimmän: Eli Emma on alkanut ryömiä! Hitaasti mutta varmasti pääsee jo pieniä matkoja eteenpäin. Tosin tekniikka on vielä vähän hakusessa, mutta tästä se lähtee!
Minkki: Kuulosti aivan ihanalta nuo teidän häät. Onnea vielä kerran! Jään odottamaan linkkiä kuviin... Ja jään myös odottamaan Austenin kosinnan tuloksia!
Tamperelaisten tapaamisesta vielä. Ensi viikko olisi mulle ihan hyvä, tosin alkuviikko loppuviikkoa paremmin! Kaalilaatikolla taisi olla juuri päinvastoin :( Mutta jos en siis tapaamiseen pääse, niin otetaan sitten uudestaan piakkoin!
Täällä on ihan kamala savu. Tulee vissiin sieltä Venäjältä taas. YÖK!
Välillä kyllä nyppii, kun Helmillä ei ole mitään rytmiä noiden unien suhteen. Eilen nukkui aamupäivällä 30 min ja päivällä sitten huimat 3 h! Tänään nukkui aamupäivällä 2 h ja päivällä reilun tunnin. Noissa ei ole siis mitään tolkkua. Ei se muuten haittaisi, mutta ois kiva, kun joskus edes tietäis, kuinka kauan neiti meinaa nukkua. Öisin Helmi edelleen pitää sen ½-1 h liikuntahetken. Tai oikeastaan vasta klo 6-7 aikaan, mutta se on mulle vielä yötä. Ja Helmillekin, kun on silloin nukkunut vasta n. 8 h yöunet.
Me oltiin lauantaina siellä ravintolassa syömässä ja meni kyllä aika puihin. Helmin piti alkaa nukkumaan, kun ravintolaan mentiin, mutta ei arvatenkaan nukahtanut siinä paikallaan, vaan mä lähdin tilaukset tehtyäni kävelemään Helmin kanssa. Onneksi Helmi nukahti varmaan 5 min. sisällä, mutta ruoka oli myös tullut nopeasti ja kun mä tulin takaisin pöytään, oli esikoinen jo melkein syönyt oman ruokansa (oli niin nälkäinen, ettei viitsinyt pitää turhaan odottamassa). Helmi ehti nukkua ehkä 5 min, kunnes viereisestä pöydästä (oltiin terassilla) kuului kamala karjaisu. Siinä vieressä (toisella puolella autotietä kylläkin) meni City Marathon -reitti ja mies oli siinä terassilla kannustamassa jotain tuttujaan. Me ei taas oltu tajuttu sitä. Helmi pelästyi huutoa ihan älyttömästi ja huusi kuin henkensä edestä. Mies oli syönyt siinä vaiheessa puolet ruoastaan ja lähti sitten kävelemään Helmin kanssa, että saisi tytön nukahtamaan uudestaan. Ikävä kyllä Helmi ei enää nukahtanut, vaan itki väsyneenä rattaissa ja me sitten miehen kanssa hotkittiin ruokamme ja lähdettiin kotiin. Olipa rentouttava ravintolareissu... Seuraavan kerran, kun menen ravintolaan, haluan mennä miehen kanssa kahdestaan!
Nyt pitää mennä laittamaan ruokaa.
T:Fassiloora ja Helmi (6 kk)
Voih, Minkki, kyllä kuulosti aivan iiiihanalta nuo teidän häät, onnea nyt vielä kovasti!
Birdylle myös " onnittelut" leikkaukseen pääsystä :)
Meillä järjestyy suht hyvin lapsenvahtisysteemit. Mun äiti, vaikkakin on töissä, asuu lähellä ja on kyllä ollut muutamaan kertaan poikaa vahtimassa ja poika ollut heillä yötä. Keskiviikkona menen hierojalle joten äiti varmaankin poikkeaa siksi aikaa meille töistään, ellei sitten nakita hommaa aviomiehelleen :) Miehen vanhemmat myös mielellään hoitavat poikaa kun sinne päin eksytään. Muu suku asuukin sitten lähes parinsadan kilsan päässä joten ei vahtimiset onnistu.
Poika on alkanut saamaan ihan ihme raivareita! En tiedä sitten vääntääkö mahaa kun kakkakin on tosi kiinteää eli josko se sitten niin sattuisi pynnätessä... Toisaalta Eetu kyllä osaa kiukutellakin. Viikonloppuna näytin pojalle uutta nokkamukiaan ja se otti mukin käteensä. Mun äiti sitten otti sen pojalta hetkeksi pois jo voi mikä huuto! Osaa herra vaatia jo, että takaisin se tänne ja heti!!!!!!!!
