THL: kaksi rokotetta saaneet voivat tavata muita kotonaan ilman maskia ja turvaväliä
Jee ihanaa kun oikein THL antaa luvan olla kotona ilman maskia. 👍
Kommentit (28)
Vaimon kanssa nukuttu yötkin maski naamalla. Onneksi nyt helpottaa. Ai niin me ei oteta koronapiikkejä.
Tuohan oli hyvä artikkeli.
Nyt voivat kaikki rokotetut tavata toisiaan ilman turvavälejä maskia.
Kutsua kotiin kahville tai lounalle ja saunomaan.
Itse kuulun riskiryhmään ja olen ollut tosi varovainen kaikissa tilanteissa ja käyttänyt maskia ja pitänyt turvavälit.
Nyt on toinenkin rokote saatu. On tulossa rattoisa ja tapahtumrikas kesä, sillä ulkotiloissa voi tavata enemmänkin ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihminen on aika lammas, jos on ollut tapaamatta ihmisiä kotonaan ilman turvavälejä 🤣
Ei ole tullut pieneen mieleenikään missään vaiheessa rajoittaa läheisten näkemistä ja hui kamala, jopa halaamista.
Eikö läheisiisi kuulu yhtään iäkästä ihmistä tai riskiryhmään kuuluvaa henkilöä?
Jota on pitänyt varoa, ettei vaan itse tartuta heihin virusta.
Vierailija kirjoitti:
Itse kuulun riskiryhmään ja olen ollut tosi varovainen kaikissa tilanteissa ja käyttänyt maskia ja pitänyt turvavälit.
Nyt on toinenkin rokote saatu. On tulossa rattoisa ja tapahtumrikas kesä, sillä ulkotiloissa voi tavata enemmänkin ihmisiä.
Mä oon koko ajan voinut kutsua ihmisiä kahville, lounaalle ja saunomaan ja kaikki ollaan hengissä. Se, että olet hysteerikko ei tarkoita, että kaikki ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihminen on aika lammas, jos on ollut tapaamatta ihmisiä kotonaan ilman turvavälejä 🤣
Ei ole tullut pieneen mieleenikään missään vaiheessa rajoittaa läheisten näkemistä ja hui kamala, jopa halaamista.Eikö läheisiisi kuulu yhtään iäkästä ihmistä tai riskiryhmään kuuluvaa henkilöä?
Jota on pitänyt varoa, ettei vaan itse tartuta heihin virusta.
Kuuluu, montakin. Yksi jopa menehtyi viime vuonna (ei koronaan) ja kyllä kaduttaisi jos olisin jättänyt tapaamatta ja hylännyt vanhuksen yksinäisyyteen.
THLn kommunistihöpötystä, seuraa usan mallia.
Koska voin kömpiä ulos täältä maakellarista?
Ps. en ota myrkkyrokotetta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon koko ajan voinut kutsua ihmisiä kahville, lounaalle ja saunomaan ja kaikki ollaan hengissä. Se, että olet hysteerikko ei tarkoita, että kaikki ovat.
Aivan, voin olla hysterikko, mutta kun ikää on jo 69 vuotta ja ystävätkin ovat samaa ikäluokkaa, niin kyllä me kaikki olemme jättäneet teatterit sun muut väliin, aivan viime syksystä lähtien.
Onko se häpeä, että iäkäs ja eläkkeelläkin oleva ihminen haluaa vielä nauttia muutaman vuoden elämää, sen verran terveenä kuin voi?
Kukahan hulllu noita thl:n käskyjä enää noudattaa, uskottavuus mennyttä.
En noudata nytkään mihinkään perustumattomia rajoituksia tai sääntöjä.
K-piikkiä en ota ja naamarättejä en pidä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, voin olla hysterikko, mutta kun ikää on jo 69 vuotta ja ystävätkin ovat samaa ikäluokkaa, niin kyllä me kaikki olemme jättäneet teatterit sun muut väliin, aivan viime syksystä lähtien.
Onko se häpeä, että iäkäs ja eläkkeelläkin oleva ihminen haluaa vielä nauttia muutaman vuoden elämää, sen verran terveenä kuin voi?
Kyllä sietäisi hävetä, että kaltaistesi itsekeskeisen hysteerikkojen takia maailmanlaajuisesti miljoonat ihmiset ovat menettäneet työnsä, terveydenhuolto ei hoida kuin teidän hysteerikkojen koronatestailua ja piikitystä ja ihmiset menettävät itsemääräämisoikeutensa.
Onko sääntö voimassa lopun elämää, vai seuraavat 6kk?
Lampaiden tottelevaisuuskoe jatkuu. T. THL
Ihan normaalisti on ihmisiä tavattu kotonakin. Lähipiiriin ei kuulu yhtään vanhusta. Lähin on 200km päässä ja tuskin sieltä asti saa tartuntaa.
Kyllä me ollaan tavattu perheen ja kavereiden kesken ihan normaalisti koko korona-ajan. Ja jatketaan samalla linjalla jatkossakin. Vain anoppi on ottanut rokotteen, hän kun työskentelee vanhustenhuollossa. Kukaan muu kavereista/perheenjäsenistä sitä piikkiä ei ole ottamassa.
Vierailija kirjoitti:
Pässit eivät osallistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pässit eivät osallistu.
Mielummin pässi kuin aivopesty k-lammas.
Muita ihmisiä? Onko THL jossakin vaiheessa kieltänyt olemasta kotona ilman maskeja tai edellyttänyt, että kotona saisi olla vain yksi ihminen maskitta? Ikäihmisetkään eivät kaikki asu yksinään.
Vieläkään ei saada vastausta sille, miten tauti voidaan luokitella vaaralliseksi, jos se kerran leviää oireettomien(!) keskuudessa ja kun kuolleisuuden puolesta taudin voi katsoa olevan samaa luokkaa esimerkiksi influenssan kanssa. Ero kuolleisuusprosenteissa oronan ja influenssan välillä ja kuolleisuus itsessään molemmissa taudeissa lmeisimmin selvästi alle prosentti.
Mitä tauteja vaarallisuusluokituksessa ovat ne taudit, joissa kuolleisuus prosentti on esimerkiksi 20, 50 tai 100 prosenttia? Ovatko ne tautien vaarallisuuden luokittelussa "aivan karmean vaarallisia tauteja"?
Ja mitä ne melko vaarattomat taudit sitten ovat kuolleisuusprosentilla mitattuna, kun THL:n tautiluokituksessa prosentin kuolleisuuden sisällä tautien vaarallisuuden skaala kattaa vaarattomat, melko vaarattomat ja vaaralliset taudit.
Maskien suojaavuudestakin on kuulunut tutkimustietoa, jonka mukaan esimerkiksi yleisimmin käytössä olevat kangasmaskit oikein käytettyinä ja uutena vähentävät tartuntariskiä parhaimmillaan 50 prosenttia. EIkä nyt puhuta tavasta jolla valtaosa maskeja käyttää eli tavasta, jossa maskia säilytetään taskussa tai laukussa aina käyttökertojen välillä.
Tosin THL:n väittämä koronan kerkkä tarttuvuuskin oireettomien (yskimättömien) välillä on todennäköisesti samaa oudoksuttavan suhteellista tasoa kuin koronan vaarallisuuskin alle prosentin kuolleisuudella.
Koko jutussa on niin paljon ristiriitaisia epäuskottavuuksia, ettei koko juttuun ole voinut enää vakavasti suhtautua enää alun jälkeen. Aluksi kuolleisuuden koronaan uutisoitiin olevan 8 prosentin luokkaa ja tauti olisi siksi vaarallinen. Nyt todellisuus onkin, että kuolleisuus onkin tuskin prosentin luokkaa, mutta tauti on vähintäänkin yhtä vaarallinen kuin alunperinkin 8 prosentin kuolleisuudella.
Mitähän pitäisi ajatella siitäkin, että koronapotilaita näytetään uutiskuvissa hoidettavan monenmoisessa kertakäyttöisessä suojavarustuksessa tartuntojen estämiseksi, mutta sairaalan ulkopuolella tartunnat estetään, kun nykäistään taskusta ties kuinka monennetta kertaa yksi ja sama maski naamalle eikä sitäkään käytetä kuin tietyissä tilanteissa.
Ja ihmiset kertovat pelkäävänsä kauheasti maskittomia kaupoissa, mutta menevät sitten kotiin ja ovat perhepiirissä rakkaimpien ihmisten kesken läheisesti ilman maskeja, vaikka ovat mielestään juuri voineet maskittomalta saada tappavan taudin kauppareissulla. Vähän vaikea nähdä ajattelun logiikka selkeänä ja johdonmukaisena.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tullut pieneen mieleenikään missään vaiheessa rajoittaa läheisten näkemistä ja hui kamala, jopa halaamista.
Ootpa kova tyyppi. Sua ei muut määräile.