Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko huomanneet, että flunssat ovat vähentyneet maskipakon myötä? Itselläni ei ainkaan ole ollut flunssaa vuoteen

Vierailija
03.06.2021 |

Tästpä työnantajalle vinkki vähentää flunssapoissaoloja koronan jälkeisenä aikana

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo. Mulla oli viimeksi flunssa ehkä v2008, nyt on jatkuvasti maskin takia kurkku kipeä, yskittää ja nenä vuotaa.

Vierailija
2/27 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa flunssat vähenisivät jo vuosi sitten keväänä, jolloin ei maskeja ollut edes saatavilla. Niinhän se on, että kun ihmiset eivät tapaa toisiaan, pitävät etäisyyttä, ovat etätöissä ja baarit, harrastukset ja kaikki on kiinni, niin ei tule kontakteja eikä flunssat pääse leviämään.

Maskien käyttöönotto ei näy muuten ollenkaan koronatartuntojen kehityksessä, eli maskien käyttäöönotto ei vähentänyt tartuntoja. Myöskään muiden sairauksien osalta ei näy vähentymistä nimenomaan maskipakon myötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Jo ennen maskeja, vuosi sitten jäi kevään noro tulematta. Hyvä käsihygienia (pesu, desinfektio, ei sormea nenään), turvavälit, kontaktien väheneminen. 

Vierailija
4/27 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just joo. Mulla oli viimeksi flunssa ehkä v2008, nyt on jatkuvasti maskin takia kurkku kipeä, yskittää ja nenä vuotaa.

Sama homma. Kunnolla ollut kipeä vuosia sitten, nyt maskin kanssa kurkku kipeä ja naama kukkii finneistä.

Vierailija
5/27 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssia on ollut paljon. Testatuista on ollut positiivisia noin 1-3 prosenttia eli 97-99 prosenttia on ollut tavallisia flunssia yms. Oireettomiahan ei testata.

Vierailija
6/27 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mulla ole flunssaa ollut varmaan 10vuoteen muutenkaan. Voi kumpa kaikki osaisivat pitää huolta hygieniastaan ja välttää tautipesiä, mutta ei. Pitää määrätä jotain pakkoja ja rajoituksia että tajuavat!

Vierailija
7/27 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko se vain siitä johtuvaa, että korona ei tartu yhtä helposti kuin influenssa? Itsellä normaalisti pari kertaa talvessa, mutta nyt menny kaksi talvea ilman mitään sairauksia ja kuitenkin esim. tänä vuonna käynyt Virossakin useaan otteeseen. Toivottavasti korona pysyy jatkossakin, ei ole niin kiva joka vuosi sairastaa.

Vierailija
8/27 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Jo ennen maskeja, vuosi sitten jäi kevään noro tulematta. Hyvä käsihygienia (pesu, desinfektio, ei sormea nenään), turvavälit, kontaktien väheneminen. 

Tarkoitatko, että sinulla on joka kevät noro? Ei ole normaalia.

Vierailija
9/27 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt maskia enkä desinfioinut käsiä kertaakaan enkä ole ollut sairaana. Heivatkaa se maski, jos sen kanssa on hankalaa.

Vierailija
10/27 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen koko elämäni ollut 2-4 kertaa räkätaudissa vuodessa. Tämä viimeisin vuosi on ensimmäinen ever, jolloin en ole ollut sairaana. 

Maski, turvavälit, käsidesit.... 

n52

Vierailija
11/27 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on ollut juttua lehdissäkin. Ei leviä, kun ei liikuta kasvot paljaina.

Vierailija
12/27 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä muiden flunssat tiedät?

Se, että sinulla ei ole ollut ei tarkoita, että muillakaan ei ole ollut.

Vierailija
13/27 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakaan ollut yli vuoteen pienintäkään flunssa. Maskia olen käyttänyt vasta puoli vuotta ja käytän samaa maskia ainakin 10-15 kertaa.

Ei maskit ole syy tähän, vaan etätyö ja käsienpesu ainakin tulee jostain.

Vierailija
14/27 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut 10 vuoteen. Oletan, että silloin aloittamani avantouinti on auttanut.

Vierailija
15/27 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä muiden flunssat tiedät?

Se, että sinulla ei ole ollut ei tarkoita, että muillakaan ei ole ollut.

Milloin olet viimeksi kohdannut flunssaisen ihmisen julkisella paikalla? Ennen koronaa heitä oli esimerkiksi busseissa vähän väliä yskimässä ja aivastelemassa.

Eri

Vierailija
16/27 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut. Minulla on flunssa noin kolmen vuoden välein, vaikka teen aspaa. Mutta osasin pestä käteni jo ennen koronaa.

Vierailija
17/27 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskipakon takia? Vai siksi että ihmiset steriloi enemmän käsiään, pitää etäisyyttä eikä hoida kuin pakolliset työt ja kaupassakäynnit. En usko että maskit ovat asiaan vaikuttaneet yhtään.

Vierailija
18/27 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että sinulla on joka kevät noro? Ei ole normaalia.

Tarkoittaa, että osastolle tuodaan joka kevät noropotilaita. -20 ja -21 ei.

Vierailija
19/27 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä maskipakon?

Vierailija
20/27 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoimmuunisairaus auttaa siihen, ettei flunssaa sairasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän