Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi erosit pitkästä parisuhteesta

Vierailija
03.06.2021 |

Nykyään suuri osa suhteista ja avioliitoista päätyy eroon. Tuntuu olevan enemmänkin sääntö kuin poikkeus. Kysynkin, että miksi itse erosit pitkästä (sanotaan nyt vähintään kolme vuotta kestäneestä suhteesta)? Tuleeko sinulle oikeasti jotain yllätyksenä toisesta ihmisestä vielä usean vuoden yhdessäolon jälkeenkin?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen tuli yllätyksenä 20 vuoden jälkeen. Erosin, koska mies ei suostunut luopumaan toisesta naisesta. Se oli ehto, jolla olisin jatkanut.

Vierailija
2/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vuotta pitkä suhde? Minä olen ollut yhdessä mieheni kanssa 8 vuotta, einkä koe tätä vielä pitkäksi.

N52

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin viehättävämmän puolison ja vanhasta suhteesta oli hävinnyt kipinä.

Vierailija
4/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme vuotta pitkä suhde? Minä olen ollut yhdessä mieheni kanssa 8 vuotta, einkä koe tätä vielä pitkäksi.

N52

Otin tuon kolme vuotta nyt ihan vain hatusta vedettynä ajaksi, koska mielestäni se riittää hyvinkin siihen, että oppii tuntemaan toisen ihmisen.

ap

Vierailija
5/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi erosin? Koska mies halusi erota, eipä siihen ole paljon sanottavaa. Hän pysyy eroa hakemaan itsekin (ja hakikin).

Vierailija
6/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

9v suhde, erosin koska kipinä puuttui ja oli varmaan minun puolelta puuttunut aina, hän myös teki asioita selän takana, koska ei uskaltanut kertoa ongelmastaan, se kuitenkin selvisi minulle. Minussa oli paljon vikaa ja tahdoin eri asioita elämältä, oltiin väärät ihmiset toisillemme, silti ollaan edelleen tekemisissä ja arvostan ja välitän hänestä ystävänä ja olen kiitollinen, että sain viettää 9 vuotta hänen kanssaan. :)

Vierailija
7/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N52

Otin tuon kolme vuotta nyt ihan vain hatusta vedettynä ajaksi, koska mielestäni se riittää hyvinkin siihen, että oppii tuntemaan toisen ihmisen.

ap

No joo, kolme vuotta on jonkinlainen etappi, koska siinä vaiheessa moni eroaa, kun on huomannut rakastumisen hävinneen, eikä rakkautta ole tullut tilalle.

Mielenkiintoisempaa olisi kysyä, miksi joku eroaa 7-10 vuoden pituisesta suhteesta. Rakastumisvaiheen jälkeen om kuitenkin päätetty jatkaa, mutta arki ei ole vielä kaavoihin kangistunutta.

Vierailija
8/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli yllätyksenä että mies petti. Oli ainakin 8 kk käynyt painamassa toista naista.

Vierailija
9/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9v suhde, erosin koska kipinä puuttui ja oli varmaan minun puolelta puuttunut aina, hän myös teki asioita selän takana, koska ei uskaltanut kertoa ongelmastaan, se kuitenkin selvisi minulle. Minussa oli paljon vikaa ja tahdoin eri asioita elämältä, oltiin väärät ihmiset toisillemme, silti ollaan edelleen tekemisissä ja arvostan ja välitän hänestä ystävänä ja olen kiitollinen, että sain viettää 9 vuotta hänen kanssaan. :)

Miksi menit yhteen ihmisen kanssa, jos kipinä puuttui? Miksi jatkoit 9 vuotta?

Vierailija
10/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso ei sanonut pahasti.Sanoi hyvästi.Mene sinä länteen minä lähden itään.

Vierailija
11/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen aiheeton ja sairaalloinen mustasukkaisuus. Rakastin häntä, mutta hänellä oli niin huono itsetunto, että pelkäsi jatkuvasti menettävänsä minut. Menetti sitten.

Mustasukkaisuus tuhoaa rakkauden.

Vierailija
12/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunikaatio väheni, tunneyhteys oheni ja lopulta varmaan jopa katkesi. Yritin saada miestä mukaan pariterapiaan ym saamaan työkaluja haasteisiimme, mutta tämä kieltäytyi johdonmukaisesti. Ei sitten jäänyt oikein muita vaihtoehtoja jäljelle kuin ero. Yhdessä oltiin 20 vuotta.

Vierailija
13/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuori enkä ymmärtänyt millainen oikeasti hyvä suhde on, eli millaista on kun kumpikin välittää aidosti toisistaan, on rakkautta, läheisyyttä ja keskinäistä vetovoimaa. En saanut omasta perheestäni hyvää esimerkkiä. Halusin erota kun viimein tajusin että parempiakin miehiä on olemassa.

Vierailija
14/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N52

ap

Hmmm. Minä näin vasta noin viiden vuoden jälkeen, että mies pyrkii miellyttämään kaikkia ihmisiä.

Vierailija
15/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni erosi minusta koska petin. Oli ensimmäinen poikaystävä ikinä eikä mun jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt sitoutua ensimmäiseen. Toivon että olisin tavannut tämän miehen joskus kolmekymppisenä vaikka kun oma pää ja elämä alkaa pikku hiljaa tasaantua, siis ainakin toistaiseksi näyttää siltä. Eli vastaus : joku ikäkriisi, tällä kertaa oma.

Voi olla että jos saa vielä tämän kesän elää edes vähän villliä sinkkuelämää niin saatan olla jo valmis edes ajattelee mitään sitoutumista, jos joku sellainen tulee vastaan. Mutta eletään nyt ensin.

Vierailija
16/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksanut naisen nalkutusta ja riidanhaastamista

Vierailija
17/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kaljottelun takia. Nyt nelikymppisenä sen näkee jo naamasta.

Vierailija
18/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi menit yhteen ihmisen kanssa, jos kipinä puuttui? Miksi jatkoit 9 vuotta?

Vaikea sanoa. Kai hän oli vain hyvä mies. Kai sitä alussa oli ihastunut ja rakastuikin, mutta esim. Fyysinen vetovoima puuttui. Läheisyyttä ei suhteessa ollut ja en oikeastaan häneltä sitä kaivannutkaan. Myöhemmin tajusin kun aloitin uuden suhteen, että minkälainen fyysinen vetovoima parhaimmillaan on ja että on valmis tekemään toisen eteen paljon enemmän kun rakastaa puolisona. Ex miehen kohalla minulla onkin huono omatunto, että en rakastanut samallatavalla kuin hän ja suhde silti jatkui vuosia, tiesimme kumpikin tämän asian... Liekkö yksinjääminenkin pelotti. Hän on kuitenkin vahva ja tasapainonen ihminen ja hyvin lempeä. Toivon että löytäisi uuden puolison. :)

Vierailija
19/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo sanoi se on nyt moro kiitos ja näkemiin.

Vierailija
20/31 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuotta yhdessä ja nyt haluan erota. Minulla ei vaan ole enää mitään annettavaa tähän suhteeseen enkä rakasta miestä enää. En itsekään ole saanut mitään liitostamme enää vuosiin mutta sinnittelin aika kauan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi