Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhden matkailijan vuoksi 17 kuollut Kanta-Hämeessä

Vierailija
03.06.2021 |

Olikohan se matka matkailijan mielestä sen väärtti? Tähän mennessä 17 ihmistä kuollut hänen maahan tuomastaan variantista.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008023464.html?utm_medium=promobox&ut…

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja kuolleista suurin osa eli 11 oli saanut 1 annoksen rokotetta! Enemmän kuoli siis rokotettuja kuin rokottamattomia. Myös 1 täysin rokotettu kuoli mikä on 50% tartunnan saaneista täysin rokotetuista koska 2 täysin rokotettua oli saanut tartunnan. Mitähän tämä kertoo rokotteista??

Kuolleiden keski-ikä oli 84, vanhin oli 100-vuotias. Mikään rokote ei pysty pitämään tuota ikäluokkaa väkisin elossa. Hyvä myös huomata, että nämä kaikki olivat tosiaan sairaalahoidossa. Minusta ei sinuakaan ole ihmeellistä tai huolestuttavaa tai edes tragedia muille kuin lähiomaiselle, jos vaikkapa massiivisen aivo- tai sydäninfarktin saanut 84-vuotias menehtyy hengitystieinfektioon.

Vierailija
42/61 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mohito! <iframe width="883" height="721" src="https://www.youtube.com/embed/u0nQMgaJibc" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Ei ole matkailijan syy, vaan muutama ilmeisesti heikkokuntoinen menehtyi, olisivat voineet kuolla muutenkin. Ei influenssaan tai streptokokkiin kuolleiden kohdallaan mietitä että kenen syytä on. Näitä variantteja pukkaa koko ajan, ei ne mihinkään lopu, tällä mentaliteetilla saadaan olla jatkuvasti syyttelemässä milloin ketäkin. Rokotusten ansioista tartunnan saaneet olivat lieväoireisia, mikä on tavoitekin, muutama jo heikko sai vaikeamman taudin. Pitäähän tästä hysteriasta jossain vaiheessa luopua. Matkustamista on nyt hyvä paheksua mutta se variantti voi seuraavan kerran muodostua vaikka Kuhmossa.

Juuri näin. Olisi kohtuullista uutisoida, millainen on ollut kuolleiden kunto muuten! Oikea tapa olisi ilmaista, että kuoli koronan kanssa, ei koronaan!

Vierailija
44/61 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt, eikö ihmisiä haittaa se että (välillisesti) voivat aiheuttaa toisen/udeamman ihmisen menehtymisen omalla holtittomalla käytöksellään.

Esim. se "Vesa" joka aiemmin toi yhden variantin Suomeen, oli lentänyt ja joa lentokwntällä hieronnassa käynyt vaikka oli "flunssainen".

Jos KAIKKI noudattavaisit ohjeita (esim. omaehtoista karanteenia) nuokin ihmiset olisivat edelleen keskuudessamme.

Olisko aika muokata lakia niin, että noudattamatta jättämisen seurauksena olisi täysmääräisessä korvausvastuussa mahdollisesti muille aiheutuvista kuluista (sairaaalahoito/korvaukset kärsimyksistä/ansiomenetykset jne.)

Se yksi Briteissä tullut nuorikin sai laajan ketjun aikaan kun ei pysynyt kotonaan.

Kuolemantapausten lisäksi vakava sairastuminen ja longcovid aiheuttavat inhimillistä kärsimystä. Pitkistä sairauslomista ja pahimmillaan työkyvyttömyydestä seuraa myös valtavia taloudellisia kuluja sekä yksilölle että yhteiskunnalle.

Vierailija
45/61 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen miettinyt, eikö ihmisiä haittaa se että (välillisesti) voivat aiheuttaa toisen/udeamman ihmisen menehtymisen omalla holtittomalla käytöksellään."

Minua ei ahista eikä purista. Elän elämääni ja muut omaansa, ei vaikuta minuun mitenkään.

Ahdistuitteko 2018 kun pystyitte levittämään influenssavirusta ja tappaa välillisesti ihmisiä? Ai ei ahdistanut, miksi siis nyt?