Mullakin on se klt -tenttiin lukeminen yhtä tervanjuontia...Mun ex opettaja soitti tänään, ollaan ihan työasioissa tekemisissä ja tsemppaili.
Viileemmät kelit sopis jo mullekin, kunhan ei kovasti satais.
Puhelin soi, pitää mennä...
Sasuliini ja Eetu
Kiitos imetystyyny vinkeistä. Nyt mullakin on sitten sellainen. Ostin Pikku-Piia tyynyn Prismasta, oikein hyvältä vaikuttaa! Harmittaa vaan, kun en ole aikaisemmin tullut sitä ostaneeksi*hakkaa päätään seinään*, nyt se kolmas ipana on aivan PAKKO saada, ettei jää tyyny liian vähälle käytölle...
Meillä on nyt todenteolla maisteltu soseita. Joona istuu syöttötuolissa ja syö kuin vanha tekijä. Ja kyytipojaksi hörppii vettä mukin reunasta innosta soikeana. Olen nyt antanut tähän mennessä porkkanaa ja maissia. Sekoitin siihen maissi soseeseen tuttelia, kun se on niin paksua ja mä en tykkää maidon lypsämisestä. Tokalla syöttökerralla Joonalle tuli rintaan ja mahaan punaisia laikkuja. Porkkanasta ei tullut mitään oireita. Nyt alkoi pelottamaan, että onko tuolla pojalla maitoallergia, kun se voisi liittyä niihin korvatulehduksiinkin, toivottavasti ei! Pitää nyt tehdä kokeiluja ja seurata tilannetta. Mutta ruoka siis maistuu hyvin!
Joona ei vielä ryömi, peruuttaa kylläkin vähän matkaa. Yritys eteen päin on kova, mutta mun puolesta voi vielä pysyä paikallaankin, pääseepähän itse helpommalla=)
Birdy: onnittelut leikkaukseen pääsystä. Mulla tissit on sitä mallia, jotka paremminkin kaipaisivat täytettä imetyksien jälkeen, mutta ovatpahan lässähtäneet ainakin hyvästä syystä.
Minä saattaisin päästä tulemaan vauvakinoon, eikös se ole torstaina? Isäntä on silloin kotona ja voisi siis olla esikoisen kanssa. Voin tulla tapaamiseen silti ensi viikollakin=)
Ihanalta kuulosti minkin häät. Kuvia odotellaan täälläkin. Pitää vissiin näyttää ne miehellekin, jospa se innostuisi viemään meikäläisenkin vihille...
Siirryn lukemaan.
nonnu78 ja ipanat
Minä täällä taas aamuvirkkuna, vauva nukkuu ja mies sairaslomalla ja nukkuu sekin vielä. Aloitin neulomaan itselle neulepaitaa ja tytölle olis tarkoitus tehdä myös, tai siis, näin mä haaveilen, katotaan tuleeko projektista valmista.
Huh.. alkaa toi äijä ottaa hermoon, kun ei petipuuhat kiinnosta sitä yhtään. Olenha mä yrittäny mut ei lämpiä.. Nuppia särkee vietävästi, ja tiedän mikä auttais..
Nyt ne viileämmät ilmat sit alkoi, tervetuloa syksy!! Niinku joku toivoiki ettei jokapäivä silti sataisi. Meidän pirpana kun tykkää nukkua ulkona liikkuvissa vaunuissa ja tykkään minäki kulkea vaunujen kanssa kauppaan ja muuten vain ympäri pitäjää.
Mä en löytänyt kirppikseltä sopivaa syyspukua tytylle, mut äp:n kevyt-toppapuku ja toppapuku menee koon puolesta, ja eihä tuo vielä ku makoilee vaunuissa.
Ai nii, sunnuntaina käytii ilmoittautumassa vauvauintiin, alkaa 16.9, hinnoista oli juttua, täällä hinta 34e/kk, syyskuussa 25e, ku alkaa keskellä kuuta. Täytyy opettaa pirpana suihkuun ja hiukka viileämpään (32c) kylpyveteen. Mä olen ihan innoissaa tosta, toivotaan et vauvaki. Miestä en saanu mukaan(yritän vielä) mut anoppi jo lupasi tulla.
Suunniteltiin miehen veljen avovaimon kanssa lähtöä lauantaina viihteelle, ihan kiva käydä muutamalla, saa jutskata tyttöjen juttuja, pojat jää vauvan " vahdeiks" kotiin. Sit olis tarkoitus lähteä ajelee vauvan kanssa pälkäneelle ystävän luo yökylään, mut se saa jäädä seuraavaan viikonloppuun.
Sit olin lukevinani loppuviikon pinosta töihin menosta? Mä olen ajatellu jäädä kotiin, mut tehdä viikonloppuina keikkatyötä, sitä mä tein ennenki jo. Saas nähdä onko taidot vielä hanskassa kun ei ole tarjoillu pitkään aikaan. <-- Vakituinen paikka olis hakusessa vähittäistavarakaupasta, olis päivä tai iltaduunii.
Hyvä minä!!! Muistin sitten ihan just äskön että oli tänään tuo vauvatapaaminen täällä mll:n kahvilassa klo 9-10.30, ja Eetu nukkumassa! No, ehkäpä päästään ens viikolla...
Meillä oli viime yö taas niin vaikee, tai no alkuyö, Eetu nukahti tissille klo 20.30 ja siirto omaan sänkyyn onnistu, mutta sitten toinen koiristamme sai jonkun ihme älynväläyksen ruveta haukkumaan (luoja ties mille!!!) ja niinpä sitten Eetu heräs ja aloitti hysteerisen huudon, ei kelvannu herralle mikään, ei tissi, ei syli... No, nukahti sitten itekseen vasta klo 22, huusi siis n tunnin!!! Kiva kiva, onneksi asutaan omakotitalossa! niin ei ole naapurit kuulemassa. Sitten n klo 23.30 aloitti huudon uudelleen, ja sillon olis varmaan kelvannut tissikin mutta äitipä oli tyly eikä antanut (olen nyt päättänyt että yösyötöt on vähennyttävä, tai meikäläisellä paukkuu pää!) ja niinpä pidin kättäni Eetun selässä, ja kerroin noin sata kertaa että äiti ja isi on tässä ihan vieressä, mutta sitten kun olin jatkanu tätä pitoa noin puoli tuntia, niin siirryin sänkyyn, ja Eetu nukahti viidessä minuutissa itekseen. Ja heräs vasta puoli viisi tissille, jolloin en raaskinnu huudattaa herraa, vaan nostin viekkuun jossa torkuttiinkin aina kuuteen saakka, josta sitten nostin Eetun omaan sänkyyn jatkamaan uniaan, ja heräs klo 7.00 jokeltelemaan. Ja ylös noustiin klo 8.00. Ja nyt Eetu nukkuu ekoja päikkäreitä (nukkunu jo tunnin). Täytyy kokeilla tuota tassuttelua myös ens yönä, jos nuo yösyötöt vähenis yhteen, tai jopa nollaan!!! Koska osaa myös nukkua ilman syöttöjä, joten taitaa olla vaan herralle muodostunut tapa tää yötissittely...
Minkille vielä kerran onnittelut, ja kuvia tahtoo meikäläinenkin nähä!!!
Birdylle " onnittelut" leikkaukseen. (Mä vaan en uskaltais mennä... tissikoko deee)
Tampereen Vauvakinosta. Minä olen täältä Rengosta tulossa kyllä, jos huolitta mukaan...
Sitte pyytäisin apua, puuroista!!! Meillä ollaan ny reilu viikko syöty puuroja... Kaurapuuroo sitä ns ensipuuroo, olikohan nyt piltin, Eetu syö sitä ihan mielellään, mutta kun aloitin viime pe vehnäpuuron annon, siis nallen puuroista, ei olekaan niin hienojakoista, tai mä en ainakaan saa siitä, ja niinpä herra ei sit suostu syömään, kakoo ja yökkii hirveellä tappelulla saan meneen korkeintaan viisi lusikallista ja sitten ei Eetu edes aukase suutaan!!! Siis onko mun vaan tyydyttävä tohon ensipuuroon vai jatkettava sitkeesti tuota ns karkeampaa vehnäpuuron antoo... HELP!!! kun luulis että olis kivempi syödä vähän erilaisia tai siis makusia puuroja, kuin tuota yhtä ja samaa, toki annan myös vähän hedelmäsoseita, mutta vasta kun puuroo on mennyt.
Larvanto, olittekos eilen Prismassa??? Luulin nähneeni teijän auton... Todennäkösesti oli jonkun muun, kun mulla ei jää noi rekkaritkaan mieleen...
Lastenvahdeista... Meillä on saatavilla kanssa lastenvahteja melki millon vaan halutaan, kyse onkin lähinnä siitä että me ei haluttais antaa Eetuu hoitoon. Mun vanhemmilla Eetu onkin ollu paljo, kun asuu tässä lähellä (n30km) ja miehen isällä uuden vaimonsa kanssa ei oo ollu vielä kertaakaan, paitti kun ne oli täällä hoitamassa. Asuvat vähä kauempana n70km ja en nyt oikein muutenkaan haluis sinne viedä, ei oikein tykätä tuosta naisesta... Mutta mun lapsuudenkaveri on kyllä kanssa valmis ottamaan Eetun hoitoon samoin mun veljeni vaimonsa kanssa siis Eetun kummit, mutta siinä vaan on yks iso juttu, mun veljeni kun ei halua vaihtaa vaippoja!!! niin eipä ole vielä ollu siellä hoidossa, ens viikolla menee sinne noin puoleksi tunniksi... (toivottavasti Eetu tekee isot kakat sillä aikaa *nauraa*)
Niin ja lopuksi vielä kerron et Eetu on oppinu aikas hauskan tavan miten pääsee eteenpäin, ensin konttausasentoon siinä vähän hytkytään ja jalat hypyllä eteenpäin, tosin kyllä usein osuu sitten naama lattiaan, josta kamala huuto, mutta eteenpäin täälläkin mennään (äidin kauhuksi!)
Tulipas taas tekstii, ja ihan sekasin kaikki, mutta nyt jos menis kanssa etsimään lankoja, jotta pääsis jossain vaiheessa tekeen Eetulle talveksi villavaatteita... (eilen jo vähän penkosin, mutten löytänyt kuin vaaleanpunaisii lankoja... Eetua siis luulimme tytöksi...)
Napero ja Eetu 6kk+12pvä
Kello on taas aivan liikaa mutta just vasta tultiin kotiin reissusta. Oltiin oulussa sukuloimassa ja aina se sunnuntai lähtö venähtää niiiin myöhään.
En sitte ehtiny koko viikonloppuna käydä kirjottelemassa testin tulosta. Eli se oli nega, onneksi tai epäonneksi... :) Sitte ku olin testin tehny niin menkat alko oikee ryminällä!!
Veljen perheeseen syntyi kolmeviikkoa sitten tyttö ja osaatte arvata miltä semmonen alle nelikilonen rääpäle näyttää, aika hellyttävältä! :D Ja sitte toivoin jo että eipä ois menkat alkanu....
Ja NIIIIN IHANA UUTINEN,
toinen veli oli pe-su PHKS:ssä avovaimon kanssa synnyttämässä!!! Niille syntyi sunnuntai aamuna terve tyttö, 2625g ja 47cm!! Just nähtiin kuvia siitä ku kotiin päästiin... aivan sulonen!
konsta oli vähän eri kaliiperia ku serkku tyttö :D (4240g)
Tämä vuosi on ollu todellinen vauva-vuosi!!
Perjantaina tosiaan ajeltiin ouluuun, puuduttavat seitsemän tuntia. Kaikki meni siihen asti hyvin ku päästiin perille ja Konsta heräs keskenyö unien.. Voi Kaamee sitä itkua, " outo paikka" ympärillä niin siinä hyssyteltiin seuraava tuntia ja vaati se jopa ylimääräsen maitopullonki.. mutta rauhottu sitten onneksi ja aamulla saatiin nukkua pitkään, ihanaa!
Lauantai vietettiin sisarustenkesken ja meidän lapset (eli toisilleen serkut, joita on yhteensä nyt uudentulokkaan jälkeen 29) leikki keskenään. Konstaki oli aivan ihmeissään!!:) Illalla oli taas niin paljon nähtävää ja hälinää että konsta nukahti vastaa 23 jälkeen..huh.
la-su yönä vanhempieni luona oli yhteensä 13 yövierasta!! Ja kaikille riitti makuupaikka ja petivaatteet... varsinainen keskusvarasto niinku äiti joskus kotiaan kuvailee!!
Sunnuntaina oli elojuhlat suvun kesken, jotka on jo muodostuneet perinteeksi.
Kyllä oli pikkumiehelle nähtävää viikonlopun aikana. Kotimatkalla Konstalla itku olikin herkässä ja väsytti valtavasti. Eikä edes herännyt kun nostettiin omaan sänkyyn! Kyllä se on rankkaa tuo matkustaminen!:)
Nyt nukkumaan ja huomenna sitä pientä ihmettä katsomaan sairaalaan... *onnellinen*
napero ja konsta