Täytyy todeta että kyllä, jo aiemmin olen ollut niin influenssan kun noron kun muidenkin tartuntatautien kanssa super varovainen. Jos olen ollut sairaana, niin olen:

1. sairastanut kotona, en ole puolikuntoisena ollut töissä/harrastuksissa/kaupungilla tmv.

2.olen välttänyt kontakteja myös taudin jälkeen, eli en ole heti mennyt kyläilemään tmv. heti kun vointi on parantanut vaan pitänyt muutama varopäivän välissä.

3.olen ottanut influenssa-rokotteen (lähes) joka vuosi, myös "sikapiikin" sain aikanaan.

+Käsihygieniä (ahkera käsien peseminen, käsidesin käyttö, ja kasvojen koskettelun välttäminen "likaisin" käsin jne.) on myös ollut osa arkea jo ennen koronaa.

Voinkin omalta osaltani todeta, ettei korona-aika ole juuri muuttanut mitään mitä tulee tarttuvien tautien välttämiseen/niiden kanssa toimimiseen, pl. maskin käyttö/turvavälit +sen tiedostaminen että vaikka tunnen itseni terveeksi voi kantaa tautia (influenssa/norot ym. kun kyllä olen huomannut etten ole ihan terve...)

Vierailija
46/61 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kuolleet olisivat kupsahtaneet muutenkin piakkoin.

Vierailija
47/61 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalapotilaita jo, varmaan joku vanhusosasto

Vanhuus tulee kohdallesi aikanaan.

Ei välttämättä.

Vierailija
48/61 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kiemunkilta tiedoitus mennyt putkeen. noin helppo suoja työ eikä sitäkään pysty hoitamaan. iisakille 17 taposta tuomio eiköhän ala oppimaan. 

Vierailija
49/61 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se yksi niitä kaikkia tartuttanut, että sikäli.

Vierailija
50/61 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi ottaisin rokotteen kun tämä selvästi osoittaa että on todennäköisempää kuolla koronaan rokotettuna! Haloo!

Ja tässä muuten faktaa influenssasta kaikille korona hysteerikoille:

THL:n arvion mukaan influenssa­kaudella 2017–2018 influenssan aiheuttama ylikuolleisuus olisi ollut noin 1 000 henkeä. (Ikonen et al. 2018).

Korona:ei ylikuolleisuutta

Influenssa:1000 henkeä kuoli enemmän kuin yleensä.

Mitä teit influenssakuolemia estääksesi sinä koronapyhimys??

Sulla taitaa olla ihan omat tilastot, joista noita numeroita tempaiset? Tai sitten olet uskonut jonkun nettihörhön lukuja ilman mitään kritiikkiä?

Vierailija
51/61 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt, eikö ihmisiä haittaa se että (välillisesti) voivat aiheuttaa toisen/udeamman ihmisen menehtymisen omalla holtittomalla käytöksellään.

Esim. se "Vesa" joka aiemmin toi yhden variantin Suomeen, oli lentänyt ja joa lentokwntällä hieronnassa käynyt vaikka oli "flunssainen".

Jos KAIKKI noudattavaisit ohjeita (esim. omaehtoista karanteenia) nuokin ihmiset olisivat edelleen keskuudessamme.

Olisko aika muokata lakia niin, että noudattamatta jättämisen seurauksena olisi täysmääräisessä korvausvastuussa mahdollisesti muille aiheutuvista kuluista (sairaaalahoito/korvaukset kärsimyksistä/ansiomenetykset jne.)

Se yksi Briteissä tullut nuorikin sai laajan ketjun aikaan kun ei pysynyt kotonaan.

Tämä juuri. Onko ihmiset oikeasti tyhmiä kun eivät älyä tätä? Tuo omaehtoinen karanteeni on se juttu jolla leviämistä estetään. Minulla on vanha ja sairas äiti, jonka luokse mennään vain silloin kun ollaan pysytty 2 viikkoa kotosalla. Sitten jos on joutunut menemään jonnekin missä on enemmän ihmisiä niin pidetään taukoa hänen näkemisessä, näin toimimme kaikki olinpireita tai ei. Helppoa.

Jos tässä on kyseessä vaikka perheenjäsen? Missä hän olisi karanteenissa jottei näkisi vahingossakaan ketään?

Vierailija
52/61 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olen miettinyt, eikö ihmisiä haittaa se että (välillisesti) voivat aiheuttaa toisen/udeamman ihmisen menehtymisen omalla holtittomalla käytöksellään."

Minua ei ahista eikä purista. Elän elämääni ja muut omaansa, ei vaikuta minuun mitenkään.

Ahdistuitteko 2018 kun pystyitte levittämään influenssavirusta ja tappaa välillisesti ihmisiä? Ai ei ahdistanut, miksi siis nyt?

Täytyy todeta että kyllä, jo aiemmin olen ollut niin influenssan kun noron kun muidenkin tartuntatautien kanssa super varovainen. Jos olen ollut sairaana, niin olen:

1. sairastanut kotona, en ole puolikuntoisena ollut töissä/harrastuksissa/kaupungilla tmv.

2.olen välttänyt kontakteja myös taudin jälkeen, eli en ole heti mennyt kyläilemään tmv. heti kun vointi on parantanut vaan pitänyt muutama varopäivän välissä.

3.olen ottanut influenssa-rokotteen (lähes) joka vuosi, myös "sikapiikin" sain aikanaan.

+Käsihygieniä (ahkera käsien peseminen, käsidesin käyttö, ja kasvojen koskettelun välttäminen "likaisin" käsin jne.) on myös ollut osa arkea jo ennen koronaa.

Voinkin omalta osaltani todeta, ettei korona-aika ole juuri muuttanut mitään mitä tulee tarttuvien tautien välttämiseen/niiden kanssa toimimiseen, pl. maskin käyttö/turvavälit +sen tiedostaminen että vaikka tunnen itseni terveeksi voi kantaa tautia (influenssa/norot ym. kun kyllä olen huomannut etten ole ihan terve...)

Mulla taasen on vaikuttanut erittäin paljon, aiemmin olen ollut töissä kipeenä, puolikuntoisena jne. Käsienpesu on lisääntynyt ja olen alkanut käyttämään käsidesiä kuten maskiakin. Nyt korona aikana ei vielä ole flunssaakaan ollut, kuten ei muutenkaan viimeiseen kolmeen vuoteen ja mitään noroja ei vielä ole koskaan perheessäni ollut. Toivottavasti näin jatkossakin.

Vierailija
53/61 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo tapaus osoittaa lähinnä sen että rokotteen ottaminen vaarantaa ihmisen terveyden. Kun katsoo kuinka moni tartunnan saaneista oli osittain rokotettu, täysin rokotettu tai rokottamaton niin pienin kuolleisuusprosentti on rokottamattomilla. Mutta nää Vesat ei vaan halua tätä hyväksyä millään...

Pelkästään noilla luvuilla ei voida päätellä mitään.

Jos potilaita oli yhteensä esimerkiksi 100, joista 95 oli kokonaan tai osittain rokotettu ja kuolleita on 11, joista 5 rokottamattomia, niin osaatko laskea, mikä on rokotettujen ja mikä rokottamattomien kuolleisuusprosentti tässä esimerkissä?

Vierailija
54/61 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme tiedä taustoja, ei ollut välttämättä huvimatka ?

Sama kait se mikä matka oli? Eikö ihmiset ole vieläkään ymmärtäneet mikä on ns. Omaehtoinen karanteeni. Eli kun olet ollut tilanteessa jossa on riski saada korona, niin pysy tietty aika omissa oloissasi vaikka ei ole oireita ja ulkomaan matkan jälkeen aina testiin myös.

Mikä pakko on tunkea heti muiden lähelle ja näin tarttuttaa joku?

Omaehtoinen karanteeni on työnantajan näkökulmasta luvaton poissaolo, josta ei tarvitse maksaa edes palkkaa. Jos ihmisten halutaan jäävän karanteeniin, sitten siitä pitää antaa työnantajaa varten todistus, jossa työntekijä velvoitetaan olemaan karanteenissa. Monissa työpaikoissa vaaditaan lääkärintodistus jo ensimmäisestä sairaspäivästä, muissa kolmannen tai neljännen päivän jälkeen. Ei missään työpaikassa voi soittaa pomolle ja sanoa, että pidänpä tässä kaksi viikkoa ylimääräistä lomaa. Ei edes silloin, kun pitäisi lomansa palkattomana. Mitään omaehtoista karanteenia ei olisi ikinä pitänyt keksiäkään vaan joko määrätään karanteeniin tai sitten ei olle omaehtoisessa eikä kenenkään muunkaan ehtoisessa karanteenissa. 

Täällä pääkaupunkiseudulla on marraskuusta lähtien ollut risi saada tartunta ihan missä vaan. Jopa kaupassa tai pateekissa käydessä, metrossa tai bussissa...ihan missä vaan. Jos joka kerta, kun poistuu kotiovesta ja menee sisätiloihin, joissa on muita ihmisiä, on ollut riski saada tartunta. Yhteiskunta ei pysy pystyssä, jos kansalaiset joka kauppareissun jälkeen jäävät kahdeksi viikoksi omaehtoiseen karanteeniin. Eikä tosin kaupatkaan olisi auki, koska kaupan työntekijä voisi olla kahden viikon omaehtoisen karanteenin jälkeen vain yhden päivän töissä ja sen jälkeen taas kaksi viikkoa omaehtoisessa karanteenissa. Siis mikäli toimittaisiin sun haluamallasi tavalla eli heti omaehtoiseen karanteeniin, jos on ollut riski saada tartunta. 

Vierailija
55/61 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja kuolleista suurin osa eli 11 oli saanut 1 annoksen rokotetta! Enemmän kuoli siis rokotettuja kuin rokottamattomia. Myös 1 täysin rokotettu kuoli mikä on 50% tartunnan saaneista täysin rokotetuista koska 2 täysin rokotettua oli saanut tartunnan. Mitähän tämä kertoo rokotteista??

potilaista 14 rokottamatonta, 41 kertaalleen rokotettuja ja yksi oli saanut kaksi rokotusta.  menehtyneistä 5 rokottamatonta, 11 kerran rokotettu ja 1 saanut 2 rokotusta. Yksi? 

Vierailija
56/61 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien rokotteiden kohdalla on sama juttu, eli esim immuunivaje tms tai vaikka syöpähoidot haittaavat immuniteetin kehittymistä - eli rokote ei toimi. Terveillä se toimii parhaiten.

Jo nyt on tiedossa, että esim Intian varianttia vastaan yksi rokote antaa vain 30 pros suojan. Ja senkin vasta kolmen viikon kohdalla. Toisesta rokotteesta (viikko sen jälkeen) suoja on noin 80 %, eli ei täysi sata sekään.

Sekin tiedetään, että rokotetut saavat usein lieviä oireita, jos taudin saavat, joten eivät välttämättä osaa epäillä sairastuneensa, mutta tartuttavat kyllä. Täten rokotettujen varomaton käytös voi levittää tautia.

On edelleen hyvin paha, jos tauti leviää vaikkapa syöpäosastolle.

Vierailija
57/61 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mediaani ikä 84 v

Vierailija
58/61 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Festivaaleja kesällä, ei tarvi olla 2 metrin väliä. Pitäkööt vestivaalinsa. 

Vierailija
59/61 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Immuunipuolusta heikentävät elin-, kudos- ja kantasolusiirrot ja erilaiset syöpähoidot. 

Vierailija
60/61 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri kirjoittaja, mutta ottanut kausi-influenssarokotteen jo toistakymmentä vuotta, etten saisi tautia ja etten siten myöskään levittäisi sitä. Mutta jotkut ovat tietysti aina mielestään oikeassa. Kuten yksi työkaverini, joka suhtautui noihin rokotuksiin pilkallisesti siihen asti, kunnes sairasti itse influenssan. Sen jälkeen ollut ensimmäisten joukossa rokotejonossa joka vuosi.